  • 11. Data: 2015-12-01 21:15:10
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-01 o 20:38, Budyń pisze:
> [...]
    jest calkiem dobrze opisany. W przeciwienstwie do bogow ktorzy istnieja w pojedynczym
    egzemplarzu mnogosc galaktyk, ukladow planetarnych itd swiadczy ze powstaly w sposob
    naturalny.
    > a nie nie, nieco wcześniej - wielki wybuch, skąd jak i dlaczego- bo reszta jak
    mowisz.

    Wybacz, ale wczoraj oglądałem na TV Trwam program, w którym fanatycy
    religijni udowadniali, że teoria ewolucji to mit, a powstał on za sprawą
    wszechmogącego stwórcy, posługując się tak durnymi argumentami, że
    szkoda gadać.

    > Ale tego początku wspolczesna fizyka nie umie wyjasnic.

    Tak samo jak kilkaset lat temu nie wiedziano czym są wyładowania
    atmosferyczne i przypisywano im moc boską.
    Tak samo jak kilkaset lat temu duchowni naukowcy wmawiali, że to cały
    wszechświat kręci się wokół Ziemi.
    Tak samo jak jeszcze kilkadziesiąt lat temu uważano, że proton, neutron
    i elektron to niepodzielne, najmniejsze cząstki elementarne, z których
    zbudowany jest cały wszechświat.

  • 12. Data: 2015-12-01 21:23:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    to ja neguje mozliwosc powstania takiej istoty. Nie jestem w stanie udowodnic
    dlaczego jej nie ma bo jej nie ma. Jesli ktos uwaza ze jest to na nim ciazy obowiazek
    udowodnienia istnienia. Jesli uwazasz ze taka istota jest to Twoja rola jest opisac
    jak i skad przy tych wielkich wybuchach i predkosciach materii w okolicach predkosci
    swiatla sie wziela. Twierdzenie ze byla wczesniej nic nie tlumaczy bo wczesniej tez
    by sie musiala skads wziasc. Na dodatek w jednym egzemplarzu i od razu gotowiec.

  • 13. Data: 2015-12-01 21:34:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 1 grudnia 2015 21:23:59 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    >Twierdzenie ze byla wczesniej nic nie tlumaczy bo wczesniej tez by sie musiala skads
    wziasc. Na dodatek w jednym egzemplarzu i od razu gotowiec.

    wez poczytaj jakąś ksiąke o fizyce. A drugą z logiki. Z fizyki dowiesz sie ze czas
    powstał w momencie wielkiego wybuchu, zatem z logicznego punktu widzenia nie mozna
    mówić o pojeciach wczesniej/póżniej (i całym łancuchu przyczynowo-skutkowym) inaczej
    niż w kategorii świata materialnego. One działaja wyłącznie w naszej
    czasoprzestrzeni.
    Te pojecia nie dotyczą hipotetycznego swiata duchowego, a własnie tam byłby Bóg.

    b.

  • 14. Data: 2015-12-01 21:39:47
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >W przeciwienstwie do mechanizmu powstawania bogow mechanizm powstawania
    >swiatow jest calkiem dobrze opisany.

    Oh ryli? Z czego i jak powstał zatem nasz wszechświat? Nie pytam o
    galaktyki, ale to co było przed hipotetycznym wielkim pierdyknięciem.

  • 15. Data: 2015-12-01 21:41:42
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >Tak samo jak jeszcze kilkadziesiąt lat temu uważano, że proton, neutron i
    >elektron to niepodzielne, najmniejsze cząstki elementarne, z których

    Ale sugerujesz, że nauka cokolwiek wyjaśnia "na pewno" lub dowodzi
    czegokolwiek? Oraz, że w końcu odpowie na wszystkie pytania?

  • 16. Data: 2015-12-01 21:45:25
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-12-01 o 13:26, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie
    >
    > Swiat jednak schodzi na psy:
    >
    > http://gosc.pl/doc/2477115.Skandal-w-Wenecji-kosciol
    -zamieniony-w-meczet

    Cześć.

    Z tego artykułu nie bardzo potrafię wyczytać w jaki sposób kościół
    zamieniono w meczet. Cytuję: "W ramach swego pawilonu postanowili
    kościół zamienić w meczet". Czyli jak? Cały kościół zamienili w meczet,
    czy tylko pawilon ustawiony w kościele? No i co to znaczy "zamienili w
    meczet"?

    Chętnie o tym podyskutuję, ale na podstawie linka, który podrzuciłeś,
    kompletnie nie wiem co tam się działo...

    Pozdrawiam,
    MW

  • 17. Data: 2015-12-01 22:11:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-01 o 21:41, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ale sugerujesz, że nauka cokolwiek wyjaśnia "na pewno" lub dowodzi
    > czegokolwiek?

    Uważasz inaczej?

    > Oraz, że w końcu odpowie na wszystkie pytania?

    Myślę, że wszystko da się wytłumaczyć w naukowy sposób, ale obecnie z
    powodu małej wiedzy nie wszystko.
    Czy kiedyś się to stanie? Być może, o ile ludzkość do tego czasu sama
    się nie unicestwi i zrestartuje zapoczątkowując kolejną epokę kamienia
    łupanego :)
    Kiedy się to stanie? Nie prędko.
    Co do boskości. Wyobraź sobie, że nagle przeniosłeś się w czasy
    Chrystusa. Posiadając obecną wiedzę i obecną technologię uważany byłbyś
    za Boga posiadającego nadprzyrodzoną moc.
    Mnie natomiast zastanawia fakt, że ludzie na Ziemi żyją od kilku
    milionów lat, ale prawdziwy postęp technologiczny dokonał się raptem w
    przeciągu kilkuset lat.
    Skoro ludzkość jest w stanie w przeciągu kilkuset lat dokonać tak
    ogromnego skoku rozwojowego to jaką mamy pewność, że w historii
    ludzkości nie było już kilku restartów, a wierzenia w Boga nie są tylko
    opowieściami prostych ludzi po kontaktach z poprzednimi cywilizacjami?
    Niestety na Ziemi znajduje się wiele obiektów czy przedmiotów
    stworzonych wiele tysięcy lat temu, które zostały stworzone w nadludzki
    sposób.

  • 18. Data: 2015-12-01 22:18:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-01 o 18:51, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Pewnie z tego samego kichu co protestanci potrzebujący odrębnych świątyń.

    No dobrze, ale protestanci sa badz co badz troche nasi. Jakos trudno mi
    sobie wyobrazic dzialania w druga strone w krajach muzulmanskich. Nie
    slyszalem o meczecie przerobionym na kosciol katolicki. No i kolejny
    temat to jakos nikt ich tu nie zapraszal zeby czynili swoj porzadek. Ale
    trudno miec do nich o to pretensje. Co najwyzej do tych co na to sie
    godza. Troche dziwi miejsce. To przeciez twardzi Wenecjanie. Zwozili co
    sie dalo z polowy europy. Tysiacletnia republika pokonana dopiero przez
    Napoleona teraz daje sie dymac nowoczesnej ideologii.
    Dzis w wiadomosciach slyszalem kolejne pierdulety. Prof. Balcerowicz
    (ten drugi od socjo cos tam) tlumaczyl, ze demokracja polega na tym, iz
    respektuje sie oczekiwania mniejszosci czy jakos tak. Wypowiedz
    dotyczyla slynnych juz choinek i koled we Wloszech i jego zdaniem dobrze
    sie dzieje, ze sa ruchy powstrzymujace sie od propagowania
    chrzescijanskich symboli tam gdzie moze byc mniejszosc muzulmanska. W
    kazdym razie taki byl sens wypowiedzi. Chyba od czasow ministra Kolodki
    nie slyszalem wiekszych glupot na tak wyszukanym poziomie z ust osoby z
    tytulem naukowym. Demokracja po nowemu to dyktat mniejszosci. Czas chyba
    na nowe definicje socjologiczne i ustrojowe.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2015-12-01 22:21:02
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-01 o 21:45, wolim pisze:

    > Chętnie o tym podyskutuję, ale na podstawie linka, który podrzuciłeś,
    > kompletnie nie wiem co tam się działo...

    Masz racje. Wpadlem na to przypadkowo. Trzeba by pewnie poszukac
    dokladniejszych zrodel.
    Podeslalem to jako ciekawostke do toczacych sie tu dyskusji o emigrantach.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2015-12-01 22:37:02
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-01 o 22:11, Uzytkownik pisze:

    > Uważasz inaczej?

    Jak sama nazwa teorii wielkiego wybuchu wskazuje, ze to teoria. :-)

    > Myślę, że wszystko da się wytłumaczyć w naukowy sposób, ale obecnie z
    > powodu małej wiedzy nie wszystko.

    :-))

> [...]
    > Chrystusa. Posiadając obecną wiedzę i obecną technologię uważany byłbyś
    > za Boga posiadającego nadprzyrodzoną moc.

    Pomysl, ciemny lud dwa tysiace lat temu wymysla cos czego nie mozesz
    wytlumaczyc dzis. Troche Cie to nie dziwi?

    Boski, kosmici?

    Pozdro.. TK