  • 181. Data: 2017-08-23 18:11:21
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 23 sierpnia 2017 17:32:25 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Słuszne podejście. Najlepiej pisać co się wie, po co czytać innych.
    > Niech sami czytają co piszą.

    zauwaz ze zostalem wywolany do tablicy - a po drugie jestem tu jedyny ktory w ogole
    ma jakiekolwiek doswiadczenia z odzyskiem ciepla.
    Ja wiem, a ty wiesz najlepiej :)

    > Mam go tyle, ile wynika z faktury za gaz w okresie letnim. Dużo, bardzo
    > duży procent zużycia zimowego, łącznie z grzaniem. Efektywność pozyskania
    > ciepła ze źródła +20 jest dużo lepsza niż z tego +10. Znaczących wad nie ma.

    zrób, podaj wyniki.

    b.

  • 182. Data: 2017-08-23 18:35:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń pisze:

    > zauwaz ze zostalem wywolany do tablicy

    Dlatego też z taką niecierpliwością czekaliśmy na informacje.
    A teraz tak wielką wdzięczność odczuwamy za nie!

    > - a po drugie jestem tu jedyny ktory w ogole ma jakiekolwiek
    > doswiadczenia z odzyskiem ciepla.

    Tego to już tak bardzo pewnien nie jestem.

    > Ja wiem, a ty wiesz najlepiej :)

    Gdybym wiedział najlepiej, to bym przecież o nic nie pytał.

    > zrób, podaj wyniki.

    Przecież ilekroć zrobię i mam wyniki, to je podaje. Czyż nie?
    Ale tutaj się nie zanosi, bym w bliskim terminie podobną
    instalację mógł badać.

    --
    Jarek

  • 183. Data: 2017-08-23 20:16:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > (nie mam z tego powodu problemów z opłacaniem rachunków, ale często
    > myślę 'co by było gdyby')
    > 20.000zł które mógłbym zostawić na koncie to IMO bardzo mało i tak -
    > jakbym miał taki dylemat to jest dość prawdopodobne, że wydałbym
    > dodatkowe pieniądze po to, by później mieć niższe rachunki. Szczególnie
    > że prowadząc działalność możesz mieć dzisiaj strzał żeby kupić pompę
    > ciepła, nowy dom czy mercedesa AMG, a jutro możesz nie mieć nic (a wtedy
    > za grosze sprzedasz tego mercedesa, a pompa ciepła zostanie :)

    To się właśnie nazywa życiem od pierwszego do pierwszego. I nie ma to
    związku z tym ile się zarabia. Powodzenia :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 184. Data: 2017-08-23 20:38:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 23 sierpnia 2017 15:05:22 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Mało kto w domu produkuje, za przeproszeniem, gnojowicę -- więc gdzie
    > ja tak twierdzę?

    Co po to w ogóle piszesz o jakieś gnojowicy? To jest pl.misc.budowanie,
    a nie forum o filozofii, konkrety panie.

    > Twierdzę, że z szamba, a jeszcze lepiej ze zbiornika
    > wody szarej można odzyskiwać ciepło podobnymi metodami co z gnojowicy.
    > Niepodatnymi na zapychanie się rurek.

    Czyli jakimi?

    > kosztem, a odejmował się od kasy na ogrzewania domu. W samą wysokość
    > rachunków nie wnikam, nie będę krytykował trybu życia różnych niemyjków,
    > co to potrafia wypluskać się z całą rodziną w czterdziestu litrach wody.

    Akurat CWU u mnie idzie opór. Wczoraj kąpałem się 3 razy. Prysznic minimum
    15 minut.

    > Takoż złotówka dziennie, przy nie wiem jak taniej energiii i nie wiem przez
    > jak wysokie copy przemnożonej -- to w moim przypadku zdecydowanie za mało.

    1 pln = ~3,5kWh * COP 3 = 10,5kWh. Czyli podgrzanie 420 litrów wody
    wodociągowej do ~37stC, czyli temperatury prysznicowej. Jak widzisz
    zużywam 10 x więcej niż założyłeś, daleko więc mi do niemyjka. Ty za to
    jesteś robiony przez gazownie w bambuko i widać, że nawet nie potrafisz
    się tego doliczyć ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 185. Data: 2017-08-23 21:15:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Co po to w ogóle piszesz o jakieś gnojowicy? To jest pl.misc.budowanie,
    > a nie forum o filozofii, konkrety panie.

    Opisałem wcześniej jak to wygląda z grzaniem wody przez gnojowicę, by
    wskazać jak błędne jest myślenie, że nie da się brudnym ogrzać czystego
    bez zatkania jakiejś rurki.

    > Czyli jakimi?

    Takimi jak z gnojowicy.

    > Akurat CWU u mnie idzie opór. Wczoraj kąpałem się 3 razy. Prysznic minimum
    > 15 minut.

    Bardzo nas to wszystkich cieszy!

    > 1 pln = ~3,5kWh * COP 3 = 10,5kWh. Czyli podgrzanie 420 litrów wody
    > wodociągowej do ~37stC, czyli temperatury prysznicowej. Jak widzisz
    > zużywam 10 x więcej niż założyłeś, daleko więc mi do niemyjka.

    Niczego sobie nie zakładałem. Ktoś po prostu kiedyś tak tu opisywał
    zapotrzebowanie swojej rodziny na tę zdobycz cywilizacji.

    > Ty za to jesteś robiony przez gazownie w bambuko i widać, że nawet
    > nie potrafisz się tego doliczyć ;)

    Doliczyłem się, że mi gazownia sprzedaje kWh po 17 groszy. To drożej
    niż wzmiankowane dziesięć ka-wu-ha za złotówkę, ale mnie prądownia
    za złocisza też nie sprzedaje 3,5 kWh, tylko nieco ponad półtora.
    Może robi mnie w bambuko, w to nie wnikam. Gazowni jakoś specjalnie
    nie kocham, nie mam za co, ale gdybym prądownię przemnożył przez
    COP = 3, to bym i tak miał cene podobną (trochę wyższą) jak z gazu.
    Po prostu nie mam na co narzekać (wiem, niektórzy zawsze coś sobie
    znajdą, ale ja nie -- taka gapa ze mnie).

    --
    Jarek

  • 186. Data: 2017-08-23 23:50:15
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    U mnie niestety dzialka jest znacznie mniejsza - mam lacznie 1200m2, z
    tego dom, taras i podjazd zajmuja znaczna czesc. Basenu zazdroszcze:)
    Piotr

  • 187. Data: 2017-08-24 00:02:50
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej!
    Stwierdzilem, ze jesli mam sie budowac to wlasnie teraz jest ten moment.
    Za 3 lata czterdziestka i pozniej nie bedzie mi sie chcialo:) Gdzies
    mieszkac musze i chce troche spokoju na stare lata. Dom jest na zadupiu,
    a z drugiej strony blisko do centrum i do granicy. Do Nysy Luzyckiej mam
    180m w linii prostej (na szczescie teren nie jest zalewowy - do lustra
    wody mam 18m). Okolica jest otoczona zabytkowym parkiem i ogrodkami
    dzialkowymi. Oprocz mojego domu stoja 4 inne i jeden poza moim sie
    buduje. Wiecej nie ma i nie bedzie - nie pozwala na to plan
    zagospodarowania i drogi dojazdowe o malej przepustowosci. Lubie
    wedkowac, planuje zakup kajaka by poplywac po rzece. Sporo zwiedzilem:
    Europe zjezdzilem/zlatalem wzdluz i wszerz, troche Azji, Ameryke
    Polnocna, troche Afryki - przy swoim nowym domu czuje sie spelniony i
    nie jest wazne gdzie jestem, a juz tesknie za powrotem. To moj
    przystanek pomiedzy podrozami. Moge spac w nim 3 dni w miesiacu, ale to
    mi wystarcza - gwiazdy, cykanie swierszczy, szum wodospadu na Nysie:) I
    co mi potrzeba wiecej?:)
    Piotr

  • 188. Data: 2017-08-24 07:47:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 00:02:54 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
    > a z drugiej strony blisko do centrum i do granicy. Do Nysy Luzyckiej mam
    > 180m w linii prostej

    To zamiast babrać się w skale, mogłeś puścić cichcem rurkę do rzeki,
    miałbyś COP bajeczny :]

    L.

  • 189. Data: 2017-08-24 08:40:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 07:47:47 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > To zamiast babrać się w skale, mogłeś puścić cichcem rurkę do rzeki,
    > miałbyś COP bajeczny :]

    COP by miał taki jak w gruntówce bo rzeka zimą do ciepłych nie należy ;)
    Pozatym 180m tam i nazot to już by miał DZ gruntowy wystarczający i nie
    trzebaby było rury do rzeki wkładać nawet ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 190. Data: 2017-08-24 10:56:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-24 o 00:02, gobo pisze:
> [...]
    > przystanek pomiedzy podrozami. Moge spac w nim 3 dni w miesiacu, ale to
    > mi wystarcza - gwiazdy, cykanie swierszczy, szum wodospadu na Nysie:) I
    No właśnie :)
    Gratulacje.

    --
    Pozdr