  • 91. Data: 2017-08-20 09:54:29
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 sierpnia 2017 09:20:49 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    siostra swój też gdzieś dalej i Mama sama na 200m2 domu + 1400m2 dziąłki została.
    Same kłopoty z tego

    > Ja mam 5200m2 działki. Jak będę stary i nie będę miał siły to obrabiać,
    > a dzieci gdzieś wybędą to podzielę i zostawie sobie 10ar ;)

    Teraz tak gadasz. Podejrzewam że 1969 moi rodzice gadali podobnie.
    A teraz jak mamie mówię sprzedaj to, przeprowadź się do mnie czy np mieszkanie kup
    to nawet o ty słyszeć nie chce. bo tyle pracy tam włożyli, a może któreś z wnuczków
    zamieszka itp.
    Teraz mając dwadzieścia kilka lat, wysoką zdolność kredytową itp gadasz jak gadasz.
    Jak będziesz miał koło 60tki to punkt widzenia się zmieni i pewnie będziesz garba
    coraz większego dostawał obrabiając te Twoje 5200m2 działki i 300m2 domu a nie
    sprzedasz. "Bo może dzieci wrócą, wnuki itp"

    > W domu zamuruję wejście na poddasze, okna dachowe wymienię na dachówki
    > i zostanie mi 100m2 użytkowej do sprzątania :)

    A piętro do grzania, do opodatkowania, do naprawiania itp
    Znam to z autopsji(dom rodziców) właśnie.

  • 92. Data: 2017-08-20 10:05:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 sierpnia 2017 09:54:31 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    to nawet o ty słyszeć nie chce. bo tyle pracy tam włożyli, a może któreś z wnuczków

    Widzisz, czyli jej się to podoba :)

    > Teraz mając dwadzieścia kilka lat,

    ILE? :))) Leci mi 37-my rok kolego :D

    [...]
    60tki to punkt widzenia się zmieni i pewnie będziesz garba coraz większego dostawał
    obrabiając te Twoje 5200m2 działki i 300m2 domu a nie sprzedasz. "Bo może dzieci
    wrócą, wnuki itp"

    Odrazu garba. Praca na starość wydłuża zdrowie i życie - tym bardziej taka
    na świeżym powietrzu. Garba prędzej dostaniesz leżąc na kanapie przez TV.

    > A piętro do grzania,

    Po co grzać coś, czego się nie używa? Na początku jak mieszkałem i poddasze
    było nieskończone też tam nie grzałem :)

    > do opodatkowania, do naprawiania itp

    Po co naprawiać coś, co jest zamurowane i się z niego nie korzysta? ;)
    Co chcesz naprawiać - betonowe mury? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 93. Data: 2017-08-20 10:08:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 23:55:09 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Jednego roku 0 dni a innego 30.

    Albo przez 3 lata żadnego takiego dnia
    >A jeszcze jest kupa dni o pośrednich
    > temperaturach, które też potrafią źródło wydrenować z ciepła.

    Dlatego kilka już osób tu pisało że powinien mieć to policzone i dobrane optymalnie.
    przewymiarowanie dwa razy to głupota

    >Dodatkowo może się okazać, że CWU z tego ładnie pójdzie.

    To chyba oczywiste że i CWU będzie tą pompą grzał.
    Mając optymalnie dobrane dolne żródło czy rodzaj pompy tez by CWU grzał
    > Czytałeś wątek od początku?
    > cyt:
    > "Zdecydowalem sie na taka dlugosc, bo wedlug map przewodnosc skal na
    > mojej dzialce miala byc kiepska i mialem trafic na bazalt. Ostatecznie
    > oba otwory sa w granicie."

    Jakby temat zbadał dokłądnie przed wierceniem i zainwestował z tysiaka w OZC i jakieś
    wstępne badania to by mu zapewne wysżło wtedy ze 200metrów to dwa razy za długo. A
    moze i dla takiej niewielkiej dobrze ocieplonej chałupy jaka buduję nie ma sensu PC
    gruntowa bo powietrzna wystarczy

    > Do czego miał robić OZC, jak nawet mapy geologiczne nie są w 100% pewne?
    > Umówił się z firmą na dwa odwierty za jakąś kasę, to firma przyjechała i
    > mu odwierty zrobiła.

    Mógł się umówić inaczej- robimy odwiert zobaczymy co tam wyszło i ew robimy drugi.
    Albo wcześniej upewnić się co tam jest pomimo map.
    A moze PC gruntowa to tam zbyteczna bo powietrzna da radę.
    Możliwości jest sporo, Gobo wybrał jak wybrał ale na podstawie tego co tu pisze
    optymalne to nie było.

    > Pewnie, że po pierwszym odwiercie mogli zakończyć
    > pracę, gdy okazało się, że parametry są lepsze niż przewidywano, tylko
    > czy wiertnicy zrezygnowaliby z umówionego zarobku?
    > A, że wyszło lepiej niż gorzej, to jego plus.

    I minus kilkadziesiat tysi

    >Lepiej jednak mieć
    > przewymiarowane, niż niedoszacowane, źródło.

    A nie lepiej mieć prawidłowo dobrane zamiast dwa razy przewymiarowane?

    > Nie, to jakbyś kupił duży, pięcioosobowy samochód i dojeżdżał nim
    > codziennie do pracy sam.

    Raczej jakbyś kupił samochód z 4 litrowym silnikiem na kilkukilometrowe dojazdy do
    pracy w mieście.

  • 94. Data: 2017-08-20 10:50:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 sierpnia 2017 10:05:08 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Widzisz, czyli jej się to podoba :)

    Skoro tak twierdzisz.

    > ILE? :))) Leci mi 37-my rok kolego :D

    Wszystko przed Tobą

    > Odrazu garba. Praca na starość wydłuża zdrowie i życie - tym bardziej taka
    > na świeżym powietrzu. Garba prędzej dostaniesz leżąc na kanapie przez TV.

    Ojciec mój tak samo uważał. Przechodząc na emeryturę miał duże plany odnośnie pracy
    przy domu, ogrodzie itp
    3 czy 4 emerytury jednak zdążył wziąć zanim nagle opuścił ten świat.

    > Po co naprawiać coś, co jest zamurowane i się z niego nie korzysta? ;)
    > Co chcesz naprawiać - betonowe mury? :)

    Podziwiać Twój optymizm.
    Obawiam się że trochę inaczej będzie jak będziesz miał 60 kilka lat i 40letni dom.
    Ale jak pisałem wyżej- wszystko przed Tobą

  • 95. Data: 2017-08-20 10:56:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Owszem. Ale tylko jak kupujemy nowy, obcy dom dla siebie. Taki dom nie
    > ma dla nas żadnej wartości historycznej. Ojcowizna to zupełnie inna para
    > kaloszy (ja akurat nie miałem), właśnie dlatego, że ma dla nas wartość
    > sentymentalną.

    Mowa była o rzekomo dyskwalifikujących rozwiązaniach technicznych,
    które powodują konieczność wyburzenia takiego domu. Między innymi
    o wentylacji. Czy jeśli smrodek pochodzi z ojcowizny, to zamiast
    wady, staje się on zaletą?

    > Nie zauważyłem tej rzekomej nowej tradycji.

    A ja owszem, a ja tak. Widać nie każdy jest w rówym stopniu spostrzegawczy.

    --
    Jarek

  • 96. Data: 2017-08-20 11:00:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń pisze:

    > Pewenie ze z innych - z podatkowych. Państwo swego czasu pozwoliło
    > odliczac od ciężarówek. Nadal nie ma to nic wspolnego z racjonalnością.

    Czyli że kupując ciężarówką służącą dojazdom do pracy można łupnąć
    państwo na podatkach, a to samo w sobie jest wielką zachętą do zakupu?
    Nawet wtedy, gdy koszt "inwestycji" oraz eksploatacji jest kilka razy
    wyższy niz normalnego samochodu? No, może -- przejście z klasy frajerów
    do klasy cwaniaków jest ważnie, ale powodów jest pewnie więcej.

    --
    Jarek

  • 97. Data: 2017-08-20 11:01:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 sierpnia 2017 10:50:46 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ojciec mój tak samo uważał. Przechodząc na emeryturę miał duże plany odnośnie pracy
    przy domu, ogrodzie itp
    > 3 czy 4 emerytury jednak zdążył wziąć zanim nagle opuścił ten świat.

    I uważasz, że to przez pracę na świeżym powietrzu? No nie rób jaj :)
    Moja babcia zmarła leżąc w swoim łóżku w swoim mieszkaniu przez chyba
    10 lat. Bo nie miała ochoty wstawać, chodzić, ruszać się. Ruch to zdrowie
    (ale trzeba to robić cały czas) :)

    > Podziwiać Twój optymizm.
    > Obawiam się że trochę inaczej będzie jak będziesz miał 60 kilka lat i 40letni dom.
    Ale jak pisałem wyżej- wszystko przed Tobą

    Mój ojciec mając 65 lat pomagał mi we wszystkim na budowie - także w tych
    najcięższych pracach (betonowanie, murowanie, noszenie betonowych
    bloczków). Serio dla Ciebie 60 lat to już koniec życia i liczenie tylko
    na innych? To słabe geny musisz mieć ;) 80cio latkowie pokonują maratony,
    a Ty tu z ogarnięcia 200m2 domu robisz problem (obecnie sprzątanie
    wszystkiego zajmuje nam 1,5h raz w tygodniu :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 98. Data: 2017-08-20 11:03:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 sierpnia 2017 10:56:55 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

> [...]
    > które powodują konieczność wyburzenia takiego domu. Między innymi
    > o wentylacji. Czy jeśli smrodek pochodzi z ojcowizny, to zamiast

    Nie trzeba burzyć żeby zamontować WM. Ale wymaga to znacznie większego
    nakładu pracy, czasu i kasy niż zrównanie wszystkiego z ziemią i wybudowanie
    od nowa. Ale w tym wypadku właśnie chodzi o to, żeby zachować stare ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 99. Data: 2017-08-20 11:35:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

> [...]
    > większego nakładu pracy, czasu i kasy niż zrównanie wszystkiego
    > z ziemią i wybudowanie od nowa. Ale w tym wypadku właśnie chodzi

    Zamontowanie WM wymaga większego nakładu pracy, czasu i kasy niż
    zrównanie z ziemią dwudziestoletniego domu po młodo zmarłym ojcu?
    Ponadto nie do końca rozumiem o co chodzi z tym "zachowaniem starego".
    Nieboszczyk ojczulek zapewne miał nierówno pod sufitem, więc trzeba
    skuć wszystkie tynki, z zewnątrz też położyć plastikowe, bo te stare
    się przykurzyły, a nie idzie ich umyć. Co właściwie w domu stanowi
    o jego "wartości sentymentalnej"? Ile w trakcie całej rozpierduchy
    trzeba zostawić, by ojcowizna pozostała ojcowizną?

    W przypdaku domów znacznie starszych niż dwudziestoletnie jakoś nie
    widzę różnicy, czy mieszkał w nich pradziadekm czy obce osoby. Ale
    tu może to ja nie jestem zbyt spostrzegawczy.

    --
    Jarek

  • 100. Data: 2017-08-20 11:39:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 sierpnia 2017 11:35:03 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Co właściwie w domu stanowi
    > o jego "wartości sentymentalnej"?

    To już indywidualna sprawa każdego.