  • 81. Data: 2017-08-19 22:16:22
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 21:07:30 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Dla Ciebie budowa przewymiarowanego dolnego źródła, to wtopiona kasa, a
    > gobo się cieszy, bo przy nawet -20 stopniach na dworze będzie płacił
    > mniej za energię, niż gdyby miał źródło dobrane na styk.

    A tych minus 20 będzie miał z 10 dni w roku max
    Głupotę zrobił że z 20 tys niepotzrebnie wydał zamiast wda 500zł na OZC i zrobić
    optymalnie
    To jakbyś połciężarówkę kupił na całoroczne dojzdy do pracy bo w grudniu choinkę z
    marketu można będzie przywieźć

  • 82. Data: 2017-08-19 22:22:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 21:40:41 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > kolejne pokolenia. To nie USA, że dom sprzedaje się jak samochód i
    > przeprowadza do innego. Dom to dla nas coś więcej niż tylko fizyczna
    > budowla. Dla mnie również inwestycja w dom to inwestycja do końca mojego
    > życia - i nie chodzi o to, że to końca życia będę spłacał kredyt ha ha :D
    > Tylko po prostu w moim domu zapuszczam korzenie i nie mam zamiaru go
    > zmieniać. To coś, co będzie mi towarzyszyć już do końca życia. Dlatego
    > jak coś w niego inwestuje to wiem, że ta inwestycja musi być trafiona,
    > bo będzie mi towarzyszyć do końca moich dni :-)

    Moi rodzice dokładnie tak samo podejrzewam w 1969 roku myśleli
    Teraz sytuacja taka że Tata zmarł, ja dom swój wybudowałen, w sąsiedniej gminie,
    siostra swój też gdzieś dalej i Mama sama na 200m2 domu + 1400m2 dziąłki została.
    Same kłopoty z tego
    Młody jesteś, pewnie póki co dużą zdolność kredytową masz, przyjdzie jednak czas że
    zrozumiesz o czym tu piszemy.

  • 83. Data: 2017-08-19 22:25:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kris napisał:

    > To jakbyś połciężarówkę kupił na całoroczne dojzdy do pracy bo w grudniu
    > choinkę z marketu można będzie przywieźć

    Nie wiem jak w innych miastach, ale w Warszawie mnóstwo ludzi dojeżdżą
    codziennie do pracy półciężarówkami. Podejrzewam, że kupują je z innych
    powodów niż ta choinka.

    --
    Jarek

  • 84. Data: 2017-08-19 23:55:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-08-19 o 22:16, Kris pisze:

    > A tych minus 20 będzie miał z 10 dni w roku max

    Jednego roku 0 dni a innego 30. A jeszcze jest kupa dni o pośrednich
    temperaturach, które też potrafią źródło wydrenować z ciepła. Dodatkowo
    może się okazać, że CWU z tego ładnie pójdzie.

    > Głupotę zrobił że z 20 tys niepotzrebnie wydał zamiast wda 500zł na OZC i zrobić
    optymalnie

    Czytałeś wątek od początku?
    cyt:
    "Zdecydowalem sie na taka dlugosc, bo wedlug map przewodnosc skal na
    mojej dzialce miala byc kiepska i mialem trafic na bazalt. Ostatecznie
    oba otwory sa w granicie."

    Do czego miał robić OZC, jak nawet mapy geologiczne nie są w 100% pewne?
    Umówił się z firmą na dwa odwierty za jakąś kasę, to firma przyjechała i
    mu odwierty zrobiła. Pewnie, że po pierwszym odwiercie mogli zakończyć
    pracę, gdy okazało się, że parametry są lepsze niż przewidywano, tylko
    czy wiertnicy zrezygnowaliby z umówionego zarobku?
    A, że wyszło lepiej niż gorzej, to jego plus. Lepiej jednak mieć
    przewymiarowane, niż niedoszacowane, źródło.

    > To jakbyś połciężarówkę kupił na całoroczne dojzdy do pracy bo w grudniu choinkę z
    marketu można będzie przywieźć

    Nie, to jakbyś kupił duży, pięcioosobowy samochód i dojeżdżał nim
    codziennie do pracy sam.

  • 85. Data: 2017-08-20 01:41:06
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 19.08.2017 14:04, Adam Sz. wrote:

    > Jakich aparatów? Najstarsza pompa jaką znam kończy właśnie 20 lat - działa
    > bezawaryjnie na dużo gorszej niż współczesne sprężarki spiralne, bo tłokowej.
    > Pompę ciepła można porównać w budowie do zamrażarki z czasów ZSRR, które
    > mają po 40 lat i nadal chłodzą :-)

    Obecne produkty nie wytrzymają 10 lat. Jak 5 to będzie dobrze.

  • 86. Data: 2017-08-20 09:17:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 22:12:36 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > To już nie tak, że domy starsze niż dwadzieścia lat najlepiej zrównać z
    > ziemią i wybudować coś nowego, co ma odpowiedni połysk?

    Owszem. Ale tylko jak kupujemy nowy, obcy dom dla siebie. Taki dom nie ma
    dla nas żadnej wartości historycznej. Ojcowizna to zupełnie inna para
    kaloszy (ja akurat nie miałem), właśnie dlatego, że ma dla nas wartość
    sentymentalną.

    > Za to w ostatnim ćwierćwieczu wykluła się nam nowa świecka tradycja.
    > Wszystko musi być teraz "inwestycją". Powiedzieć, że się wybudowało dom
    > taki, jak się lubi, nie szczędząc na to ciężko zarobionych pieniędzy,
    > to tak, jakby się przyznać, że jest się ciężkim frajerem.

    Nie zauważyłem tej rzekomej nowej tradycji.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 87. Data: 2017-08-20 09:20:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 22:22:18 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    siostra swój też gdzieś dalej i Mama sama na 200m2 domu + 1400m2 dziąłki została.

    Ja mam 5200m2 działki. Jak będę stary i nie będę miał siły to obrabiać,
    a dzieci gdzieś wybędą to podzielę i zostawie sobie 10ar ;)

    W domu zamuruję wejście na poddasze, okna dachowe wymienię na dachówki
    i zostanie mi 100m2 użytkowej do sprzątania :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 88. Data: 2017-08-20 09:21:00
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 22:16:24 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    optymalnie
    > To jakbyś połciężarówkę kupił na całoroczne dojzdy do pracy bo w grudniu choinkę z

    otóż to, liczyć trzeba długookresowo, 20lat do przodu, inwestycja+eksploatacja. W
    jego przypadku zaosczedzi na przewymiarowanym DW ze 100zł rocznie. Trzeba było połowę
    tych wywalonych 20kzł wydac na złoto, połowe na cos innego (bitcoiny?).
    Długookresowo byłby mocno do przodu, miałby chociazby na wymianę PC bo bedzie sie
    zblizal kres jej zywota.

    b.

  • 89. Data: 2017-08-20 09:21:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 sierpnia 2017 01:41:07 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Obecne produkty nie wytrzymają 10 lat. Jak 5 to będzie dobrze.

    "Obecne produkty" - które? Wszystkie? :-)
    Moja pompa wytrzyma znaaaacznie dłużej. Bo o sprężarkę jestem pewien, a
    nic innego w niej nie ma (kilka polutowanych rurek, wszystko nieruchome
    i niezniszczalne).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 90. Data: 2017-08-20 09:23:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 22:25:22 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Nie wiem jak w innych miastach, ale w Warszawie mnóstwo ludzi dojeżdżą
    > codziennie do pracy półciężarówkami. Podejrzewam, że kupują je z innych
    > powodów niż ta choinka.

    Pewenie ze z innych - z podatkowych. Państwo swego czasu pozwoliło odliczac od
    ciężarówek. Nadal nie ma to nic wspolnego z racjonalnością.

    b.