  • 1. Data: 2010-02-18 22:21:35
    Temat: POMOCY - jak korzystac z lodowki?
    Od: "sam jestem" <j...@v...pl>

    Parówki, te cienkie, proste, w folii. Co zrobić, żeby nie schły? Schną,
    marszczą się trzymane na półce, nawet bez "obierania" z folii.
    Czy zawinąć je w worek foliowy?
    Trzymać na której półce w lodówce? Wysoko czy nisko? Może na samym dole w
    pojemniku na warzywa i owoce?
    A może mrożenie pomoże uniknąć schnięcia parówek?

    Czy dobrze trymam wędliny krojone?
    Szynka surowa, polędwica wędzona - w plastrach, w worku w którym kupiłem
    trzymam w plastikowym pojemniku z (w miarę) szczelnym przykryciem.
    Poobnie metka.
    Wzej wymienione w dolnej czesci lodowki, jest raczej ok, wytrzymuja dlugo.
    Ale tak samo jak wyzej przechowywana wątrobianka lub pasztetowa zaczyna po
    kilku dnich pośmierdywac... co zmienic?

    Kabanosy - dla mnie nowość, dziś pierwszy raz kupiłem, i póki co trzymam w
    folii jak mi zapakowano w klepie. Dolna część lodówki. Dobrze? Czy wyjąć z
    folii?

    Jak przechowywac sery żółte?
    Na razie plastry w folii, i w plastikowym pojemniku.

    Gdzie w lodówce trzymać tłuszcze?
    Słoninę mam zamrożoną. Olej zwykły np. rzepakowy na drzwiach lodówki na
    dole.
    A gdzie oliwę delikatną extra virgin? Na drzwiach? Czy poza lodówką?
    Olej po pomidorach suszonych - czeka na użycie do zupy. trzymam wysoko, pod
    samym zamrażalnikiem - dobrze? Tak samo pomidory uszone w oliwie.
    Masło mrożę nadmiar, a to używane poza lodówką - jełczeje? Zużywam kostkę w
    tydzień...
    Smalec wysoko, pod samym zamrażalnikiem. Nie wiem czy dobrze.

    Większy problem niż tłuszcze to produkty mleczne.
    Maślankę akurat lubię, smakową i naturalną.
    Na leżąco trzymam w połowi wysokości lodówki. Zmienić miejsce?
    Jogurty podobnie.

    Owoce, np. kiwi, banany, jabłka - na samym dole lodówki, w plastikowym
    pojemniku. Chyba dobrze, ale nie wiem czemu banany sinieją, i robią się bez
    smaku. Za zimno? Kiwi za to w ogole się nie starzeją, pona tydzin i twarde,
    smaczne.

    Warzywa - trzymam z owocami, jeden pojemnik.
    Wlasciwie tylko biała rzepa i marchew. Rzepa po kilku dniach robi się
    miękka, i dużo muszę odrzucić obierając.
    A marchew blednie i marszczy się, staje się miękka po 3-4 dniach
    przechowywania. Może trzymac w cieple, poza lodówką?

    Posiadana przeze mnie lodówka jest nienajnowsza, nie ma wyswietlacza. Jedne
    drzwi, zamrażlnik w głónej-jedynej komorze, u góry.
    Podpowiedxcie prosze co robic i jak, bo sam jestem i nie ze wszystkim sobie
    daję radę.

    SJ

  • 2. Data: 2010-02-18 22:26:39
    Temat: Re: POMOCY - jak korzystac z lodowki?
    Od: "sam jestem" <j...@v...pl>

    /ciach calosc/

    Wysłałem też na pl.rec.kuchnia , ale i tu będę czytał, jeśli ktoś zechce
    pomóc i poradzić. Z góry dziękuję.

    SJ