  • 151. Data: 2017-12-25 17:45:09
    Temat: Re: Palenie płyt w piecu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-12-09 o 22:44, Roman Tyczka pisze:

    > Bo przecież ludzie którzy jeżdżą śmieciarkami są gorsi, a Ci co w TV są
    > fajniusi. Gratuluję jasnych zasad, przekazuj je dalej.
    > Nie mam więcej pytań, dobranoc.

    Nie są gorsi, ale chyba nie zaprzeczysz, że jeździć śmieciarką może
    prawie każdy, ale niewielu jest w stanie tą śmieciarkę zaprojektować i
    zrobić.

    Dlatego musimy też dostrzegać różnice w wartości i przydatności dla
    ogółu społeczeństwa.

  • 152. Data: 2017-12-25 19:19:54
    Od: l...@g...com

    Wartościujesz i dzielisz na sorty.
    Znam inżynierów, którzy by mieli problem z wymianą koła w samochodzie i absolwenta
    zawodówki górniczej( kiedyś był to najgorszy typ szkoły zawodowej) ogarniającego
    bardziej skomplikowane tematy komputerowe.

  • 153. Data: 2017-12-25 19:49:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-12-25 o 19:19, l...@g...com pisze:
> [...]
    zawodówki górniczej( kiedyś był to najgorszy typ szkoły zawodowej) ogarniającego
    bardziej skomplikowane tematy komputerowe.

    Ja także znam. Miałem kiedyś pracownika, który ledwo ukończył zawodówkę.
    Ściągnąłem go do mojego działu, bo znałem jego wartość, a był świetnym
    elektronikiem i informatykiem. Jak czegoś nie byli w stanie zrobić
    koledzy, inżynierowie i magistrowie to robotę ogarniał właśnie tamten.
    Jak trzeba było ogarnąć na szybko jakiś temat np. programowanie to on
    siadał na d.... i w krótkim czasie ogarniał dany język programowania i
    rozwiązywał problemy.

    Zmusiłem go w końcu, aby ukończył technikum, bo tam, gdzie pracowałem
    takie było minimalne, wymagane wykształcenie. Ledwo co je ukończył, bo z
    przedmiotów humanistycznych był cienki. Nie będę ukrywał, że nawet
    użyłem swoich koneksji i nie mam z tego powodu żadnych wyrzutów, bo
    wiem, że był tego warty.

    Wartościuję ludzi i dzielę na sorty, ale nie wg dyplomów, a wiedzy i
    umiejętności.

    Problem niestety jest tylko w tym, że choćby ten chłopak po zawodówce
    miał wiedzę 1000 razy większą od tych magistrów i inżynierów to z tamci
    "spijali śmietankę" i liczyli się z nimi wszyscy, a robotę odwalał ten
    chłopak i jemu podobni. Dlatego też dyplomy są potrzebne, bo tak
    funkcjonuje nasze społeczeństwo.

  • 154. Data: 2017-12-25 20:37:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 grudnia 2017 14:57:32 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > i politykę rządu. Osoby, które mają zbyt słabe wykształcenie po prostu
    > skazane są na margines społeczny i wegetację, pracując na etatach za
    > 1000 czy 1500zł. Przy takim wynagrodzeniu młoda osoba jest skazana na
    > wegetację i mieszkanie wraz z rodzicami. Znam sporo takich przypadków.

    W "Karuzeli" (taka nasza galeria handlowa) byłem dwa dni temu i "eko-okna"
    postawiły małe stoisko z panią i napisem "zatrudniamy" :-)
    Potrzebują 900 osób na produkcję okien - płaca 2k netto na rękę na start.
    Żadne doświadczenie nie jest potrzebne.

    Z drugiej strony - czy to dziwne, że osoba bez wykształcenia, ambicji,
    wiedzy i jakiegokolwiek doświadczenia zarabia mało? To chyba normalne.
    Nie ma to nic wspólnego z wykształceniem - patrz na fachowców w
    chociażby budowlance.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 155. Data: 2017-12-25 21:47:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-12-25 o 20:37, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > postawiły małe stoisko z panią i napisem "zatrudniamy" :-)
    > Potrzebują 900 osób na produkcję okien - płaca 2k netto na rękę na start.

    Wow! Super :)
    Co to jest 2000zł w obecnych warunkach?

> [...]
    > wiedzy i jakiegokolwiek doświadczenia zarabia mało? To chyba normalne.
    > Nie ma to nic wspólnego z wykształceniem - patrz na fachowców w

    Nie jest dziwne.

    Dziwna jest tylko kwota.

    2000zł na rękę to jest w obecnych czasach minimalna kwota, która pozwala
    na nędzne przeżycie od wypłaty do wypłaty.

    Niestety znam ludzi, którzy zapierdzielają za 1200zł.

    Jeden ze znajomych z wyższym wykształceniem i naprawdę ze sporą wiedzą i
    doświadczeniem jeszcze w tym roku zapierdzialał za 1600zł na rękę,
    pracując w szpitalu.

    Żona, dziecko i mieszkanie u rodziców, bo na wynajęcie oddzielnego nie
    było go stać. Na szczęście znalazł lepszą i lepiej płatną pracę.

  • 156. Data: 2017-12-25 22:16:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co by sinaki i ciapaki mieli tu robic? To zalezy od pory dnia. Od rana do wieczora
    nic by nie robili a od wieczora do rana co by chcieli. Dostali by darmowe mieszkanie,
    ciuchy i jedzenie. Do ruchania nie sa potrzebne darmowe dziwki tylko dziewczyny i
    kobiety ktore da sie zlapac i zgwalcic. Jak ladny chlopiec to te nie pogardza. Ludzie
    ktorzy maja wdrukowana pogarde do zycia, rowniez wlasnego, i obietnice zycia
    wiecznego w luksusowych warunkach nie boja sie niczego a zwlaszcza smierci zwlaszcza
    ze warunki brzegowe pozwalajace isc do ichniego nieba nie sa zbyt restrykcyjne.
    Jedynym ograniczeniem dla nich jest ich ilosc na kilometr kwadratowy. Tahm gdzie jest
    ich wystarczajaca ilosc na kilometr kwadratowy wprowadzili podatek od swoich. Do tego
    handluja narkotykami. Kasy na bron maja do oporu.
    Masz racje ze 500+ polega na rozdysponowaniu czesci pieniedzy na jaka w budzecie
    zlozyli sie wszyscy. Moglbys przyblizyc wzrost podatkow. Stawki sie chyba nie
    zmienily. Chyba ze dla ciebie wzrost podatkow oznacza ze trudniej oszukac i trzeba
    placic. Chociaz nie. Jest od nowego roku nowy podatek ktorego nie bylo i nie mogl
    miec przez to na nic wplywu. To podatek od galerii handlowych, powierzchni biurowych
    itp. Ma zniwelwac straty budzetu zwiazane z cwaniakowaniem wlascicieli ww obiektow i
    oszukiwaniem na podatkach innych. W sumie dostrzegam czyim kosztem odbywa sie
    rozdawnictwo. Odbywa sie kosztem oszustow jacy Polske w jasyr wzieli. Jeden milion
    zlotych jaki maz prezydent Warszawy bedzie musial oddac to 2 promile kasy do tej pory
    odebranej przekreciarzom przez komisje Jakiego. Uwazasz ze w ramach spisku do tej
    pory udupili 99,8% ludzi ktorzy odebrali nieruchomosci zeby prezydent Warszawy
    skompromitowac? Zmiany w wymiarze sprawiedliwosci sa niezbedne bo dotychczasowy ze
    sprawiedliwoscia nie ma nic wspolnego. Chociazby dlatego ze uznal ze pani Brzeska
    sama pojechala do lasu, pobila sie, oblala benzyna i podpalila. Zeby byc sedzia
    trzeba zrezygnowac z biernej i czynnej dzialalnosci politycznej. Sedziowie o polityce
    moga miec jedynie prywatne zdanie i nie moga sie nim dzielic z innymi bo wtedy
    przestaje byc prywatne. Co warta jest sedzina ktora twierdzi ze trzyma sie od
    polityki z daleka a to ze zostala na manifestacji z zapalona swieczka, ktora to
    swieczka cos znaczyla, nie bylo aktem politycznym tylko ze ciemno bylo. W demokracji
    sedziowie musza byc apolityczni bo musza wykonywac swoja prace zgodnie z zalozeniami
    narzuconymi im przez wybranych przez wiekszosc przedstwicielami glosujacych.

  • 157. Data: 2017-12-25 22:37:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 grudnia 2017 22:16:54 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > W demokracji sedziowie musza byc apolityczni bo musza wykonywac swoja prace
    > zgodnie z zalozeniami narzuconymi im przez wybranych przez wiekszosc
    > przedstwicielami glosujacych.

    I dlatego wprowadza się zasadę, że sędziów wybierają politykierzy.
    Sędziowie będą wtedy na pewno apolityczni.

    L.

  • 158. Data: 2017-12-25 23:49:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uzyles swoich koneksji bo znajomosci masz od chuja, tutaj ciotke a tam wuja. Prawda
    taka co napisales jak z nalepkami made in china na polskich produktach, bo market tak
    sobie wymyslil.

  • 159. Data: 2017-12-26 11:02:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 grudnia 2017 21:48:51 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Wow! Super :)
    > Co to jest 2000zł w obecnych warunkach?

    Jak dwie osoby (przypominam - bez wykształcenia i doświadczenia) będą
    zarabiać łącznie 4k to u mnie - wynajęcie mieszkania 2-3 pokojowego z
    czynszem i wszystkimi opłatami z prądem to 1,5k pln. Za tysiaka dobra
    gospodyni przez miesiąc wszystkich wykarmi. Zostaje im 1k na jakiś
    ciuch etc. No nie jest to z pewnością wystawne życie ale mówimy o
    dwóch osobach bez wykształcenia i pracujących w najprostszej pracy.

    Nie wiem właściwie do czego się odnosiłeś bo nie czytałem wcześniej wątku
    ale nie wiem czemu obwiniasz rząd za to, że te osoby nie chciały się
    kształcić, czy że nie mają ambicji?:) Ja raczej obwiniałbym teraz rząd
    za to, że takim osobom się nie chce pracować i wolą natrzaskać dzieciaków
    i żerować na garnuszku państwa.

    > Nie jest dziwne.
    >
    > Dziwna jest tylko kwota.
    >
    > 2000zł na rękę to jest w obecnych czasach minimalna kwota, która pozwala
    > na nędzne przeżycie od wypłaty do wypłaty.

    Minimalna kwota za minimalną wiedzę. Wszystko jest OK. Zawsze mogą iść
    do szkoły, czy na jakiś kurs i szukać sobie lepszej pracy. Za 2k dwie osoby
    może w dużym mieście nie przeżyją ale w małym bez najmniejszego problemu
    i głodować nie będą.

> [...]

    > Jeden ze znajomych z wyższym wykształceniem i naprawdę ze sporą wiedzą i
    > doświadczeniem jeszcze w tym roku zapierdzialał za 1600zł na rękę,

    Nie rozumiem tego. Winisz za to rząd? Skoro taki wykształcony i doświadczony
    to w każdej firmie powinni go witać z otwartymi ramionami.

    Ja dzisiaj u siebie muszę dawać powyżej 4k netto oferty pracy żeby ktoś
    w ogóle chciał przyjść na rozmowę :-)

    Dla dobrych programistów w W-wie czekają już oferty na 25k / mc.
    Fachowców brak :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 160. Data: 2017-12-26 12:16:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-12-26 o 11:02, Adam Sz. pisze:

    > Jak dwie osoby (przypominam - bez wykształcenia i doświadczenia) będą
    > zarabiać łącznie 4k to u mnie - wynajęcie mieszkania 2-3 pokojowego z
    > czynszem i wszystkimi opłatami z prądem to 1,5k pln.

    U nas takie mieszkanie 1,5 tys. to sam czynsz ewentualnie z ogrzewaniem
    i śmieciami - bez pozostałych mediów.

> [...]
    >
    > Nie wiem właściwie do czego się odnosiłeś bo nie czytałem wcześniej wątku
    > ale nie wiem czemu obwiniasz rząd za to, że te osoby nie chciały się

    Ja obwiniam rząd, że komuś się nie chciało uczyć? Dobrze się czujesz?
    Gdzie ja coś takiego napisałem?
    Obwiniam rząd, że pozwala na zatrudnianie na umowach śmieciowych i nie
    tylko pozwala, ale wręcz zmusza przedsiębiorców do tego.
    Jeżeli prowadzisz własną działalność to chyba wiesz co mam na myśli?

    > Ja raczej obwiniałbym teraz rząd
    > za to, że takim osobom się nie chce pracować i wolą natrzaskać dzieciaków
    > i żerować na garnuszku państwa.

    Mnie też się to nie podoba.

> [...]
    > może w dużym mieście nie przeżyją ale w małym bez najmniejszego problemu

    Ale to 2 tys. to nie jest kwota minimalna. U nas jak ktoś zarabia 2 tys.
    to uważa, że już zarabia całkiem dobrze, bo taki jest rynek pracy. Wśród
    znajomych wielu jest takich, którzy wręcz marzą o etacie, gdzie
    zarobiliby 2 tys. i nie jest to jakaś tam mieścina czy wiocha, bo wraz z
    przyległymi wioskami, które jeszcze tylko z racji sentymentalnych nie
    stały się dzielnicami to ok. 350 tys. ludności.

> [...]
    > w ogóle chciał przyjść na rozmowę :-)
    >
    > Dla dobrych programistów w W-wie czekają już oferty na 25k / mc.

    Nie wszyscy są i muszą być programistami. On akurat jest specjalistą
    ogrzewnictwa i wcale nie jest gorszym specjalistą w swojej branży od
    dobrych informatyków.
    Co do ofert za 25 tys. to chyba jesteś świadomy czego się oczekuje od
    takich kandydatów i że tacy kandydaci to wyjątkowi specjaliści, którzy
    za granicą zarobią kilka razy tyle i do tego bez zapierdalania po 20
    godzin dziennie jak w Polsce, a przy tym są to raczej oferty dorywcze i
    po skończonym dziele papa.
    Mam kolegę, informatyka, który na takie oferty się łapał. Może nie było
    to 25 tys., ale ponad dycha. W końcu wyjechał do Irlandii i tam już
    pracuje ponad 8 lat u jednego pracodawcy i póki co nie zamierza wracać,
    bo nie dość, że zarabia dużo więcej to jeszcze nie ma takiej nerwówki i
    niepewności zatrudnienia jak w Polsce. Poza tym to co sam podkreśla nie
    ma tam takiej zawiści i dążenia do wygryzienia jeden drugiego. Jak ma
    problem z którym nie może sobie poradzić to koledzy mu pomagają
    bezinteresownie.
    W Polsce jeden drugiego jakby mógł to by w łyżce wody utopił.