  • 21. Data: 2018-08-22 06:46:05
    Temat: Re: Piekarnik/zmywarka mnie "kopie"
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-20 o 20:41, Kris pisze:

    > Zwroty bezpośrednie do osób "Cię, Ciebie, Tobie itd." zwyczajowo
    > piszemy wielką literą. Chyba się z tym zgadzasz?

    Zgadzam się z tym jak najbardziej, że tak właśnie piszemy do "osób" :)

  • 22. Data: 2018-08-22 15:01:00
    Od: l...@g...com

    Mateusz Viste

    a mówią, że chleb jednoczy...

    Ja za godzinę wstawiam swoje do piekarnika. Na zakwasie żytnim, mąka pszenna i
    żytnia. Żeby nie było, że nie jednoczy, to do pieczenia chleba m.inn. zmotywował mnie
    wątek sprzed kilku, kilkunastu tygodni. Od tej pory upiekłem już kilkadziesiąt
    bochenków. Czuwaj.

  • 23. Data: 2018-08-22 20:35:55
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 20.08.2018 11:23, Bolko wrote:
    > Miałem w tym roku wizyte panów elektryków w mieszkaniu.
    > Sprawdzali zabezpieczenia.
    > Były OK.
    >
    > Ostatnio jak dotykałem nogą otwartych drzwi zmywarki.

    PE nie ma ciągłości i może nie być uziemione poniżej rozdzielni.
    To typowy symptom.

  • 24. Data: 2018-08-22 20:38:35
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 20.08.2018 15:15, yabba wrote:

    > Standardowa różnicówka wykrywa prąd 30 mA. To o wiele więcej niż uczucie
    > szczypania prądem.
    > Trzeba sprawdzić skuteczność uziemienia.

    To szczypanie to filtr przeciwzakłóceniowy, który ma kondensatory
    pomiędzy fazą i PE ioraz N i PE.
    To jest ewidentny brak ciągłości przewodu PE lub/i brak uziemienia

  • 25. Data: 2018-08-25 00:00:31
    Od: yabba <g...@g...com>

    > Samoczynne odlaczenie sie przewodu w srodku jest mozliwe ale tak prawdopodobne jak
    murzyn albinos. Jesli instalacja sprawna to potrzebne jest polaczenie wyrownawcze.
    Zawsze na obudowie jest wkret z nalepka zeby do ziemi podlaczyc. Laczy sie go z
    metalowa rura do wody, wlasnym uziemieniem. Czyms co ma potencjal ziemi. Kopiacy prad
    jest na tyle maly ze go czuc ale roznicowki nie uruchomi.

    Jeśli zmywarka i instalacja jest sprawna, to nie ma prawa "kopać"
    użytkownika.

    U Bolka coś jest zepsute i należy to jak najszybciej naprawić dla
    bezpieczeństwa. Niezależnie czy jest to zmywarka, instalacja w
    mieszkaniu czy instalacja w budynku.
    Kombinowanie z uziemieniem z rury wodociągowej to półśrodek.

    Co do różnicówki, to masz rację, że prąd jest zbyt mały, żeby ją wyzwolić.

    Tak jeszcze wymyśliłem, że uszkodzony może być piekarnik, a poprawnie
    uziemiona zmywarka zwiera nogę Bolka do ziemi.

    yabba