  • 1. Data: 2016-10-12 11:02:02
    Temat: Podłoga - warstwy - i wykończenie.
    Od: Rafał <n...@g...com>

    Panie, Panowie,

    mam pytanie dotyczące podłogi na gruncie.
    Mam fundament a na nim wylany chudziak.

    Mam wstawione okna na taras oraz drzwi 15 cm od chudziaka. progi wypadają na
    wysokości 15 cm od chudziaka.
    Czyli defakto mam na oko 15 cm na zrobienie podłogi.

    Czy macie pomysł jakie warstwy powinny być zrobione?

    Planowane warstwy:
    1. Chudziak
    2. Folia tytan 0,3mm
    3. Styropian 5 cm
    4. Styropian 5 cm
    5. Folia tytan 0,3mm
    6. Wylewka (beton) 5 cm

    Z czego:
    A) w styropianie w pkt 3 będą umieszczone rury 16 mm CO i CWU w otulinie. System
    będzie na rozdzielaczach
    B) Wylewka z pkt 6 będzie zbrojona kratownicą

    Pytania dodatkowe:

    1. Czy jak planuje podłogi drewniane (drewniane panele) a w łazienkach płytki i przy
    drzwiach to podłoga powinna być na rożnej wysokości, tak abym miał równą potem
    podłogę w domu? Jeśli trzeba dobra wysokości, to na podstawie czego? Mam policzyć
    wysokość kleju/płytek/paneli czy są jakieś wartości domyślne? Czy panele na wylewkę a
    pod płytki więcej kleju? Jak to ogarnąć?
    2. Czy jak mam nierówności miedzy tynkiem na ścianach a płytami styropianu które
    służą do ocieplenia podłogi (są nierówne szpary) to czy słuszne jest zasypanie tego
    piaskiem z wapnem - mam sporo materiałów które pozostały po tynkach.

  • 2. Data: 2016-10-12 11:12:41
    Temat: Re: Podłoga - warstwy - i wykończenie.
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 12 października 2016 11:02:03 UTC+2 użytkownik Rafał napisał:

> [...]
    piaskiem z wapnem - mam sporo materiałów które pozostały po tynkach.

    Ad.1 Pod płytki wylewka ok 1cm niższa niż pod panele.
    Ad.2 Może pianką wypełnij dziury?

  • 3. Data: 2016-10-12 11:22:55
    Od: Rafał <n...@g...com>

    W dniu środa, 12 października 2016 11:12:52 UTC+2 użytkownik r...@g...com
    napisał:

> [...]
    piaskiem z wapnem - mam sporo materiałów które pozostały po tynkach.

    > Ad.1 Pod płytki wylewka ok 1cm niższa niż pod panele.

    Strasznie dużo mam tego. 230 m2 w parterze. Nie dam rady pokryć kosztów pianki. W
    niektórych miejscach jest po 3-4 cm po długości 16 metrów.

    Zastanawiam się czy nie dopchać styropianu ile się da aby nie porwać folii i zostawić
    puste miejsce. Pewnie wpadnie tam beton z górnej warstwy. Miał ktoś taki przypadek,
    wiecie jak to rozwiązano? Po prostu nie mam równych tynków aż do samego chudziaka. Po
    parę cm od ziemi jakieś 5-10cm są już takie braki na scianach i postrzepienia.

  • 4. Data: 2016-10-12 12:29:47
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 12 października 2016 11:22:56 UTC+2 użytkownik Rafał napisał:
> [...]
    chudziaka. Po parę cm od ziemi jakieś 5-10cm są już takie braki na scianach i

    To ktoś Ci dupowato położył styropian. Nawpychaj odpadów styropianu i wtedy zapianuj?
    Beton tam nie może wpaść, bo wylewka nie będzie mogła pływać.

  • 5. Data: 2016-10-12 12:32:57
    Od: Rafał <n...@g...com>

    > To ktoś Ci dupowato położył styropian. Nawpychaj odpadów styropianu i wtedy
    zapianuj? Beton tam nie może wpaść, bo wylewka nie będzie mogła pływać.

    Ścinki styropianu to dobry plan. A nie będzie problemu ze folia będzie na pod
    styropianem, ale pod ścinkami nie bedzie? A wiec bedzie cos takiego w poziomie ze
    sciana-scinki-folia-styropian?

  • 6. Data: 2016-10-12 12:51:38
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 12 października 2016 12:32:59 UTC+2 użytkownik Rafał napisał:
> [...]
    styropianem, ale pod ścinkami nie bedzie? A wiec bedzie cos takiego w poziomie ze

    Nie będzie. Ta folia jest tylko po to, żeby beton nie wleciał w szpary między
    kawałkami styropianu, ale to nie musi być 100% szczelne. Po prostu po wcisnięciu
    styropianu dokładnie zapianuj, a po zaschnięciu zetnij nożykiem równo ze styropianem.

    A w ogóle - nie masz taśmy dylatacyjnej (piankowej) wzdłuż ścian? Przecież wylewka
    nie może się przycementować do ścian, skoro to podłoga pływająca.
    https://3.bp.blogspot.com/-fWQzIsN-Lso/VHYNiCmdPHI/A
    AAAAAAAaJs/6Np9HtkzLFk/s1600/Ta%C5%9Bma.jpg
    Jeśli na styropianie masz folię, to ta folia mogłaby nawet zostać wywinięta do góry
    na tę piankową taśmę dylatacyjną.

  • 7. Data: 2016-10-12 13:09:00
    Od: Rafał <n...@g...com>

    Mam jeszcze nic nie zrobione. Mam za to od wykonawców mnóstwo sprzecznych informacji
    i szukam prawdy jak to powinno być zrobione. Taśma dylatacyjna oczywiście będzie tak
    jak pokazałeś, a na nią jeszcze folia 0,3.

    Natomiast tu gdzie taśma to na tej wysokości już tynk na ścianie mam równy.
    Chodzi mi bardziej o dziury i nierówności na pierwszych 5-10 od chudziaka.

    Bo pierwsza folia zupełnie pod styropian i na styropian na ostatnia warstwę od góry
    pod wylewką podobno ma być wywinięty, a ostatnia folia na styropian idealnie pod
    wylewkę co defakto czyni ze styka się z ta folią z dołu.

  • 8. Data: 2016-10-12 14:58:07
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 12 października 2016 13:09:01 UTC+2 użytkownik Rafał napisał:
> [...]
    pod wylewką podobno ma być wywinięty, a ostatnia folia na styropian idealnie pod
    wylewkę co defakto czyni ze styka się z ta folią z dołu.

    Nie do końca czaję co ma być wywinięte. Chcesz folią jakby otulić styropian z każdej
    strony? Lepiej zrobić tak, żeby górna folia była wywinięta na ściany, wtedy beton nie
    powlatuje w szpary pomiędzy ścianą i styropianem (jeśli niedokładnie tam coś
    pouszczelniasz).

    A w ogóle, to folia na chudziaku to jest już takie trochę przesadzone, bo niby przed
    czym ma chronić? Ja bym teraz nawet nie dawał folii pod styropian. Tam nigdy nie
    będzie tak mokro, żeby styropian miał pływać, albo nasiąkać wilgocią. No i w razie
    jakiegoś zalania - woda zamiast przesiąknąć w dół, to będzie sobie stała w tej folii
    jak w basenie.

  • 9. Data: 2016-10-12 20:22:59
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    wysokości 15 cm od chudziaka.
    > Czyli defakto mam na oko 15 cm na zrobienie podłogi.
    >
    > Czy macie pomysł jakie warstwy powinny być zrobione?

    Po co te folie? Przed czym i co mają chronić?
    Więcej problemow jak pożytku one mogą spowodować.
    Jak wysoko nad poziomem gruntu wokoł domu masz chudziak?
    Co pod chudziakiem- grunt wymieniony?. Na jaki?

  • 10. Data: 2016-10-13 16:58:59
    Od: Rafał <n...@g...com>

    Mam 15 może 20 cm nad poziomem gruntu.
    Pod chudziakiem mam żółty piasek na conajmiej 50 cm. Ale daje też mam piasek tyle że
    rodzimy, bo u mnie tylko trochę czarnej ziemi było na tym piasku.

    A więc po kolejnych rozmowach z fachowcami mam tak:

    1. Chudziak
    2. Styropian 5 cm
    3. Rury co/cwu w styropianie z pkt 2
    4. Styropian 5 cm
    5. Opaska dylatacyjna między ścianą a styropianem z pkt 4
    6. Folia wywinieta na sciane i dylatacje
    7. Wylewka 4 cm.

    Razem 14 cm podłogi a na to 1cm na płytki i 1cm na panele, a wić podłoga w całym domu
    na równo.