  • 11. Data: 2015-11-22 16:48:28
    Temat: Re: Podłogówka - czy wszystko jest ok?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-22 o 15:16, ArekM pisze:

    > Chce mieć ciepło i mam ciepło, a moja pompa CO nie chodzi na stałe :)
    >
    > Moje wątpliwości dotyczą:
    > - ewentualnej szkodliwości niskiej temp. zasilania CO na piec i instalacje.
    Nie ma szkodliwości, wszystko masz ok, dostroisz sobie z czasem krzywą i
    będzie git.

    > - czy normą są tak niskie temperatury zasilania dla podłogówki w sensownie
    ocieplonym domu.

    Tak.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 12. Data: 2015-11-22 16:50:41
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-22 o 14:34, wowa pisze:

    > Dlaczego garaż ocieplałeś od środka? Na tej grupie kwalifikuje się to do rozbiórki
    :)
    Opowiadasz, garaż jak jest w bryle budynku to inaczej nie ocieplisz,poza
    tym on ociepla mur od strony zimnej, więc dobrze.
    Na grupie skrytykowany był sposób ocieplania muru od strony ciepłej,
    kumasz róznicę?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 13. Data: 2015-11-22 17:15:17
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-11-22 14:07, Budyń wrote:
    > to sterowanie pogodowe wywal w cholere.

    To dobra rada dla domów małej akumulacji cieplnej i ogrzewaniu
    wysokotemperaturowym, kalafiorowym.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2015-11-22 17:37:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 14:34:20 UTC+1 użytkownik wowa napisał:

    > Dlaczego garaż ocieplałeś od środka? Na tej grupie kwalifikuje się to do rozbiórki
    :)

    Bo?
    Jemu raczej chodzi o to, ze ocieplil sciane miedzy garazem, a domem, co jest
    jak najbardziej prawidlowe (ocieplamy zawsze od strony chlodniejszej -
    w tym przypadku od strony garazu).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2015-11-22 18:33:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ocieplamy tak nam wygodniej. Jeśli są markowe materiały do ocieplania od wewnątrz to
    zawsze od zewnątrz przestało istnieć.Poza tym ocieplenie od srodka w budynkach które
    juz stoją jest wielokrotnie tańsze. W przypadku budynków zabytkowych ocieplanie od
    wewnątrz jest w zasadzie jedyna metoda.

  • 16. Data: 2015-11-22 19:25:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 16:47:13 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > temperatury w domu?
    >
    > Producenci zwariowali z tymi systemami pomiarowymi i włączoną na stałe
    > pompą CO.

    > Budyń ja cię proszę nie pitol głupot, do podłogówki tylko sterowanie
    > pogodowe
    > się nadaje. I to nie zmowa producentów ale realia sterowania obiektem
    > o bardzo dużej stałej czasowej. Amen.

    Znaczy sie te wczesniejsze sterowniki nie dzialaja poprawnie?
    Niech zrobią to rozsądnie -co za problem byłoby zeby program w piecu nauczył sie sam
    charakterystyki cieplnej domu i sobie sam krzywą dobrał?
    Po co uzyszkodnik ma sie doktoryzowac z tematu...

    b.

  • 17. Data: 2015-11-22 19:40:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 19:25:25 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Niech zrobią to rozsądnie -co za problem byłoby zeby program w piecu nauczył sie
    sam charakterystyki cieplnej domu i sobie sam krzywą dobrał?

    Jakby byl zintegrowany z prognoza pogody, to nie ma problemu :)
    meteo.pl obserwuje od wielu lat codziennie pogode i zgadza sie zawsze w zakresie
    temperatur i opadow, jakby z tym zintegrowac sterownik to by bylo cos :-)

    Bez tego zaden sterownik pokojowy sie nie bedzie w stanie niczego nauczyc, bo
    raz moze byc -10stC w nocy, a w dzien wyjdzie slonce i skoczy do +10stC,
    a innym razem w dzien przyjdzie niz i zrobi sie -15stC :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2015-11-22 19:52:34
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-22 o 19:25, Budyń pisze:

    > Znaczy sie te wczesniejsze sterowniki nie dzialaja poprawnie?
    Nie nie działają, reg temp z domu daje zbyt duże opóźnienie,
    gdyby tak nie było to nikt by nie robił pogodówki, producent
    idzie po najmniejszej linii kosztółw a pogodówka jest bardziej
    skomplikowana.

    > Niech zrobią to rozsądnie -co za problem byłoby zeby program w
    >piecu nauczył sie sam charakterystyki cieplnej domu i sobie sam krzywą dobrał?
    Pewnie kiedyś taki zrobią w jakimś kosmicznie drogim piecu ale wpierw
    musi się ktoś nad tym zdoktoryzować bo temat nie jest banalny.

    > Po co uzyszkodnik ma sie doktoryzowac z tematu...
    Bo człowiek lepiej potrafi? ;)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 19. Data: 2015-11-22 19:53:02
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-22 o 17:15, quent pisze:

    > To dobra rada dla domów małej akumulacji cieplnej i ogrzewaniu
    > wysokotemperaturowym, kalafiorowym.

    Dokładnie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 20. Data: 2015-11-22 19:58:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 19:52:39 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
    > Pewnie kiedyś taki zrobią w jakimś kosmicznie drogim piecu ale wpierw
    > musi się ktoś nad tym zdoktoryzować bo temat nie jest banalny.

    qurcze, kto wchodzi w biznes? Nie widze problemu z napisaniem programu :)

    b.