  • 11. Data: 2015-09-18 13:55:16
    Temat: Re: Półki drewniane we wnęce z kaflami - jak zamocować?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > A jakim wiertłem i jak najlepiej wiercić w kafelkach, żeby nie popękały?

    http://www.ceneo.pl/12373857

    Takim wiertłem można wiercić w dowolnej "ceramice" czy to zwykłe kafelki czy
    twardy gres.
    Do kupienia w każdym markecie, najlepiej wkrętarką z niskimi obrotami. Od
    biedy wiertarką też można tyle że szybciej się wiertło zużyje.

    Czasem do kupienia w komplecie jest zestaw do chłodzenia wodą, kiedyś go
    używałem, ale teraz wiercę na sucho. Dbam tylko by nie dawać zbyt wysokich
    obrotów by się wiertło nie przegrzewało.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2015-09-18 13:56:51
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-09-18 o 13:55, Ergie pisze:
> [...]
    > używałem, ale teraz wiercę na sucho. Dbam tylko by nie dawać zbyt
    > wysokich obrotów by się wiertło nie przegrzewało.

    Dzięki :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 13. Data: 2015-09-19 06:22:43
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 18.09.2015 o 13:29, Kżyho pisze:

    > No widia, to standardowo jest do wszelkiego wiercenia w murze. Ale pytam
    > stricte o technikę wiercenia w przypadku kafelków. Miałbym kilka otworów
    > do wywiercenia w łazience, ale nie mam w razie czego zapasu kafelków i
    > się boję, że skończy się średnio fajnie...
    >
    > Pzdr

    ja wiercę widią - małe obroty niewielki nacisk i nic nie pęka, ale może
    warto poćwiczyć w najmniej widocznym miejscu? :)

    Łukasz

  • 14. Data: 2015-09-19 11:08:00
    Od: "Bogdan" <b...@g...com>

    >Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    >A jakim wiertłem i jak najlepiej wiercić w kafelkach, żeby nie
    >popękały?

    Najlepiej dla kafli wiercić wiertłem do szkła oczywiście bez udaru.
    Szybko, dokładnie i bez odprysków.

    Bogdan

  • 15. Data: 2015-09-19 13:14:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    f381c86d9462f15.jpg

    > To trochę na wyrost. Na poprzednim zdjęciu półka ma z trzech stron kontakt ze
    > ścianą, więc łatwo ją oprzeć w kilku punktach na drobnych kołkach-podporach,
    > które będą pracowały tylko na ścinanie. To potrafi dużo wytrzymać. I łatwo
    > też ukryć w wyżłonieniu w dolnej powierzchni półki. Jeśli dobrze zrozumiałem
    > intencję Indianina, chodzi o okoliczność okafelkowania. Kafelki ścienne
    > łatwiej przewiercić niż się powszechie wydaje. Ważnie natomiast, co jest
    > pod nimi.

    Chodzi właśnie o ukrycie mocowań i aby to było stabilne.

    Po prostu bardziej się boję o płytkę, aby nie strzeliła kiedy będzie
    naciskać na wsadzony tam kołek meblowy 5mm średnicy, proszki trochę ważą..
    A jeśli chodzi o wiercenie to nie mam z tym problemów. Nowe porządne
    wiertło widiowe i bez udaru i pośpiechu robię otworki. Z gresem jest
    gorzej (zwłaszcza twardym chińskim).

    Tył i jedna boczna ścianka to bloczki komórkowe 10cm Ytong, druga ściana
    boczna to pełna ściana zbrojona keramzytobeton.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2015-09-19 13:33:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Irokez pisze:

> [...]
    >
    > Tył i jedna boczna ścianka to bloczki komórkowe 10cm Ytong, druga ściana
    > boczna to pełna ściana zbrojona keramzytobeton.

    W takim razie nie widzę żadnych problemów. Kołek powinien być raczej
    z tych dłuższych, by dobrze zagłębił się w ścianę (więc niekoniecznie
    "meblowy"). Ytong daje możliwość ścisłego osadzenia pręta, bo w tym
    się dobrze wierci równe otwory. Płytka tak łatwo nie pęka, ale jeśli
    ktoś ma obawy, może w niej wywiercić otwór szerszy niż w ścianie, by
    została rezerwa na ewentualne ugięcie. Ukrywanie takie, jak to bywa
    w meblach -- półka nałożona od góry, kołki chowają się w wycięciach.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2015-09-19 23:04:24
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-09-18 13:20, Jarosław Sokołowski wrote:
    [...]
    > Ja się przewiercałem zaostrzonym na szlifierce pilnikiem trójkątnym.
    > Ręcznie. Idzie bardzo szybko. Ale to zależy od kafelków, bywają różnej
    > twardości.
    Lat temu ze 35 na zajęciach praktyczno-technicznych wierciliśmy w ten
    sposób w szkle. :-) Wiertło zrobione z trójkątnego pilnika i ręczna
    wiertarka. Aczkolwiek zastanawia mnie jak rozpocząć wiercenie aby
    wiertło nie "jeździło" na boki od miejsca gdzie ma być otwór. Bo
    punktakiem w płytkę raczej nie przywalisz.

    BTW. Zdaje się, że teraz w marketach budowlanych można kupić specjalne
    wiertła do ceramiki.

  • 18. Data: 2015-09-19 23:08:33
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-09-19 06:22, dddddddd wrote:
    [...]
    > ja wiercę widią - małe obroty niewielki nacisk i nic nie pęka, ale może
    > warto poćwiczyć w najmniej widocznym miejscu? :)
    IMO ręczna wiertarka lepiej by się do tego nadawała - bardziej
    precyzyjna kontrola obrotów. No i udaru przypadkowo się nie włączy. :-)

  • 19. Data: 2015-09-19 23:18:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    JDX pisze:

> [...]
    > wiertło nie "jeździło" na boki od miejsca gdzie ma być otwór. Bo
    > punktakiem w płytkę raczej nie przywalisz.

    Ten pilnik dobrze się sprawdza w roli punktaka. Jak jest krótki na
    krótkiej rączce, to łatwo nim przedziurawić glazure płytki. Przez
    ręczne wiercenie rozumiem tu nie ręczną wiertarkę, tylko po prostu
    dłubanie tym pilnikiem w płytce.

    > BTW. Zdaje się, że teraz w marketach budowlanych można kupić specjalne
    > wiertła do ceramiki.

    Diamentowe. Ktoś je tu pokazywał. To nawet bardziej frez niż wiertło. Do
    gresu czy terakoty, to tak. Do miękkiej ściennej płytki nie są niezbędne.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2015-09-19 23:18:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    JDX wrote:

> [...]
    > wiertło nie "jeździło" na boki od miejsca gdzie ma być otwór. Bo
    > punktakiem w płytkę raczej nie przywalisz.

    a czemu nie? tylko delikatnie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?