  • 41. Data: 2018-10-09 18:49:28
    Temat: Re: Pomocnik na budowie zarobki 2018
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2018 o 18:35 <s...@e...info> pisze:

    > Jeśli jest to zlecenie to niestety musisz dostać minimalne za h i
    > powinna być dokumentacja odnośnie wypracowanych godzin.
    > https://www.prawo.pl/kadry/minimalna-stawka-godzinow
    a-tez-dla-samozatrudnionych,264525.html

    Cytat z Twojego linka:
    "minimalna stawka wynagrodzenia za wykonanie zlecenia lub świadczenie
    usług należy się osobie fizycznej niezatrudniającej pracowników lub
    niezawierającej umów ze zleceniobiorcami".

    Cytat z mojego postu:
    "Mając własną DG umówię się z Tobą, że wykopię Ci fundament ...
    (...)
    Mylisz DG z "samozatrudnionymi", którzy mają jednego zleceniodawcę i nie
    mają żadnych pracowników."
    Koniec cytatu.

    W przypadku przeze mnie opisywanym nie ma mowy o żadnej ewidencji czasu
    pracy i minimalnej stawce za godzinę.

    TG

  • 42. Data: 2018-10-09 18:54:29
    Od: s...@e...info

    No i właśnie jeśli zlecę Osobie prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą
    (samozatrudnienie to to samo!) Wykopanie rowu i osoba ta będzie kopała X godzin to
    muszę jej zapłacić co najmniej X razy stawka minimalna.

    Warunkiem jest że osoba ta nie zatrudnia pracowników oraz nie zawiera umów ze
    zleceniobiorcami. Innymi słowy robi to osobiście.
    Ufff

  • 43. Data: 2018-10-09 19:05:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2018 o 18:54 <s...@e...info> pisze:

> [...]
    >
    > Warunkiem jest że osoba ta nie zatrudnia pracowników oraz nie zawiera
    > umów ze zleceniobiorcami. Innymi słowy robi to osobiście.

    Ale w tym przepisie chodzi o konkretny rodzaj umowy - (dotyczy umów
    zlecenia) aby chronić "samozatrudnionych" przed wyzyskiem korpo.
    Umowy o dzieło pod to nie podpadają.
    Inna sprawa czy "kopanie fundamentu" może być dziełem - tego nie wiem (nie
    moja branża).
    Ale w każdym innym zleceniu, które może być objęte "umową o dzieło" mogę
    podać stawkę 5 zł za miesiąć mojej pracy i nikomu nic do tego.

    TG

  • 44. Data: 2018-10-09 19:12:58
    Od: l...@g...com

    Zgodnie z rozumowaniem co niektórych, jeśli jako prowadzący DG źle skalkuluję ilość
    roboczogodzin przy wykonywanej pracy, to mogę (muszę?) zażądać wyrównania, by dostać
    co najmniej minimalną stawkę za godzinę. Ciekawe.

  • 45. Data: 2018-10-09 19:13:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2018 o 17:03 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Jesli to jednoosobowa firma to moze wlasciciel darmo robic.

    Zależy jakiego rodzaju umowę zawrze na robotę.

    TG

  • 46. Data: 2018-10-09 19:15:30
    Od: s...@e...info

    Przed chwilą pisałeś że kopiesz rowy i masz działalność gospodarczą a teraz że chcesz
    zawrzeć umowę o dzieło w przedmiocie swojej działalności gospodarczej???
    Sorry ale wysiadam.

  • 47. Data: 2018-10-09 19:23:47
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2018-10-09 17:03, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jesli to jednoosobowa firma to moze wlasciciel darmo robic.

    Nie może!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 48. Data: 2018-10-09 19:24:43
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2018-10-09 19:13, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Zależy jakiego rodzaju umowę zawrze na robotę.

    Przykład?
    Nawet umowa o dzielo nie może być za free.
    Mało tego - pomoc sąsiedzka też!
    Ale na tej grupie przecież lubicie socjalizm ;-P

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 49. Data: 2018-10-09 19:27:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2018 o 19:15 <s...@e...info> pisze:

    > Przed chwilą pisałeś że kopiesz rowy i masz działalność gospodarczą a
    > teraz że chcesz zawrzeć umowę o dzieło w przedmiocie swojej działalności
    > gospodarczej???
    > Sorry ale wysiadam.

    Wyobraźni Ci brakuje :-)
    Jakie widzisz przeszkody w tym abym prowadząc DG w branży IT zawarł
    "umowę o dzieło" na kopanie fundamentów (jeśli to kopanie podpada pod
    dzieło)?
    Z tą fakturą za usługę faktycznie dałem ciała :-)

    TG

  • 50. Data: 2018-10-09 19:29:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2018 o 19:24 quent <x...@x...com> pisze:

    > Przykład?
    > Nawet umowa o dzielo nie może być za free.

    Kto mówi o free? - w innym poście podałem przykład 10 zł za miesiąc pracy.
    Mogę? - mogę.

    TG