  • 21. Data: 2020-11-28 22:34:29
    Temat: Re: Pompa ciepła, nietypowy dobór.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Czy do ogrzewania basenu nie będą najlepsze panele (takie jak dachowe -
    > nie mylić z fotowoltaiką)? Mają sprawność pod 100%, są dość tanie,
    > wymagają jedynie słońca.

    Marcin, może i będą, tylko co to ma wspólnego z tematem?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 22. Data: 2021-01-29 23:10:11
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Śpieszę donieść, że temat ogarnięty przy pomocy PC.
    Osiągam na wyjściu 34 stopnie C i to wręcz gotuje mi budynek. Dzisiaj
    odpalona o 9 rano, o 12 na hali było już 22 stopnie. Jest dobrze, wręcz
    podejrzanie dobrze. :) Za to pompy mam za słabe, za małe przepływy :(

    Tak więc na R410A bez problemu da się zrobić przyjmującą >20C i
    pracującą stabilnie pompę ciepła.

    Irek.N.

  • 23. Data: 2021-01-30 10:04:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Jan 2021 23:10:11 +0100, Irek.N.

    > Śpieszę donieść, że temat ogarnięty przy pomocy PC.

    Super. Jaka ostatecznie firma zagościła u Ciebie? ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2021-01-30 10:56:25
    Od: budynPL <b...@g...com>

    piątek, 29 stycznia 2021 o 23:10:13 UTC+1 Irek.N. napisał(a):
> [...]
    > podejrzanie dobrze. :) Za to pompy mam za słabe, za małe przepływy :(
    >
    > Tak więc na R410A bez problemu da się zrobić przyjmującą >20C i

    kiedyś kombinowałem żeby z solarów dachowych w okresie gdy nie ma prawidziwego
    słońca
    wyciskać ciepło pompą ciepła. Ale mnie sie nie udało wymyślić opłacalnego rozwiązania
    więc gratuluję.
    A teraz przyszła fotowoltaika i panele solarne tracą rację bytu.

    b.

  • 25. Data: 2021-01-30 13:37:17
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    W dniu 2021-01-30 o 10:04, Myjk pisze:
    > Super. Jaka ostatecznie firma zagościła u Ciebie? ;)

    Samoróba, chciałem się trochę pobawić i się pobawiłem. Jedyny kłopot to
    lutowanie na twardo, ale znalazł się bardzo porządny "lutownik".
    Podpatrzyłem, podpytałem, a że był chętny do dzielenia się wiedzą, to
    nabyłem odpowiednią lutownicę :) jak by mi kiedyś przyszło coś
    kretyńskiego do głowy ;)

    Miłego.
    Irek.N.