  • 11. Data: 2015-04-02 13:56:48
    Temat: Re: Poziom trawnika
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-02 o 13:35, Adam Sz. pisze:

    > Tez bym dal teraz. Choc ponownie - taka siatke zakopac nie jest latwo :-)
    > No bo jak juz ja polozysz na ziemi to za bardzo koparka nie wjedzie bo
    > zniszczy. A recznie 300m2 przykrywac ~20cm ziemia to 60m3 materialu - ze
    > 120 ton, 750 ogrodowych taczek :-) Robota straszna.
    >
    > U mnie na szczescie kret ryje w gornej czesci ogrodu gdzie mam sad z
    > drzewkami owocowymi. Tam mi za bardzo nie przeszkadza - do dolnej czesci
    > sie nie zapuszcza :)

    Nie trzeba siatki przykrywać warstwą 20 cm. Wystarczy 5.

    --
    MN

  • 12. Data: 2015-04-02 21:08:29
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

    Ziemia po uleżeniu i porośnięciu trawą podniosła się u mnie tylko jakieś 1
    cm,
    a jak była nawieziona w grubszej warstwie, słabo ubijana i wałowana to w
    ogóle sie nie podniesie,
    raczej poziom się obniży - dobrze koledzy piszą żeby nie dawać większej
    różnicy poziomów,
    szkoda kosiarki.

    Na kreta jest sposób, ja mam już 4 lata spokój.
    Kostka domestosa do kibla, ta najbardziej smierdząca -
    podzielić na 6 kawałków, delikatnie odsłonic tunel
    i po 2 kawałki do każdego kopca, lekko zasłonić żeby nie zasypać tunelu..
    Po kilku dniach sie wyniósł i już nie wrócił :-)
    Sposób tani, kostka w hurcie po 1-2 złotych, nawet kilkadziesiąt
    kopców nie zdrenuje kieszeni, a siatka kosztuje krocie i utrudnia
    ew. prace ogrodowe nie mówiąc już o nakładach robocizny.
    Jest haczyk - trzeba to zrobic wspólnie z sąsiadami bo
    krecisko bedzie migrowało po sąsiadach i będą bluzgać.

    Zapach z kostki utrudnia kretowi wywęszenie robali
    i z głodu się wynosi w inne miejsce.
    Szmatki z naftą, pułapki, świece dymne i karbid
    oraz spaliny z motoru 2 suwowego tudzież
    zalewanie tuneli wodą sie nie sprawdziły (walczyliśmy
    wspólnie z sąsiadem vs kret starymi sposobami 2 lata i nic).

    Gorzej było z nornicami. Ryły pod włókniną pod korę.
    Dopiero proszek z UGŁ pomógł (policyjna świeca dymna przeciwko
    demonstacjom). Trzeba proszek wydłubać i porozsypywać po
    tunelikach pod włókniną i NIE PODPALAĆ!!!
    Praca z zachowaniem BHP - rękawiczki gumowe i okulary
    a i tak trochę szczypało w ryło - unikajcie roboty na wietrze!
    Więcej nornic nie zobaczyłem w ogrodzie.
    Tylko cały proszek zużyłem , jak wrócą to nie wiem skąd wziąć
    następną świecę, mój znajomy misiak już na emeryturze...

    pozdr.
    Jones

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów
    11412 (20150401) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET Smart Security.

  • 13. Data: 2015-04-02 23:47:26
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Dopiero proszek z UGŁ pomógł (policyjna świeca dymna przeciwko
    > demonstacjom). Trzeba proszek wydłubać i porozsypywać po
    > tunelikach pod włókniną i NIE PODPALAĆ!!!

    Dzięki za przypomnienie.trochę tego mam na czarną godzinę.Wykorzystam,bo czarnej
    godziny mogę nie dożyć.
    Karbid dziala,wymaga tylko systematyczności i cierpliwości.Insze systema i pulapki
    wielce wymyślne i kosztowne zawodzily.
    Grunt sie systematycznie podnosi,min o 1 mm rocznie.Nie wiem jak to się dzieje-Ziemia
    puchnie,czy jak,ale to fakt.Widać to po latach.
    Styk chodnika i trawnika to zawsze klopot.Zrobisz chodnik nizej-woda nie
    ścieka.Zrobisz wyżej -nie wytniesz trawy.
    Ja zrobilbym wyżej-nie 2 a ok 5-7 cm ,pamiętając o niewielkim spadku.Chodnika,nie po
    dziadku.
    Kiedyś kombinowalem,żeby obok chodnika polożyć drugi krawężnik,niżej.Wlaśnie na
    kólka.Nie wyszlo,kosa spalinowa jest bardziej przydatna.O ile nie masz psa...

  • 14. Data: 2015-04-04 18:58:17
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    Dnia Thu, 2 Apr 2015 14:47:26 -0700 (PDT), dolniak napisał(a):

> [...]
    kólka.Nie wyszlo,kosa spalinowa jest bardziej przydatna.O ile nie masz psa...

    To dorzuce 5gr do całości. NA wiosne wywwiozłem kilkanascie taczek ziemi z
    ogrodu po kretach :/
    Próbowałem wszystkiego:
    -karbid
    -chemia w kanaly na szmatke
    -swiece dymne
    sąsiad był lepszy wydał od zeszłego sezonu ponad 1200 PLN na walke z
    kretami.
    Aż jego zona wypatrzyła:
    Kretołapa target-u tak działa
    https://www.youtube.com/watch?v=Kz0CETA9lZw
    był 1 strzał ian razie spokój polecam - > koszt niestety na start ponad 200
    zł. Ale 5 petart wystarczy na długo :)
    --
    .:Artur:.

  • 15. Data: 2015-04-04 19:08:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 kwietnia 2015 18:58:03 UTC+2 użytkownik .:Artur:. napisał:

    > był 1 strzał ian razie spokój polecam - > koszt niestety na start ponad 200
    > zł. Ale 5 petart wystarczy na długo :)

    To teraz kombinujcie jak to zrobic DIY tanim kosztem :) Podstawowy problem to
    jaki material wybuchowy (petarda?) i sposob jej odpalenia. Mechanizm bedzie sie
    dalo wykombinowac samemu w zaleznosci od w/w. Co proponujecie? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2015-04-04 19:15:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 kwietnia 2015 19:09:00 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > jaki material wybuchowy (petarda?) i sposob jej odpalenia. Mechanizm bedzie sie
    > dalo wykombinowac samemu w zaleznosci od w/w. Co proponujecie? :)

    W sumie widze na allegro zaplonniki elektryczne do fajerwerkow - 2-5 pln /
    sztuke (jednorazowe). Mozna spiac ze zwykla petarda. Mechanizm odpalania
    zrobilbym na dlugim cienkim kiju i na koncu czujnik drgan - piezoelektryczny,
    chociaz wiatr moglby uruchamiac. Trzebaby pomyslec :-) Koszt powinien
    wyjsc wielokrotnie tanszy od tego ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2015-04-04 19:31:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-04-04 19:15, Adam Sz. wrote:
> [...]
    > chociaz wiatr moglby uruchamiac. Trzebaby pomyslec :-) Koszt powinien

    Tia! A jak kret wyzionie ducha i ktoś Cię podkabluje to do 3 lat i do
    100kpln nawiązki masz w gratisie ;-)

    Piotrek

  • 18. Data: 2015-04-04 20:20:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 kwietnia 2015 19:31:22 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Tia! A jak kret wyzionie ducha i ktoś Cię podkabluje to do 3 lat i do
    > 100kpln nawiązki masz w gratisie ;-)

    Bez obawy - moglbym uzyc C4 i rozwalic pol sadu a nikt by sie nie zorientowal ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2015-04-05 18:00:02
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    Dnia Sat, 04 Apr 2015 19:31:22 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Tia! A jak kret wyzionie ducha i ktoś Cię podkabluje to do 3 lat i do
    > 100kpln nawiązki masz w gratisie ;-)

    W sklepie mówili, że to jest całkowity legal o ile wystawiemy to na własnym
    terenie bo juz poza ogrodzeniem to krecika mozna co najwyzej poglaskac.
    .:Artur:.

  • 20. Data: 2015-04-05 20:41:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-04-05 18:00, .:Artur:. wrote:
    > W sklepie mówili, że to jest całkowity legal o ile wystawiemy to na własnym
    > terenie bo juz poza ogrodzeniem to krecika mozna co najwyzej poglaskac.

    Własność nie ma nic do rzeczy.

    *Nie* jest chroniony jedynie na terenie ogrodów, upraw ogrodniczych,
    szkółek leśnych, trawiastych lotnisk, ziemnych konstrukcji
    hydrotechnicznych oraz obiektów sportowych.

    W każdym innym miejscu jest chroniony.

    Przy czym (raczej) nie ma ustawowej definicji ogrodu. Co oznacza, że to
    czy Twój trawnik to ogród jest poddane swobodnemu osądowi sądu.

    Piotrek