  • 371. Data: 2018-06-28 10:00:44
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 09:48:23 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Otóż to! Napisałeś dokładnie to samo tylko innymi słowy.
    > W wolnym kraju nie byłoby podatku dochodowego ze wszystkimi jego złymi
    > skutkami.

    O ZUS pisaliśmy nie o dochodowym

    > Niestety nie żyjemy w wolnym kraju w kwestii wolności działania.
    > Nawet wolność gadania zaczyna być ograniczania.
    > W wolnym kraju prawo minimalizuje ograniczanie wolności. Niestety już
    > dawno przekroczyliśmy to niezbędne minimum czego skutki obserwujemy a
    > Twoja mama doświadcza - państwo działa niewydolnie, źle.

    To już temat na inna dyskusję

    > I dzięki temu dzieje się to co się dzieje.

    Ja uważam ze przyzwolenia na kradzież być nie powinno
    Tyle i tylko tyle
    Bez wyjątków i mętnych tlumaczeń

  • 372. Data: 2018-06-28 10:06:19
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.06.2018 10:00, Kris wrote:
    > O ZUS pisaliśmy nie o dochodowym

    Jedno zło

    > Ja uważam ze przyzwolenia na kradzież być nie powinno
    > Tyle i tylko tyle
    > Bez wyjątków i mętnych tlumaczeń

    Uważam podobnie oczywiście.
    Różnimy się tym, że Ty poprawę upatrujesz w syzyfowej pracy a ja w
    zlikwidowaniu przyczyny.
    Oczywiście złodziejstwa nie wyeliminujemy całkowicie ale z Twoim
    podejściem można je zmniejszyć jedynie nieznacznie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 373. Data: 2018-06-28 10:12:11
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.06.2018 10:00, Mateusz Viste wrote:

    > na szybko przychodzą mi do głowy co najmniej trzy alternatywy:
    > - praca na etacie
    > - emigracja
    > - żebractwo

    To jest właśnie typowe myślenie lewicy :-(

    Oni chcą mieć własną działalność! Chcą móc korzystać z podstawowej
    wolności jaką jest praca i korzystanie z jej owoców.
    Dasz wiarę?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 374. Data: 2018-06-28 10:35:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 28 Jun 2018 10:12:11 +0200, quent wrote:

    > To jest właśnie typowe myślenie lewicy :-(
    >
    > Oni chcą mieć własną działalność! Chcą móc korzystać z podstawowej
    > wolności jaką jest praca i korzystanie z jej owoców.
    > Dasz wiarę?

    Ależ nie o to chodzi. W życiu działalności - różnego rodzaju - założyłem
    7 razy. Większość na zachodzie, ale także i w PL. Część tych działalności
    nadal istnieje. Doskonale rozumiem i popieram przedsiębiorczość. Uważam
    jednak że marudzenie na zły rząd, złe prawa i zły system jest oznaką
    niedojd. Mamy szczęście żyć w Europie, gdzie póki co rynki są otwarte i
    relokacja nie stanowi żadnego problemu. Źle ci? Wyjedź gdzieś gdzie jest
    lepiej i tam spróbuj swoich sił.

    Mateusz

  • 375. Data: 2018-06-28 10:40:01
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.06.2018 10:35, Mateusz Viste wrote:
    > Źle ci? Wyjedź gdzieś gdzie jest
    > lepiej i tam spróbuj swoich sił.

    Zamiast uciekać ze skulonym ogonem wolę wykopać tych, którzy są
    odpowiedzialni z ten syf w mojej ojczyźnie.

    Wyjechać to sobie można na wczasy albo i pracować jeśli ktoś lubi a nie
    musi.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 376. Data: 2018-06-28 10:49:26
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 28 Jun 2018 10:40:01 +0200, quent wrote:

    > Zamiast uciekać ze skulonym ogonem wolę wykopać tych, którzy są
    > odpowiedzialni z ten syf w mojej ojczyźnie.

    Bardzo chwalebnie. :) Ale póki co tylko w kółko narzekasz.

    Mateusz

  • 377. Data: 2018-06-28 10:51:32
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.06.2018 10:49, Mateusz Viste wrote:

    > Bardzo chwalebnie. :) Ale póki co tylko w kółko narzekasz.

    Znamy się?
    Nie sądzę.
    Zawsze tak piszesz bez namysłu?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 378. Data: 2018-06-30 21:09:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-27 o 22:17, Kris pisze:

    > Znaczy sie zgodnie z prawem postepuje.
    > Ja w takich dyskusjach jeszcze inny argument słysze- "nie warto zaczynać bo kolejne
    kontrole będa i jeszcze czegoś więcej się dokopią"
    > A prościej i taniej było uczciwie skałdki płacić zamaist w fikcyjne etaty się bawić
    > Ale abyś to zrozumiał ZUS musiał przeczołgać Ciebie

    Jak widać guzik wiesz na temat ZUS-u.

    Ja miałem potyczki z ZUS-em, który bezprawnie zażyczył sobie ode mnie
    pieniędzy, które im się nie należały. Przy tym naruszyli ustawę i w
    sumie 7 punktów prawa, aby wyłudzić ode mnie te pieniądze. Do tego
    weszli mi na wypłatę i konto bankowe. Wszystko przez to, że ZUS ma
    burdel w systemie komputerowym i debilny system zarządzania i dostępu do
    tego systemu komputerowego. Gdyby to był ktoś inny to by wyrzygał te
    pieniądze i płaciłby.

    Na szczęście kolega prawnik napisał mi pismo, stawiając zarzuty do
    postępowania. ZUS sprawę odkręcił, ale trwało to ok. 3 miesięcy.

    Jednak, aby naprawić błędy, które sobie wygenerował system komputerowy,
    jeździłem do ZUS-u przez prawie 2 lata kosztem własnego urlopu. W końcu
    stwierdziłem, że nie będę już więcej jeździł i niech ZUS sam wyprostuje
    swoje błędy. Niestety byłem naiwny, bo się okazało, że po okresie
    zawieszenia firmy nie mogę wznowić działalności, bo ze względu na
    bałagan w systemie, system nie przyjmuje moich dokumentów
    zgłoszeniowych. Zrobiłem wtedy awanturę w ZUS-ie i zażądałem przyjęcia
    dokumentów, wymuszając potwierdzenie złożenia i pozostawiając dokumenty
    na stanowisku. Niestety dokumenty te zaginęły i nie zostały wprowadzone
    do systemu. To potwierdzenie mi uratowało dupę, bo się okazało, że ZUS
    znów mnie chciał skroić na kasę i odsetki, kiedy postanowiłem zamknąć
    firmę ze względów zdrowotnych. Znów mnie chcieli okraść na kasę za 3
    letni okres w którym nie prowadziłem działalności. Nie przeszkadzało im
    to, że po wznowieniu działalności przez kilka lat wpłacałem kasę, choć
    oficjalnie moja działalność nie była zgłoszona, ale kiedy chciałem
    wyrejestrować działalność to znów upomnieli się za okres w którym nie
    prowadziłem działalności. Znów złożyłem pismo z zarzutami, strasząc, że
    tym razem sprawę oddam do sądu. Przypuszczam, że musiało być ciepło w
    ZUS-ie, ponieważ moje dokumenty zgłoszeniowe zaginęły, a ja miałem
    potwierdzenie. Zapowiedziałem też, że nie będę do nich jeździł w
    godzinach mojej pracy i nie będę brał urlopów. Pracownicy pozostawali po
    godzinach specjalnie dla mnie i w końcu udało się wyprostować wszystkie
    błędy za jednym przyjazdem w terminie, który sam wyznaczyłem. Nawet to
    co wiele lat wcześnie kazali mi przyjeżdżać do ZUS-u co 2 tygodnie i
    marnować po 3-4 godziny za każdym razem, aby korygować kolejne błędne
    dokumenty, które system komputerowy ZUS-u sam sobie wygenerował, a
    następnie sam odrzucił te dokumenty, bo były błędne

    Kilka lat temu musiałem się poddać zabiegom operacyjnym. Ze względów
    zdrowotnych wcześniej wyrejestrowałem działalność. W trakcie mojej
    rekonwalescencji rozwiązałem umowę z zakładem pracy, a jednocześnie
    szykowałem się do drugiego zabiegu. To co zaczął odpierdalać ZUS to po
    prostu przechodzi ludzkie pojęcie. Wzywano mnie na pseudo badania i
    wielokrotnie przerywano mi okres rekonwalescencji i rehabilitacji.
    Pozbawiano mnie ubezpieczenia zdrowotnego, uniemożliwiając mi
    kontynuowanie rehabilitacji i rekonwalescencji.

    W ośrodku rehabilitacyjnym i w przychodni, gdzie prowadził mnie lekarz,
    który robił zabieg, kazano mi płacić za wizyty i usługi medyczne, bo ZUS
    pozbawiał mnie opieki medycznej, łamiąc prawo. Irydolodzy z ZUS-u
    (orzecznicy) na podstawie patrzenia w oczy stwierdzali, że jestem zdrowy
    i powinienem zgłosić się do UP, aby móc dokończyć rehabilitację i
    rekonwalescencję, choć lekarze prowadzący byli innego zdania. Pisma,
    które otrzymywałem z ZUS-u to jakaś farsa. Wyglądały jakby pisane były
    przez debili, którzy nie ogarniali prawa oraz faktów, a dokumenty
    sporządzali metodą COPY-PASTE. Dziesiątki błędów, błędne daty, błędne
    interpretacje kodów choroby, błędne liczenie okresów rekonwalescencji,
    nawet błędne imię i nazwisko i błędne fakty. Co najgorsze jeżeli na
    takie błędne pisma nie odpowiadałbym w ustawowym czasie (z tego co
    pamiętam 7 dni) to sąd po prostu przyklepałby rację ZUS-owi.

    Okres rekonwalescencji polegał na pisaniu pism i szarpaniu się ze
    złodziejami z ZUS-u po sądach, które oczywiście przyznawały mi rację.

    Jednakże postępowanie ZUS-u powodowało szereg problemów z moim prawem do
    leczenia, bo co trochę byłem pozbawiany opieki medycznej. Kiedy żona
    mnie dopisywała do swojego ubezpieczenia, a sąd przywracał mi
    ubezpieczenie przez ZUS to znów był problem, bo w tym jebanym kraju nie
    wolno mieć podwójnego ubezpieczenia zdrowotnego - NFZ odrzuca takich
    jakby w ogóle  nie mieli ubezpieczenia. Ale płacić wielokrotnie
    ubezpieczenie zdrowotne jak najbardziej.

    Jak tylko będzie referendum czy zlikwidować ZUS to będę pierwszym przy
    urnie.

  • 379. Data: 2018-07-01 01:35:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie bedzie takiego referendum. Z przymusowych uslug zusu skorzystalo i korzysta
    kilkadziesiat milionow Polakow. W takiej masie musza sie znalezc tacy co z nimi cos
    nie poszlo. Ale reszta jest zadowolona na tyle na ile mozna byc zadowolonym z
    dobrowolnosci przymusowej. Zusowi nie zdarzylo sie od wojny ze np emerytury przestal
    z jakis wzgledow wyplacac. Ty miales pecha ale miliony ludzi nie mialy. Ty bys chcial
    likwidacji. I co w zamian? ZUS bierze za obsluge ok 1% skladki. Prywatni
    ubezpieczyciele nie mniej niz 10%. Zus jest systemem solidarnosciowym opartym na
    biezacym wydawaniu tego co zebral. Prywatni ubezpieczyciele opieraja dlugoterminowe
    ubezpieczenia o gielde, obligacje itp. Z tego pewne sa jedynie obligacje, ale je moze
    kazdy sam kupic. Pamietasz jak w usa kryzys sie zrobil i dziadki poszly do marketow
    zakupy pakowac bo dostali 1/3 emerytury? W Anglii przymusowa skladka na podstawowa
    emeryture jest bardzo niska. Za to jest troche wiecej niz 600 funtow emerytury
    miesiecznie. W ich warunkach wystarcza na dwa tygodnie zycia w miesiacu reszte musza
    wyzebrac w opiece spolecznej. Widziales w Polsce emeryta co sie po przejsciu na
    emeryture wyprowadza sie z wiekszego mieszkania do malego komunalnego na zadupiu bo
    taniej? W Niemczech takiego co jest sam i ma mala emeryture z urzedu zapakuja do domu
    starcow. W Holandii emeryta jak ma tylko panstwowe ubezpieczenie lecza ibuprofenem i
    aspiryna a u nas na nfz kolana i biodra starym ludziom wymieniaja.

  • 380. Data: 2018-07-01 10:20:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nie bedzie takiego referendum.

    Mam nadzieję, że w końcu ktoś zlikwiduje ten chory twór.

    > Z przymusowych uslug zusu skorzystalo i korzysta kilkadziesiat milionow Polakow.

    Bo nie mają innej alternatywy. Był drugi filar to bandyci zrobili napad
    i to nawet nie kryjąc twarzy maskami i ukradli pieniądze.

    > W takiej masie musza sie znalezc tacy co z nimi cos nie poszlo. Ale reszta jest
    zadowolona na tyle na ile mozna byc zadowolonym z dobrowolnosci przymusowej.

    Jesteś drugą osobą jaką znam, która jest zadowolona z ZUS-u. Pierwszym
    był znajomy z pracy, który dostał ponad 4 tys. emerytury, bo poza
    normalnym zatrudnieniem był ormowcem. Ciekawe czy gość jeszcze żyje.
    Zapewne PiS zadbał o to, żeby umarł z głodu :)

    > Zusowi nie zdarzylo sie od wojny ze np emerytury przestal z jakis wzgledow
    wyplacac. Ty miales pecha ale miliony ludzi nie mialy. Ty bys chcial likwidacji.

    A co miał przestać, skoro tylko i wyłącznie zarządza cudzymi pieniędzmi
    z których jeszcze buduje sobie nowe budynki obkładane marmurami i daje
    zarobić brakorobom zatrudnionym w ZUS.

> [...]
    co zebral. Prywatni ubezpieczyciele opieraja dlugoterminowe ubezpieczenia o gielde,

    Dziwne, że na zachodzie takie systemy działają od lat i działają o wiele
    lepiej niż w Polsce, a przy tym przy niższych składkach zapewniają
    lepsze świadczenia.

> [...]
    na dwa tygodnie zycia w miesiacu reszte musza wyzebrac w opiece spolecznej.

    W przeliczeniu na złotówki ponad 3 tys. zł, a ceny podstawowych
    produktów żywnościowych porównywalne z naszymi. Jedynie używki, które
    nie są potrzebne do przeżycia kosztują nawet 2 razy więcej. W Polsce
    bardzo dobra emerytura to 2,5 tys. zł, a przeciętna poniżej 2 tys. zł.
    Przy czym emeryt brytyjski może jeszcze liczyć na dodatkową pomoc
    państwa, a polski emeryt nawet nie może liczyć na podstawowe leczenie.

    > Widziales w Polsce emeryta co sie po przejsciu na emeryture wyprowadza sie z
    wiekszego mieszkania do malego komunalnego na zadupiu bo taniej?

    Wielokrotnie się spotkałem z takimi, których nie stać było na
    utrzymanie. Tyle, że pozyskanie takiego mieszkania komunalnego jest
    równe zeru.

    > W Niemczech takiego co jest sam i ma mala emeryture z urzedu zapakuja do domu
    starcow.

    W Polsce za dom starców trzeba zapłacić co najmniej 3 tys. zł
    miesięcznie. Przeszło 90% emerytów nawet nie stać, żeby sobie pozwolić
    na dom starców.

    > W Holandii emeryta jak ma tylko panstwowe ubezpieczenie lecza ibuprofenem i
    aspiryna a

    oraz eutanazją - zapomniałeś dodać.

    > u nas na nfz kolana i biodra starym ludziom wymieniaja.

    Każąc im czekać w kolejce po 25 lat i licząc, że osoba wcześniej zejdzie
    z tego świata. Ci, którym udało się wcześniej załapać to robili
    prywatnie, albo dali łapówkę.