  • 361. Data: 2018-06-28 09:03:08
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 08:52:11 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Jeśli rząd zmusza ludzi do robienia absurdalnych rzeczy to nie ma co się
    > dziwić, że trafia to na opór materii.
    > Ale Ty się jednak dziwisz.

    Na dresa który tobie auto ukradnie tez masz jakieś usprawiedliwienie w typie że
    coś/ktoś go do tego zmusił?
    A może mam się nie dziwić temu ze moja Mama ma od kilku lat nakaz zapłaty(na teraz to
    już pewnie ponad 10tys) za niewypłacone jej wynagrodzenie?
    Rząd tego przedsiębiorce zmusił żeby mojej Mamie wynagrodzenia nie wypłacił? Biedny
    facet do dzisiaj nie jest, dom ma, przyzwoitą fura jeździ, biznes dalej
    prowadzi.Znaczy on to robi tylko w papierach ktoś inny
    Sporą teczkę z korespondencją od komornika mam w tej sprawie już.

  • 362. Data: 2018-06-28 09:06:21
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.06.2018 08:49, Kris wrote:
    > Nie
    > Zatrudnianie ludzi na czarno, na jakies smieciowe umowy, nie płacenie za nich
    wymaganych składek to nie żaden odruch tylko zwykłe złodziejstwo

    Najlepiej wziąć jakiś skrajny przykład, choć ja uważam, że nasza
    rzeczywistość to już jest wystarczająco skrajny przykład ;-)
    Gdyby np. podatek dochodowy wynosił 99% to płaciłbyś go posłusznie?
    Gdzie jest granica, po przekroczeniu której, usprawiedliwiałbyś
    kombinowanie?

    > Lekarz który telewizor za 30tys "na firmę" kupił i powiesił go w salonie to odruch
    taki miał czy zwykły cwaniak jest po prostu?
    > Niedrukowanie paragonu fiskalnego przy sprzedaży to odruch czy złodziejstwo

    Nie popieram tego bo sam jestem legalistą ale nie dziwię się nic a nic!

    > Jak Tobie dres auto zapierdzieli to będziesz zwalczał przyczynę czy jednak wolałbyś
    aby dres za swój czyn odpowiedział?

    Dres narusza prawo własności, które samo w sobie nie ogranicza wolności
    osób trzecich.
    Prawo podatkowe i ogólnie ograniczenia dz. gosp. co i rusz wchodzą z
    tymi wolnościami w konflikt.
    Nie ma tu analogii wprost niestety.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 363. Data: 2018-06-28 09:14:53
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.06.2018 09:03, Kris wrote:
    > Na dresa który tobie auto ukradnie tez masz jakieś usprawiedliwienie w typie że
    coś/ktoś go do tego zmusił?

    Pisałem o tym w innym wątku.

> [...]
    prowadzi.Znaczy on to robi tylko w papierach ktoś inny
    > Sporą teczkę z korespondencją od komornika mam w tej sprawie już.

    A jaki to ma związek z tym o czym piszemy???
    Jak ktoś łamie prawo to trzeba go spacyfikować natychmiast!!
    Czy ja gdzieś napisałem, że ma być inaczej?

    Próbuję Ci wyjaśnić, że to jak wygląda np. rynek pracy zależy od tego w
    jakich warunkach prawnych pracodawca działa.
    Nie rozpisuje się o pojedynczych przypadkach tylko ogólnie.
    Więcej wolności gosp. skutkuje zwiększeniem konkurencyjności co samo w
    sobie jest zbawienne bo być może wspomniany przez Ciebie biznesmen
    inaczej patrzyłby na pracowników, których zatrudnia mając na karku
    oddech konkurencji.
    Być może pracownicy mogliby wybierać w ofertach a nie trząść tyłkiem u
    pracowdawcy bo na rynku roboty brak ect.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 364. Data: 2018-06-28 09:25:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 09:06:23 UTC+2 użytkownik quent napisał:
> [...]
    > Gdyby np. podatek dochodowy wynosił 99% to płaciłbyś go posłusznie?
    > Gdzie jest granica, po przekroczeniu której, usprawiedliwiałbyś
    Podaj ta dolną granice która nie usprawiedliwia kombinowania- 1% czy może 15%

    > Nie popieram tego bo sam jestem legalistą ale nie dziwię się nic a nic!
    Ale jest to złodziejstwo czy nie?
    To ze taki jeden mojej Mamie kilka tysi wynagrodzenia wisi też Ciebie nie dziwi?

    > Dres narusza prawo własności, które samo w sobie nie ogranicza wolności
    > osób trzecich.

    W wolnym kraju dres tez chce mieć samochód więc go Tobie zabrał;)
    Nie powinno to Ciebie dziwić;)

    > Prawo podatkowe i ogólnie ograniczenia dz. gosp. co i rusz wchodzą z
    > tymi wolnościami w konflikt.

    I dzięki temu przyzwalajmy na kombinowanie i kradzież?

    > Nie ma tu analogii wprost niestety.

    No niestety wprost czarno białe mało co jest

  • 365. Data: 2018-06-28 09:29:24
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > Jeśli rząd zmusza ludzi do robienia absurdalnych rzeczy to nie ma co się

    W jaki sposób rząd zmusił lekarza do kupna tego telewizora? w jaki sposób rząd zmusza
    przedsiębiorców do zatrudniania się na fikcyjnych etatach, w jaki sposób rząd zmusił
    przedsiębiorce do niewypłacenia pensji mojej Mamie?

  • 366. Data: 2018-06-28 09:40:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 09:14:55 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > A jaki to ma związek z tym o czym piszemy???

    A taki że Ciebie nie dziwi okradanie w pewnych sytuacjach.
    A mnie dziwi

    > Jak ktoś łamie prawo to trzeba go spacyfikować natychmiast!!
    > Czy ja gdzieś napisałem, że ma być inaczej?

    Ano własnie ten podwątek od ZUSu Adama się zaczął - ZUS "pacyfikacji" Adama nie
    dokonał natychmiast co prawda tylko po 3 latach. Ale chyba lepiej późno niż wcale?

    > Próbuję Ci wyjaśnić, że to jak wygląda np. rynek pracy zależy od tego w
    > jakich warunkach prawnych pracodawca działa.

    Te warunki to nie żadna tajemnica dla rozpoczynających działalność

  • 367. Data: 2018-06-28 09:48:22
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.06.2018 09:25, Kris wrote:

    > Podaj ta dolną granice która nie usprawiedliwia kombinowania- 1% czy może 15%

    Nie usprawiedliwiam kombinowania. Po prostu jestem ciekaw tego o co Cię
    zapytałem.

    > Ale jest to złodziejstwo czy nie?

    Jest jeśli podpada pod definicję, którą rozumiemy jednakowo.
    I co z tego?

    > To ze taki jeden mojej Mamie kilka tysi wynagrodzenia wisi też Ciebie nie dziwi?

    Nie :-(

    > W wolnym kraju dres tez chce mieć samochód więc go Tobie zabrał;)

    Otóż to! Napisałeś dokładnie to samo tylko innymi słowy.
    W wolnym kraju nie byłoby podatku dochodowego ze wszystkimi jego złymi
    skutkami.
    Niestety nie żyjemy w wolnym kraju w kwestii wolności działania.
    Nawet wolność gadania zaczyna być ograniczania.
    W wolnym kraju prawo minimalizuje ograniczanie wolności. Niestety już
    dawno przekroczyliśmy to niezbędne minimum czego skutki obserwujemy a
    Twoja mama doświadcza - państwo działa niewydolnie, źle.

    > I dzięki temu przyzwalajmy na kombinowanie i kradzież?

    I dzięki temu dzieje się to co się dzieje.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 368. Data: 2018-06-28 09:50:28
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.06.2018 09:40, Kris wrote:
    > A taki że Ciebie nie dziwi okradanie w pewnych sytuacjach.
    > A mnie dziwi

    Bo nie rozumiesz przyczyn.
    Tak to zwykle bywa.

    > Te warunki to nie żadna tajemnica dla rozpoczynających działalność

    Nie mają wyboru, więc wchodzą w ten zły system i generują się patologie

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 369. Data: 2018-06-28 09:52:29
    Od: quent <x...@x...com>

    On 28.06.2018 09:29, Kris wrote:
> [...]
    zmusza przedsiębiorców do zatrudniania się na fikcyjnych etatach, w jaki sposób rząd
    zmusił przedsiębiorce do niewypłacenia pensji mojej Mamie?

    Rząd stawia tamę na rzece - zrozum tę analogię.
    Rzeka to ludzie, którzy nie są przecież aniołami.
    Rząd podkarmia złe instynkty stanowiąc złe prawo - degenruje!
    Zawsze jest jakiś % ludzi skłonnych do łamania prawa.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 370. Data: 2018-06-28 10:00:42
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 28 Jun 2018 09:50:28 +0200, quent wrote:
    > Nie mają wyboru, więc wchodzą w ten zły system i generują się patologie

    na szybko przychodzą mi do głowy co najmniej trzy alternatywy:
    - praca na etacie
    - emigracja
    - żebractwo

    gdyby pomyśleć to pewno alternatyw znalazłoby się więcej.

    Mateusz