  • 31. Data: 2021-06-15 14:44:37
    Temat: Re: Projektowanie kuchni - dodatkowy wyciąg
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ikea wychodzi drożej z dodatkowym pierdolnikiem rzeczy ponadstandardowych (ozdobne
    płyty osłonowe itp.).
    Czysty standard to całkiem dobra cena za bardzo dobrą jakość.

    -----

  • 32. Data: 2021-06-15 14:47:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.06.2021 22:48, Janusz wrote:

    > Nie, nie trzeba.

    Też pomyślałem że trzeba te szufladki całe wyciągnąć. Nie moje klimaty,
    ale najważniejsze że Ty jesteś zadowolony ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2021-06-15 15:06:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Też pomyślałem że trzeba te szufladki całe wyciągnąć. Nie moje klimaty,
    > ale najważniejsze że Ty jesteś zadowolony ;-)

    Mnie to rybka, żona głównie z tego korzysta, szufladka ( w środku) ma
    tylko połowę wysokości dlatego nie trzeba całej wysuwać aby coś z niej
    wyjąć, ale trzeba ja przytrzymać, więc dwie ręce potrzebne. Ale tam są
    pierdółki więc to nie jest krytyczne, przyprawy są w porcelanowych po
    prawej, te się całe wyciąga.

    --
    Janusz

  • 34. Data: 2021-06-19 10:28:20
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > indukcja, nie miota tak tłuszczem jak ma to w zwyczaju gazówka.

    chodzi o łapanie oparów tłuszczu jaki paruje a nie odprysków.

  • 35. Data: 2021-06-19 10:34:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nigdzie nie mialem problemu z wilgocia od czajnika. Nigdzie. Ani w szafkach ktore
    byly z lakierowanej sosenki ani tych plycianych ani takich z lakierowanego czerwonego
    debu.

    a ja owszem. jeśli para leci na słaboobrobioną płytę będącą pionową
    krawędzią szafki to tam potrafi się nieco zebrać. Ta para wodna się tam
    skrapla i wisi na szafce dość długo (bo nikt nie zwraca uwagi na to albo
    mu się nie chce wytrzeć).

  • 36. Data: 2021-06-20 05:55:05
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 19 czerwca 2021 o 03:35:59 UTC-5 sirapacz napisał(a):
> [...]
    > krawędzią szafki to tam potrafi się nieco zebrać. Ta para wodna się tam
    > skrapla i wisi na szafce dość długo (bo nikt nie zwraca uwagi na to albo

    I te szafki ci spuchły?
    To ze sie skrapla to oczywiste, to czy czyni jakies znaczace szkody to inna sprawa. A
    to czy potrzebny jest hokuspokuswyciagzamilion to trzecia.

  • 37. Data: 2021-06-20 10:57:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-06-13 o 11:59, Budzik pisze:
    > Przy projektowaniu kuchni wyszła taka mała zagwozdka.
    > Projektant proponuje aby w miejscu gdzie stoi czajnik, termomix etc dac
    > dodatkowy wyciąg, nawet taki bez podłaczenia do komina wentylacyjnego,
    > po to aby chronic szafki przed wilgocią.
    >
    > Czy to ma rzeczywiście sens?
    > Ja rozumiem, ze taki wyciąg zniweluje zapachy ale wilgoć?
    > Przeciez ona nie zdematerializuje sie magicznie po wciagnieciu do
    > pochłaniacza.
    > Ma to sens?

    Wbrew temu co piszą tutaj niektórzy "specjaliści od wszystkiego", ze
    swojego doświadczenia napiszę, że warto. Obecnie sam bym zrobił u siebie
    i dołożył taki okap w miejscu gdzie stoi czajnik i ekspres do kawy.
    Niestety jego brak, zmusza do ustawiania urządzeń na skraju blatu,
    obróconych w taki sposób, aby para nie leciała pod szafki. Jest to
    niewygodne i niebezpieczne, zwłaszcza jak w domu są małe dzieci. Z tego
    samego powodu musiałem się pozbyć urządzenia do gotowania na parze.

    W przypadku urządzeń takich jak zmywarka, mikrofala czy piekarnik, meble
    zabezpiecza się specjalną samoprzylepną folią aluminiową.

    W przypadku szafek nikt nie będzie ich oklejał od spodu folią
    aluminiową, ponieważ będzie ona widoczna.

    Czy ma sens stosowanie takich okapów bez wyrzutu w komin? Oczywiście, że
    ma i że wilgoć się nie zdematerializuje, ale zostanie ona rozproszona w
    całej kubaturze pomieszczenia. Para będzie rozrzedzana powietrzem w
    miejscu, gdzie ona powstaje. Dzięki temu nie będziesz miał miejscowego
    przekroczenia punktu rosy i wnikania kropel wody w krawędzie płyt.
    Rozproszona para tylko w nieznacznym stopniu podniesie wilgotność
    względną w pomieszczeniu, a za jej usuwanie odpowiedzialna jest sprawna
    wentylacja.

    Co do frajerstwa - to zapewne frajerem będzie ten kto zaoszczędzi na
    dodatkowym okapie kilkaset złotych, a zniszczy meble warte kilkanaście
    czy nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, bo tyle obecnie kosztuje
    wykonanie mebli kuchennych.

  • 38. Data: 2021-06-20 18:35:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.06.2021 10:57, Uzytkownik wrote:
> [...]
    > niewygodne i niebezpieczne, zwłaszcza jak w domu są małe dzieci. Z tego
    > samego powodu musiałem się pozbyć urządzenia do gotowania na parze.

    Ale to kompletnie cały blat masz zabudowany od góry? Nie ma jakiegoś
    kawałka np. przed oknem gdzie nie wiszą żadne szafki i można taki sprzęt
    "przy parapecie" postawić? Niektórzy też gdy tak mają, to zrównują blat
    z parapetem w takich miejscach.

    > W przypadku szafek nikt nie będzie ich oklejał od spodu folią
    > aluminiową, ponieważ będzie ona widoczna.

    Jest jeszcze cienki, sztywny, przezroczysty plastik do naklejania ale to
    też zabezpieczy "tylko" połacie płyt. Z oczywistych względów, nie
    zakryje brzegów.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2021-06-21 00:05:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > sprzęt "przy parapecie" postawić? Niektórzy też gdy tak mają, to
    > zrównują blat z parapetem w takich miejscach.

    No niestety nie mam kawałka blatu bez szafek, a zwłaszcza pod oknem.

    Obecnie panuje jakaś taka debilna nowomoda na montowanie blatów, a
    zwłaszcza zlewozmywaków pod oknem, budowanie wysp oraz urządzanie kuchni
    w salonie.

    Pod tym względem jestem tradycjonalistą i nie wyobrażam sobie, abym
    skakał po blatach, aby otworzyć lub zamknąć okno.

  • 40. Data: 2021-06-21 06:39:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.06.2021 o 11:59, Budzik pisze:
    > Projektant proponuje aby w miejscu gdzie stoi czajnik, termomix etc dac
    > dodatkowy wyciąg, nawet taki bez podłaczenia do komina wentylacyjnego,
    > po to aby chronic szafki przed wilgocią.
    Mam pytanie do tego projektanta: czy jego zdaniem wyciąg z filtrem (nie
    podłączony do wentylacji) powoduje anihilację pary wodnej?
    Jeżeli tak, to powinien gość zająć się raczej pracą naukową, niż
    projektowaniem, bo są duże szanse na nagrodę Nobla.
    Jacek