  • 11. Data: 2015-01-19 20:27:49
    Temat: Re: Analiza drenażu
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 17:05:17 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
> [...]
    świadczy. Po to te rury są żeby w nich była woda.

    jakimś spadkiem, to woda powinna spływać, nawet jeśli są tam lokalne niewielkie
    górki/doły.

    Jeśli w rurze od drenażu utrzymuje się jakiś poziom to świadczy to o tym że poziom
    wody gruntowej jest właśnie taki jak w rurze. Rura w drenażu tylko ułatwia odpływ a
    nie wymusza go.

    > Drenaż to nie kanalizacja że spadek jest niezbędny. Czy drenażem można podnieść
    wodę wyżej? Powiedz skąd się wziąłeś że tak prostego zjawiska nie ogarniasz.

    A po co podnosic wode wyzej ?
    Jak bedzie spadek, to woda splynie ( w sposob niewymuszony) i poziom wod gruntowych w
    tym miejscu sie obnizy. Jak nie bedzie spadku, to poziom sie nie zmieni i nie bedzie
    zadnego efektu.

  • 12. Data: 2015-01-19 20:29:36
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 17:19:16 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
> [...]
    mogłem przy tym być i jak wróciłem to zobaczyłem już przysypany rów.

    włożyć do studzienki rewizyjnej kamerkę na kiju i zobaczyć jak wygląda wlot/wylot
    tych studzienek rewizyjnych. W większości przypadków stoi woda w rurach w około 60%
    wysokości rury (w samej studzience zawsze będzie stać bo dno studzienki jest ciut
    niżej)

    studzience woda powinna stać to w rurach powinno jej nie być. Dodatkowo na brzegach
    jednej rury jest zaległa ziemia (wygląda jakby rura była nieszczelna)

    drenaż dokładniej (także czy rury nie są zgniecione) i postawi jednoznaczny werdykt?

    ale zlewają mnie (za wykonanie drenażu już mają zapłacone).

    > A z tej studzienki wodę jakoś usuwasz, kanalizacja, pompa wylewająca gdzieś dalej,
    wiadro itp. Bo jak nie to drenaż na 99,9% nie działa to znaczy nie osusza.

    No widzisz, durniu - sam sobie odpowiedziales, ze jakby byl spadek, toby nie trzeba
    bylo "wody usuwac".

  • 13. Data: 2015-01-19 21:28:38
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 stycznia 2015 20:29:37 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    >

    > No widzisz, durniu - sam sobie odpowiedziales, ze jakby byl spadek, toby nie trzeba

    Jesteś głupszy niż ustawa przewiduje.

  • 14. Data: 2015-01-19 22:10:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2015 o 20:29 Marek <m...@g...com> pisze:

    > No widzisz, durniu - sam sobie odpowiedziales, ze jakby byl spadek, toby
    > nie trzeba bylo "wody usuwac".

    Spadek w drenażu robi się niewielki (0,5%) - ważniejsze od spadku są
    warstwy filtracyjne, bez dobrej obsypki żaden spadek nie pomoże.
    Jak masz wody gruntowe powyżej rury to choćbyś miał spadek 10% i tak rury
    będą stały w wodzie.
    Kogutek ma rację.

    TG

  • 15. Data: 2015-01-19 23:04:24
    Od: d...@g...com

    > A z tej studzienki wodę jakoś usuwasz, kanalizacja, pompa wylewająca gdzieś dalej,
    wiadro itp. Bo jak nie to drenaż na 99,9% nie działa to znaczy nie osusza.

    Ostatnia studzienka jest połączona ze studzienką miejską

  • 16. Data: 2015-01-20 01:19:12
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 stycznia 2015 23:04:25 UTC+1 użytkownik d...@g...com
    napisał:
    dalej, wiadro itp. Bo jak nie to drenaż na 99,9% nie działa to znaczy nie osusza.

    > Ostatnia studzienka jest połączona ze studzienką miejską

    To drenaż działa. Napisałeś że w większości rur widziałeś wodę. To znaczy że akurat
    trafiłeś na taki moment że poziom wody gruntowej był do połowy średnicy rury. Drenaż
    nie działa poniżej poziomu rury. Masz zrobiony drenaż z dokładnością do kilku
    centymetrów. Czego można wymagać więcej? W Twoim przypadku idea stosowania drenażu
    była taka żeby poziom wody nie był wyższy niż poziom na którym są rury. Kilka
    centymetrów niedokładności nie ma żadnego znaczenia.

  • 17. Data: 2015-01-20 11:30:58
    Od: dolniak <d...@g...com>

    A jak on ma drenaż a nie ma pompy(bo nikt nie mówil,zeby"mać")
    to co???
    A ostatnia studzienka może być wyżej bo by spadku do burzówki nie bylo.)

  • 18. Data: 2015-01-20 11:38:01
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Poprawka.
    Powinno być:wlot do burzówki jest wyżej niż poziom drenażu.O.

  • 19. Data: 2015-01-20 11:38:54
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >drenaż dokładniej (także czy rury nie są zgniecione) i postawi jednoznaczny

    U nas lokalny MPWiK ma sprzęt(kamera) do sprawdzania instalacji kanalizacyjnych np.
    Można u nich taka usługę zamówić. Skoro maja sprzęt do sprawdzania kanalizacji to i
    pewnie do drenażu się nada.

  • 20. Data: 2015-01-20 21:41:34
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 stycznia 2015 22:10:47 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

> [...]
    > warstwy filtracyjne, bez dobrej obsypki żaden spadek nie pomoże.
    > Jak masz wody gruntowe powyżej rury to choćbyś miał spadek 10% i tak rury

    Rozumiem, ze chciales kaplonkowi zrobic przyjemnosc, ale jak, wg Ciebie moze byc , ze
    rury maja spadek, a stoja w wodzie ?
    No chyba, ze nie maja odplywu... a to jest zupelnie inna sprawa.

    Miales chyba na mysli, ze woda jest w ziemi powyzej rur, ale nie ma jak do tych rur
    dotrzec, wiec jej poziom sie nie zmienia. Rury, ktore maja spadek, na pewno beda
    puste, a nie beda "staly w wodzie"...??? Heeeheee ???

    Trudno , zeby rury perforowane, "staly w wodzie" , byly do polowy wypelnione, mialy
    spadek i mozliwosc odplywu.
    Tutaj musi dzialac jakas logika kogutkowa, albo kaplonkowa.