  • 41. Data: 2020-10-31 20:32:30
    Temat: Re: Anglicy odkrywaja drewniane podlogi i okna z PCW.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/10/2020 20:08, Jarosław Sokołowski wrote:
    > W sumie całkiem dobre tłumaczenie. Anglicy nie piją ciepłej wody z kranu,
    > bo im w szkole zabronil.

    I w latach 80tych miało to sens, bo woda ciepła była uważana za nie
    nadajacą się do picia, wtedy poziom biedy był znaczący.

    > Reszta świata nie pije dlatego, bo ciepła woda
    > jest paskudna. Zalatuje to trochę ksenofobią, ale może być.

    Reszta świata nie przejmuje się że w tym samym kranie z wodą pitną przed
    chwilą leciały kawałki jelit szczura. Bo nie miewali szczurów w
    zbiornikach z racji innej konstrukcji zbiorników. Natomiast Anglicy
    miewali. Ksenofobia.

  • 42. Data: 2020-10-31 20:33:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Trzymasz ostatnio poziom szamba. To jakiś proble geriatyczny?

    Premier Felicjan Sławoj Składkowski był osobą autentyczną, z krwi
    i kości. Bardzo barwną zresztą. Francuz, wynalazcza "dołu Chambeau",
    to tylko postac apokryficzna, bliżej nieznana. Co ciekawe, Wincenty
    Priessnitz (wiadomo co mu świat zawdzięcza) też jest autentykiem. Żył
    na początku XIX wieku na Morawach. Rok 1999, dwustulecie jego urodzin,
    został przez UNESCO ogłoszony rokiem Priessnitza.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2020-10-31 20:48:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > I w latach 80tych miało to sens, bo woda ciepła była uważana za nie
    > nadajacą się do picia, wtedy poziom biedy był znaczący.

    Nie na całym świecie lata osiemdziesiąte to dekada biedy. Rzekłbym,
    że to nasza bieda jest czymś wyjątkowym. Dla londyńczyka dom, w którym
    hydraulicy byli ostatnio za Harolda Wilsona, może być domem "świeżo po
    remoncie".

    > Reszta świata nie przejmuje się że w tym samym kranie z wodą pitną
    > przed chwilą leciały kawałki jelit szczura.

    Reszta świata po prostu nie gustuje w ciepławej wodzie w do picia.
    Anglicy zreszta też. To, że raczą się sosem miętowym, nie oznacza,
    że piją jakąś ciepłą lurę ze szklanki.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2020-10-31 20:50:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kiedy była rocznica wynalazku Madame Stosounek?
    Warto uczcić, podobnie jak Le Vative...

    -----

  • 45. Data: 2020-10-31 20:53:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Trzymaj się chłopie, i zwiększ dawki. Te nie dają rady.

    Dawka w sam raz. Internety równoległe dozować należy z umiarem.

    Jarek

    --
    Do zoo kochani, do zoo
    Dozować należy z umiarem

  • 46. Data: 2020-10-31 23:24:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rnjtvq$r5r$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Na tyle że obecnie dorosłe pokolenie Anglików
    > nie napije się ciepłej wody z kranu.

    Jeszcze nie spotkałem smacznej ciepłej.

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 47. Data: 2020-10-31 23:59:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 31 Oct 2020 15:47:54 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy ta sama anegdota dotyczy kurzu, wilgoci i pirunów? One też
    > stosuja
    > się do zaleceń premierów?

    Twój punkt będący?

    --
    Marek

  • 48. Data: 2020-11-01 00:01:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 31 Oct 2020 15:51:25 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Grzanie wody do 40 stopni nie zabija bakterii ale lokalsi nie piją
    > prysznica na wszekki wypadek. Chyba są bezpieczni dzieki temu.

    Mam wrażenie że rozmawiam z robotem. Odpowiesz na temat?

    --
    Marek

  • 49. Data: 2020-11-01 08:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Grzanie wody do 40 stopni nie zabija bakterii ale lokalsi nie piją z
    > prysznica na wszekki wypadek. Chyba są bezpieczni dzieki temu.

    Do jakiej temperatury powinna byc zatem grzana?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 50. Data: 2020-11-01 09:30:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W kilku stanach nadal obowiązuje zakaz "miłości francuskiej".

    -----