  • Data: 2018-06-26 21:31:40
    Temat: Re: Co potrzebuje do projektora zeby net w nim byl
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale tam napisali ze to do windowsa a ja chce androida. Poza tym chcialbym zeby sie
    pojawil ktos kto do starego telewizora dolozyl jakies pudeleczko i zrobil sobie smart
    tv z internetem.

    Kris Ci już podał jedno z rozwiązań na samym początku dyskusji.

    Ja osobiście np. za parę groszy kupiłem sobie swego czasu Raspberry Pi 2
    razem z dobrą obudową i solidnym zasilaczem. Tyle, że dołożyłem jeszcze
    radiatorki, bo podniosłem nieco częstotliwość.

    Jest to normalny mikro-komputerek, jako pamięć (startową - czyli z niej
    staruje swój system) używa micro-SD. Można podpinać myszki, klawiatury,
    HDD, w zasadzie wszystko, co ma WiFi albo LAN albo USB.
    Ma wyjście HDMI, korzysta z ... qrde, zapomniałem, jak to się nazywa.
    Steruje się pilotem telewizora, odbiera rozkazy przez wyjście HDMI.

    Jest na to sporo systemów, ja używam Kodi.
    Ale używam go praktycznie tylko jako odtwarzacza video z dysków,
    gwizdków czy DLNA oraz jako radio internetowe.

    Możesz położyć linuksa, windowsa 10, Androida. Ale nie polecam - android
    na Raspberry 2 to tylko atrapa. Ale też Raspb. 2 ma swoje lata - byćmoże
    lepiej jest na nowszych.

    Tego typu komputerków jest cała masa, do wyboru, do koloru. Drugi znany
    system to Banana - ale wiem o nim tylko tyle, że jest.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam