  • 41. Data: 2011-03-12 12:36:40
    Temat: Re: Coś tańszego na rurę do GWC
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 11.03.2011 00:01, Adam pisze:
    > Sterowanie tego polega wylacznie na WLACZENIU pompki jezeli na
    > zewnatrz jest ponizej ~2stC (zeby ogrzac powietrze) i jezeli jest
    > powyzej ~23stC (zeby schlodzic powietrze). Miedzy 2, a 23stC pompka
    > jest wylaczona (czyli GWC nie dziala).

    Skad sie wziely te temperatury wlaczania/wylaczania?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 42. Data: 2011-03-12 13:57:27
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-03-2011 o 10:35:10 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > zwracam ci uwage ze wyciągasz z wora papucostam - dyskusja z nim nie ma
    > wiecej sensu niz dyskusja z jabłonką :-)
    Tak wiem, ale zadał sensowne pytania to mu odpowiedziałem,
    jak zacznie trolować to zamilknę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 43. Data: 2011-03-12 14:07:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-03-2011 o 17:30:52 janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

    > Aaa to nie doczytałem, przepraszam. W takim wypadku OK.
    A to ci jeszcze dodam że ja mam inny pomysł na powietrze w reku,
    jako że reku sobie sam robiłem to ostatnio wymyśliłem że go trochę
    przerobię i dodam do niego pompę ciepła powietrze woda, tak z 4-5KW.
    Zrobie ją tak że w zimie będzie na wylocie z reku i będzie odzyskiwać
    resztę
    ciepła z wentylacji a w lecie będzie na wlocie i będzie dodatkowo chłodziła
    powietrze do domu. To na razie wstępny plan, muszę to jeszcze przemysleć
    i policzyć.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 44. Data: 2011-03-12 14:58:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >A to ci jeszcze dodam że ja mam inny pomysł na powietrze w reku,
    >jako że reku sobie sam robiłem to ostatnio wymyśliłem że go trochę

    był niedawno link do podobnego urządzenia, adam zapodał chyba.

    b.

  • 45. Data: 2011-03-12 16:35:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Mar, 13:36, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > Skad sie wziely te temperatury wlaczania/wylaczania?

    Rozpisalem sie ale skasowalem wszystko:) Trzeba jeszcze dodac czujke
    wewnetrzna i dolozyc ze dwa dodatkowe warunki! Bo moglby byc problem w
    letnie chlodne wieczory - kiedy w domu jest np. >23stC, a na zewnatrz
    w nocy temp. spadnie <23stC, to mimo wszystko chcemy miec uruchomione
    GWC zeby jeszcze bardziej schlodzic powietrze przychodzace.

    Nie chce mi sie teraz myslec wiec zostawiam temat na potem ;D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 46. Data: 2011-03-12 16:37:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Mar, 15:07, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > powietrze do domu. To na razie wstępny plan, muszę to jeszcze przemysleć

    Tzn. powietrze ma byc dolnym zrodlem? Zeby osiagnac 4-5kW bedziesz
    musial miec wymiane rzedu 600-800m2/h, powietrze to slaby nosnik
    energii :( W zime ja jednak ustawiam 100-150m3/h i koniec, inaczej
    bedzie za sucho :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 47. Data: 2011-03-13 17:10:11
    Od: "Papa5merf" <slońce@peru.ru>

    Órzytkownik "janusz_kk1" napisał:
    >>> http://www.taniaklima.pl/tk/pl/?p=p_4&sName=jak-dzia
    la-gwc
    > Żadne :) Wychodzi po prostu chłodne powietrze.

    zachęcająca informacja albo po prostu masz kiepski węch:O)

    > Nie wiem bo nie mam czym zmierzyć ale pewnie mały bo
    > wentylator przepycha przez niego powietrze bez problemu.

    na stronce jaką podałeś, podają że żwirowy ma opory jakeiś 100-150Pa więc
    nie jest to mało:O)

    > Jest grenaż poniżej tak że nic nie zaleje.

    no widzisz, dodatkowa instalcja dochodzi, drenaż masz rrurowy czy
    żwirowy?:O)

    > 60W biora trzy wentylatory, chodzą po 12godz na dobę czasami mniej zależy
    > od wilgotności w domu w zimie, lato
    > jeszcze nie wiem bo dopiero od paru miesięcy go uzytkuję.

    zakładając że te 60W chodzi na okrągło (bo dziwne ebyś pół doby domu nie
    wentylował) to koszt energii elektrycznej pszez 10 lat to prawie
    3tyś.zł!:O( zwróci ci się to?:O)
    te 60W to ciagną fszystkie tszy razem, czy każdy z osobna?:O)
    tutejśi rekuperatorofcy zaklinali się że do wentylacji muszą być kilowatowe
    wentylatory za kilozłote:O)

    > Nie mam pompki zraszającej bo jest niepotrzebna.

    ale masz zraszanie wodą złoża?:O)

    > Najdroższy był żwir a to i tak 1/3 kosztów rurowego.

    ro musi być jakiś specjalny żwir?:O)
    ten z wykopu przesiany się nie nadaje?:O)

  • 48. Data: 2011-03-13 17:10:15
    Od: "Papa5merf" <slońce@peru.ru>

> [...]
    > i będzie dodatkowo chłodziła powietrze do domu. To na razie
    > wstępny plan, muszę to jeszcze przemysleć i policzyć.

    hm... jeśli robisz to fszystko hobbystycznie to szacunek:O)
    ale praktycznie i ekonomicznie ma to niewielki sens bo obliczenia musisz
    zacząć od tego ile energii zużywasz na wentylację, oraz ile jesteś w stanie
    jej odzyskać i ta różnica to koszta inwestycji:O)
    dodatkowo łączenie rekuperatora z GWC jest beznadziejne bo wtedy masz na
    reku znacznie mniejszą różnicę temperatur, cyzli sprawność mniejsza, albo
    musisz dać znacznie większy reku czyli droższy:O(

  • 49. Data: 2011-03-15 08:56:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Idioci i kretyni w sprawach technicznych. Moga byc geniuszami w innym
    > fachu ale wybierajac GWC rurowe za pare tys pln - tak, sa technicznymi
    > gląbami, bo nie ma chyba glupszego wyboru.

    nie przeginasz aby lekko...

    Każde rozwiążanie ma swoje wady i zalety, wodne GWC też nie jest idealnym
    rozwiązaniem.

    wymiennik ciepła woda powietrze o odpowiedniej wydajności w obudowie ze
    stali nierdzewnej z tacą ociekowa nie jest jest produktem darmowym, ponadto
    wprowadza on dość znaczne opory w układzie nawiewu powietrza które trzeba
    pokonać stosujac wentylatory o większym sprężu. Do tego potrzebujemy pompę
    do pompowania czynnika chłodniczego i cała instalację.

  • 50. Data: 2011-03-15 09:18:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    > przemysle sobie :-) ale na pewno nie dam 1200zł za nagrzewnice,
    > musiałbym na głowe upaść, za połowe tego mozna miec 10chłodnic
    > samochodowych które bedą równie dobre :-)

    A mają one tacę ociekowa na skropliny przecież GWC w lecie daje wodę o
    temperaturze poniżej punktu rosy.