  • 141. Data: 2015-05-08 14:27:03
    Temat: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
    news:554c538c$0$8386$65785112@news.neostrada.pl...

    > A niby jak inaczej?
    > Wylewałaś kiedyś wodę z kaloryferów? Ta dopiero potrafi zajeżdżać, jakby
    > cały legion po bitwie przemaszerował.

    Mało tego że wylewała - ona się taką wodą myje :-)

    :-)

  • 142. Data: 2015-05-08 14:29:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Mówimy tu o CZAJNIKU - całym.
    > I o skraplaniu pary niekoniecznie tam, gdzie została wytworzona - po czym
    > przemieszczaniu się zarodników i mykotoksyn stamtąd do (ochłodzonej już)
    > wody wewnątrz czajnika.

    A którą drogą się przedostają DO czajnika, skoro nawet gorąca para wodna
    pod ciśnieniem gotowania się tam do nich nie przedostaje?

    > Przypominam - mykotoksyny są odporne na wrzątek 3-]

    A skąd się one wezmą w czajniku, w gotowanej wodzie? Którą droga?

    > O Legionelli już nie wspominam, bo ten sam mechanizm - z jej
    > przetrwalnikami.

    Wspominałaś już wiele razy :-) Wystarczy.

    > Był to czajnik wiodącej polskiej firmy i nie zalatywał plastikiem, tylko
    > GRZYBEM.
    > I raczej nie łudź się, że jak kupisz wyrób wiodącej firmy na świecie, to
    > masz od nich lepszy plastik.

    A ja myślę, że jednak można się z powodzeniem łudzić :-)
    Braun dziadostwa nie robi za 20zł do Tesco.

  • 143. Data: 2015-05-08 14:31:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > OK. Tak czy inaczej - nie jest to jednak to samo, co płukanie wrzątkiem
    > kilka razy dziennie.

    Zdecydowanie nie :-) I dlatego klima może śmierdzieć bo część wilgotna
    nigdy się ponad 60'C nie nagrzewa i nie odkaża... Co parę lat można
    ją fungicydem (grynszpanem jakimś?) psiknąć...

    > W upały kałuża jest, rzuca się w oczy. W chłodniejsze dni - nie wiem, może
    > jakaś mikroskopijna, nie przypatruję się dokładnie.

    Czyli normalna jest... nie masz się czego bać - zapaszek masz mokrego kurzu
    a nie grzyba. Pies jak się na deszczu zmoczy to też charakterystycznie
    zapaszkiem trąci ;-)

    No to git :-)))) I szafa gra i bucy.

  • 144. Data: 2015-05-08 14:32:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Klimatyzacja nie jest dla mnie/nas tym, co nam najbardziej służy, ale
    > używamy jej - w czasie NAJWIĘKSZYCH upałów.
    > Wystarczy często wietrzyć samochód na podwórku. Nasz stoi non stop
    > otwarty,
    > kiedy jest sucho i słonecznie. W mieście pod blokiem to oczywiście
    > niemożliwe.

    :-)))

  • 145. Data: 2015-05-08 14:36:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 May 2015 07:23:16 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Octem? Jakieś pół roku temu? A co?

    Z zewnątrz - pokrywkę choćby..
    --
    XL
    Kim jest ten fajny gość?

  • 146. Data: 2015-05-08 14:37:19
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 May 2015 07:24:12 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Oglądałaś czy nie oglądałaś? Bo pokazywałaś ostrze METALOWEJ brzytwy.
    > Twierdzisz może że kamionka gładsza niż ostrze brzytwy jest?

    Szkliwo ceramiczne tak. Jest to materiał nieporowaty.

  • 147. Data: 2015-05-08 14:39:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 May 2015 07:26:29 -0500, Pszemol napisał(a):

    > I przed myciem zaklejasz sobie szczelnie taśmą jakąś usta, oczy,
    > tyłek, aby Ci Twoje legionellki nie wlazły gdzie nie trzeba?
    > Czy potem masz hodowle legionellki w wilgotnych i ciepłych uszach?

    > A co mnie interesuje gdzie się ona skrapla po ucieknięciu z czajnika?
    > Wiem tyle, że wewnątrz czajnika jest pełne pary 100C która wyjaławia.

    A ja wiem, że i ta gotowana woda stygnie, i ta para stygnie zanim się
    skropli.

  • 148. Data: 2015-05-08 14:40:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Mówimy o wnętrzu czajnika, jak mniemam, więc izolacja nie ma tu nic do
    > rzeczy - gorąca para sięga wszędzie w obrębie wnętrza.

    We współczesnym czajniku musi sięgnąć, by przestał bulgotać. To ciśnienie
    pary uruchamia wyłącznik. Dlatego czajnik bez pokrywki grzać nie przestanie
    (nawet jeśli siateczka przy dzióbku uszkodzona, to też może mieć kłopot).

    > Widocznie był z kiepskiego plastiku. Też miałam kiedyś czajnik, który po
    > roku użytkowania zaczął się łuszczyć, a woda z niego zalatywała plastikiem.

    Na szczęście było, minęło. Teraz chyba trudno kupić coś z niewłaściwego
    surowca. Zresztą stalowych też dużo, ja zawsze wolę takie (wcale nie ze
    strachu przed pleśnią).

    Plastikowe rury do wody mają w kartach katalogowych takie tabelki -- ile
    czasu mogą pracować w różnych zakresach temperatur. Dla tych najwyższczych,
    bliskich wrzenia (80-90°C) gwarantuje się kilka lat. Działania non stop
    takiej temperatury. Temperatury "przyzwoite", jak dla wody użytkowej albo
    porządnych instalacji CO, czyli 30, 40, 50 stopni, to już prawie sto lat.
    Termoodporne tworzywa sztuczne, to dzisiaj nie jest problem. Podobnie takie,
    co żadych zmrodów nie uwalniają. Dlatego też odkąd istnieją plastikowe rury
    okładznowe, to studnia głębinowa nie jest jakimś wielkim wyczynem. Podobnie
    gminne wodociągi -- tam nie co innego, jak plastik w rurach.

    Z ceramiką też tak, że różna. Mikrobiolodzy wiedzą, że przez sączki z
    porcelany (takiej chińskiej, porządnej i gładkiej) przesączają się wirusy.
    Ale już na przykład współczesne spieki patelniane takiej własności nie
    mają. W drugą stronę odchylona jest ceramika dzbankowa. Fachowcy mówią,
    że wypalana jest "na biskwit", a dopiero później szkliwiona. Jej wnętrze
    przypomina biszkopcik, niktórzy też porównują ją do marmuru. A szkliwienie
    wcale nie jest ani szczelne, ani całkowite (z technologicznych powodów
    część naczynia musi pozostać nieszkliwiona). Tak więc mamy nie podejrzenie,
    lecz gwarancję, że oldskulowy dzban zawsze pozostanie porowaty. Co zresztą
    ma wiele zalet. Kwaśnie mleko nastawiane w do tego przeznaczonym dzbanie,
    ogóry kiszone w ceramicznym garnku -- to przeważnie wychodzi świetnie.
    Te naczynia mają swoje życie wewnętrzne, wysublimowane kultury bakteryjne
    mają gdzie się tam przechować, gwarantują stałość i powtarzalność procesu.

    Jarek

    --
    Czy to sens ma, kląć że ten świat
    Z kiepskiego zrobiony surowca

  • 149. Data: 2015-05-08 14:44:08
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 May 2015 07:29:48 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    >
    > Wspominałaś już wiele razy :-) Wystarczy.

    > A ja myślę, że jednak można się z powodzeniem łudzić :-)
    > Braun dziadostwa nie robi za 20zł do Tesco.

    Oczywiście - grunt to WŁASNE przekonanie, od razu znikają pleśnie, bakterie
    i zły plastik 3-]

  • 150. Data: 2015-05-08 14:45:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 May 2015 07:31:55 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Czyli normalna jest... nie masz się czego bać - zapaszek masz mokrego kurzu
    > a nie grzyba. Pies jak się na deszczu zmoczy to też charakterystycznie
    > zapaszkiem trąci ;-)

    Pies to białko samo - kurz też sporo białka ma.
    Jak te grzyby :->