  • 151. Data: 2015-05-08 14:47:17
    Temat: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 May 2015 07:32:28 -0500, Pszemol napisał(a):

    > :-)))

    Nie wiem, co Cię tak śmieszy - Twoja "mgła ograniczająca widoczność" bierze
    się z MOKREGO wnętrza samochodu. Ja mam suche i nie mam żadnej "mgły".
    --
    XL
    Kim jest ten fajny gość?

  • 152. Data: 2015-05-08 14:55:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Taka woda była też u moich rodziców na działce, z jakiegoś wiejskiego
    > ujęcia. Nie dość, że masa kamienia się zbierała (płatami odchodził),
    > to jeszcze była bardzo żelasista, więc woda nawet bez herbaty miała
    > herbaciany kolorek. No i mętna była okrutnie! Dlatego głównie piliśmy
    > tam kawę, bo w niej wszystkie mankamenty dawały się przynajmniej
    > wizualnie ukryć. ;)

    Nawet nie tylko wizualnie. Kawa na miękkiej wodzie wychodzi przeważnie
    gorzej niż na twardej. Odwrotnie jest z herbatą.

    > Oj, racja. Żeby ktoś nie wziął tego przypadkiem za zachętę! Tfu tfu,
    > na psa urok.

    Różni się czają. Wkrótcre jednak będzie po herbacie.

    Jarek

    --
    -- Posłusznie melduję, panie lejtnant, że ta woda ma naprawdę smak
    żelazisty. W Kamyku nad Wełtawą pewien szynkarz robił dla swoich gości

  • 153. Data: 2015-05-08 16:11:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 May 2015 14:40:22 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Plastikowe

    Nie "plastikowe", tylko z pvc.

    > rury do wody mają w kartach katalogowych takie tabelki

    ...oczywiście mówiące o ich "atestowanym bezpieczeństwie" dla użytkownika.
    Ludzka ty naiwności:
    http://wis.pol.lublin.pl/kongres3/tom3/18.pdf
    http://badania.net/zatruwa-cie-bisfenol-a/
    http://3obieg.pl/pcv-bilet-w-jedna-strone

  • 154. Data: 2015-05-08 16:12:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 May 2015 14:55:40 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Różni się czają. Wkrótcre jednak będzie po herbacie.

    Oczywiście - niektórzy już przecież znają wyniki :->

  • 155. Data: 2015-05-08 17:05:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Z zewnątrz - pokrywkę choćby..

    Coś Cię znowu trapi niepotrzebnie?
    Pokrywka przecież sucha jest, jak Twoje łyżeczki w szufladzie... :-)))

  • 156. Data: 2015-05-08 17:06:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Szkliwo ceramiczne tak. Jest to materiał nieporowaty.

    Odpowiesz na pytanie czy oglądałaś? Bo jakieś uniki robisz ciągle... Brzytwą
    wymachujesz pod mikroskopem a potem kamionką się chwalisz że gładka.

  • 157. Data: 2015-05-08 17:08:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]

    Unik.... :-)

    > A ja wiem, że i ta gotowana woda stygnie, i ta para stygnie zanim się
    > skropli.

    No i co z tego?

  • 158. Data: 2015-05-08 17:09:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Oczywiście - grunt to WŁASNE przekonanie, od razu znikają pleśnie,
    > bakterie
    > i zły plastik 3-]

    Żeby znikało to musi tam wcześniej coś być...
    A to tylko Twoja wyobraźnia płata Ci figle.

  • 159. Data: 2015-05-08 17:11:18
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2015-05-07 23:01, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:
    > "Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message

    > Mało tego - zaszczepiam się celowo różnymi pleśniami i bakteriami bardzo
    > chętnie jedząc smaczne serki Gorgonzola :-)

    Też lubię, ale szczepię się rzadko, bo nie powinnam.

  • 160. Data: 2015-05-08 17:14:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > We współczesnym czajniku musi sięgnąć, by przestał bulgotać. To ciśnienie
    > pary uruchamia wyłącznik. Dlatego czajnik bez pokrywki grzać nie
    > przestanie
    > (nawet jeśli siateczka przy dzióbku uszkodzona, to też może mieć kłopot).

    Nie wiem czy chodzi o ciśnienie czy o temperaturę i ilość pary...
    U mnie czajnik działa z podartą siateczką w jednym miejscu.

    > Na szczęście było, minęło. Teraz chyba trudno kupić coś z niewłaściwego
    > surowca. Zresztą stalowych też dużo, ja zawsze wolę takie (wcale nie ze
    > strachu przed pleśnią).

    :-)

    > Plastikowe rury do wody mają w kartach katalogowych takie tabelki -- ile
    > czasu mogą pracować w różnych zakresach temperatur. Dla tych
    > najwyższczych,
    > bliskich wrzenia (80-90°C) gwarantuje się kilka lat. Działania non stop

    I też w gwarancji nie chodzi o to, że po kilku latach w porach plastiku
    będą legionelki :-) Chodzi o gwarancję wytrzymania nominalnego ciśnienia.
    Czajnika to nie dotyczy bo tam masz system otwarty do atmosfery.

> [...]
    > wcale nie jest ani szczelne, ani całkowite (z technologicznych powodów
    > część naczynia musi pozostać nieszkliwiona). Tak więc mamy nie
    > podejrzenie,
    > lecz gwarancję, że oldskulowy dzban zawsze pozostanie porowaty. Co zresztą
    > ma wiele zalet. Kwaśnie mleko nastawiane w do tego przeznaczonym dzbanie,
    > ogóry kiszone w ceramicznym garnku -- to przeważnie wychodzi świetnie.
    > Te naczynia mają swoje życie wewnętrzne, wysublimowane kultury bakteryjne
    > mają gdzie się tam przechować, gwarantują stałość i powtarzalność procesu.

    No toś teraz dał czadu... kobita się nam wystrasz i zacznie plastikowe
    kupować.