  • 1. Data: 2009-11-16 11:53:55
    Temat: Czujnik czadu - sprawdzenie działania
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Witam
    Zanabyłem w MM czujnik tlenku wegla - traf chcial , ze czujnikowi spadło
    sie na glebe. Niby czunik działa - po nacisnieciu przycisku "TEST"
    wydaje dzwiek. Jednak dioda niestety sie nie swieci. Pytanie jak
    organoleptycznie sprawdzic w "praniu" działanie takiego czujnika ?

  • 2. Data: 2009-11-16 20:08:43
    Temat: Re: Czujnik czadu - sprawdzenie działania
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Pytanie jak
    > organoleptycznie sprawdzic w "praniu" działanie takiego czujnika ?

    podstawiając pod rurę wydechową samochodu

    > Jednak dioda niestety sie nie swieci.

    ja bym wymienił na nowy, nie ryzykowałbym

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2009-11-16 22:00:07
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 16 Nov 2009 12:08:43 -0800 (PST), s_13 napisał(a):
    > ja bym wymienił na nowy, nie ryzykowałbym

    O ile ten czujnik w ogóle był coś wart.
    Kuzyn kiedyś kupił sobie jakiś do łazienki, to miał alarm za każdym razem
    jak się tam wybrał z większym biznesem ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 4. Data: 2009-11-16 23:56:32
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > --
    > Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    > I don't want something I need. I want something I want.
    Ładnie musiał dawać czadu.

  • 5. Data: 2009-11-17 12:36:24
    Od: gary <g...@c...pl>

    kogutek pisze:

    > Ładnie musiał dawać czadu.

    może czujnik wykrywał (też) metan :)

  • 6. Data: 2009-11-17 12:52:05
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    > O ile ten czujnik w ogóle był coś wart.
    > Kuzyn kiedyś kupił sobie jakiś do łazienki, to miał alarm za każdym razem
    > jak się tam wybrał z większym biznesem ;)

    bo miał zapewne czujnik czadu i gazu w jednym a gaz ziemny to przede
    wszystkim metan. Urządzenie takie jest o tyle bez sensu że obydwa gazy mają
    inne ciężary względem powietrza i ich niebezpieczne stężenia występują na
    całkiem innych wysokościach, także umiejscowienie wybiera się dla gazu który
    jest wiekszym i bardziej prawdopodobnym zagrożeniem. Jak coś jest do
    wsyzstkiego to jest do niczego
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2009-11-17 19:55:38
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Urządzenie takie jest o tyle bez sensu że obydwa gazy mają
    > inne ciężary względem powietrza i ich niebezpieczne stężenia występują na
    > całkiem innych wysokościach

    a propos, na jakiej wysokości montujecie czujki CO, bo się spotkałem z
    różnymi instrukcjami?

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2009-11-17 20:39:10
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    h.googlegroups.com...
> [...]
    > całkiem innych wysokościach

    a propos, na jakiej wysokości montujecie czujki CO, bo się spotkałem z

    Kidie jakie kupiłem w anglii pisze na wysokości głowy.
    I w sumie ma to sens.
    Działa fajnie, na LCD wyswietla wartości, z reguły jest 0, czasami jak mam
    wsteczny ciąg bo wieje jakos nieziemsko (budynek lat '70) to pokazuje tak do
    20 ppm.
    Alarm daje od 30 i w zalezności od natężenia i czasu utrzymywania się.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2009-11-18 07:03:46
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Jackare pisze:

> [...]
    > się dla gazu który jest wiekszym i bardziej prawdopodobnym zagrożeniem.
    > Jak coś jest do wsyzstkiego to jest do niczego

    Nie calkiem to prawda. Metan idzie do góry, czad wszedzie,
    bo ma gestosc (praktycznie) powietrza. Czyli taki duo-czujnik
    umieszczamy wyzej - powiedzmy na drzwiach wejsciowych u górnej
    ich framugi (zeby uslyszeli sasiedzi jakby trzeba bylo ratowac).

    pozdro
    --
    A S

  • 10. Data: 2009-11-18 09:24:17
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > a propos, na jakiej wysokości montujecie czujki CO, bo się spotkałem z
    > różnymi instrukcjami?

    150-190cm w zależności od przeciętnego wzrostu użytkowników. Generalnie
    nieco powyżej głowy. CO jest minimalnie lżejszy od powietrza, w praktyce
    można przyjąć że ma ten sam ciężar i gęstość. Jeżeli umieści się czujnik pod
    sufitem, może niepotrzebnie alarmować o stężeniu czasem naturalnym (np
    uwolnienie się CO z odwracacza ciągu piecyka łazienkowego czy kotłą z
    otwartą komorą spalania przy zapłonie gazu) podczas gdy poradzi sobie z nim
    wentylacja. Jeżeli stężenie większe niż 30 ppm jest wykrywane na wysokości
    głowy, mamy już realne zagrożenie zaczadzeniem i należy się ewakuować.
    --
    Jackare