  • 1. Data: 2010-04-14 13:03:19
    Temat: Re: Czym wiercić w Porothermie?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale Adam napisał że działa GŁÓWNIE na scinanie.
    > A pisząc że im kołki dłuzsze tym lepiej oczywistym jest że uwZgledniał tez
    > inne siły działajace na kołek
    > Generalnie napisał wuiec ok: im dłuzszy kołek tym lepszy a co się z tym
    > wiąże to im dłuzszy tym wiecej "scianek" w porothermie łapie i mocniej
    > trzyma. to chyba oczywiste.
    > Paranoją jest wieszanie np. szafek kuchennych przy pomocy kotw chemicznych
> [...]
    Ścinanie to szczególny przypadek i w przypadku szafki i kołka nie występuje.
    GŁÓWNIE to kołek działa na wyciąganie z muru. Główna siła działająca na kołek
    jest skierowana prostopadle do ściany i skierowana na zewnątrz ściany. Siła
    pionowa jest równoważona przez siłę tarcia między dolną krawędzią szafki a
    ścianą. Oczywiście masz rację ktoś kto proponuje wieszanie szafek kuchennych
    przy użyciu kołków przeznaczonych do czegoś zupełnie innego jest paranoikiem.

  • 2. Data: 2010-04-14 13:16:28
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > kołek
    > jest skierowana prostopadle do ściany i skierowana na zewnątrz ściany.

    Być może masz racje.
    Ale tak na chłopski rozum:
    -wiercimy w scianie otwory fi2mm
    -w wywiercone otwory wkładamy patyczki drewniane- np wykałaczki
    -na tych wykałaczkach wieszamy szafke
    Szafka oczywiście spadnie, ale wykałaczki raczej zostana ściete niż wyrwane
    ze ściany

    Takie są moje praktyczne przemyślenia

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-04-14 13:57:56
    Temat: Re: Czym wiercić w Porothermie? [OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > Siła
    > pionowa jest równoważona przez siłę tarcia między dolną krawędzią szafki a

    najpierw sam proponujesz coś rozrysować, a potem sam wciskasz taki
    ciemnogród...
    oczywiste jest że składowa pionowa (ścinanie) siły działającej na kołek
    jest większa od składowej poziomej

    chyba że wszystko kładziesz na górę szafek
    albo masz szafki głębsze niż wyższe...

    nie zmienia to nic w zakresie ich wieszania na ścianie
    ale jak sam nazywasz innych głupcami (nie wprost)
    to przynajmniej sam bądź konsekwentny w stosunku do własnych teorii

  • 4. Data: 2010-04-14 16:59:18
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > -na tych wykałaczkach wieszamy szafke
    > Szafka oczywiście spadnie, ale wykałaczki raczej zostana ściete niż wyrwane

    Chłopski rozum ma to do siebie ze posługują się nim prości nie wykształceni
    ludzie. W realu mam rację. Podałeś skrajny przypadek i nie uwzględniłeś ważnych
    zjawisk jakie zajdą przy wieszaniu szafki na wykałaczce. Chciałeś coś udowodnić
    na chłopski rozum i chłop przyzna Ci rację. Zamiast wykałaczek weź dwa stalowe
    gładkie gwoździe i niech szafka ma stalowe uchwyty do powieszenia. Gwoździe
    muszą być obsadzone w ścianie prostopadle do niej i mają być bez łebków. Powieś
    na takich gwoździach szafkę. Gdyby siła była skierowana do dołu to szafka by nie
    spadła. Ale ona spadnie. Odsunie się góra szafki od ściany. Im bardziej będzie
    odsunięta tym siła tarcia na dolnej krawędzi szafki będzie mniejsza. Większa
    siła na gwoździach spowoduje ich zgięcie i szafka spadnie. Jak zamiast gwoździ o
    średnicy 2mm zamocować pręty grubości palca to się nie zegną. A szafka i tak się
    odsunie od ściany. I jak pręty będą dostatecznie krótkie to z nich spadnie. Pręt
    grubości palca na odcinku 1 centymetra nie ma szansy tak się zgiąć żeby dało
    się to zauważyć. Tam nie ma ścinania. Ścinanie to szczególny przypadek.
    Występuje tylko wtedy gdy para sił ścinających działa w jednej płaszczyźnie.
    Ścinane są połączenia nitowane i niektóre skręcane śrubami. Połączenia pracujące
    na ścinanie trzeba specjalnie projektować. Przypadkowo bardzo rzadko daje się je
    zrobić.

  • 5. Data: 2010-04-14 17:07:27
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > ale jak sam nazywasz innych głupcami (nie wprost)
    > to przynajmniej sam bądź konsekwentny w stosunku do własnych teorii

    Nie mój problem że nie rozumiesz zjawisk jakie Cie otaczają.

  • 6. Data: 2010-04-14 18:33:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > by nie
    > spadła. Ale ona spadnie. Odsunie się góra szafki od ściany.

    Moim zdaniem bzdury piszesz
    Ogladałem własnie dość ciężkie szafki w garażu.Maam je umocowane w ten
    sposób ze w scianie jest kolek fi10 i w ten kolek wkręcony wkret w
    kształcie litery L.
    pomimo tego że ten wkręt odstaje od ściany około 2cm to uchwyty szafek jak i
    całe szafki przylegaja dokladnie do sciany. nic sie nie przesuneło a
    zarówno wkret jak i mocowaia szafek sa gładkie i metalowe. Czyli prawie tak
    jak w Twoim przykłazie z gwożdziem. W jednej z szafek mysle ze mam ze
    30-40kg ładunku

> [...]
    > gwoździ o
    > średnicy 2mm zamocować pręty grubości palca to się nie zegną. A szafka i

    Nie odsunie. Chyba ze cały cięzar polozysz na górze szafki na samym brzegu
    półki.

    Kris

  • 7. Data: 2010-04-14 19:22:30
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > 30-40kg ładunku

    > Nie odsunie. Chyba ze cały cięzar polozysz na górze szafki na samym brzegu

    Masz rację. Z koniem nie będę się kopał.

  • 8. Data: 2010-04-14 20:21:08
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 14 Kwi, 21:22, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    > Masz rację. Z koniem nie będę się kopał.

    Nie kop się z koniem, tylko złap za ołówek i sam zacznij od tego, co
    komuś tu proponowałeś wyzywając go przy tym od głupców: rozrysuj
    sobie: ścianę, szafkę (typową, czyli z wysokością ze dwa razy wyższą
    od głębokości) i siły działające na kołek. I przyjrzyj się. Potem
    przeczytaj jeszcze raz, co napisałeś. I znów się zastanów. Również w
    temacie, kto w tej dyskusji wyszedł na głupca.
    A jak nie wystarczy, wrzuć rysunek na jakiś serwer i podaj linka,
    podyskutujemy wspólnie.

    Obrażać jest łatwo, zwłaszcza w internecie. Trudniej, jak widać,
    przyznać się do błędu, o przeprosinach za zbyt szybkie słowa nie
    wspominając...

    J.

  • 9. Data: 2010-04-15 06:28:15
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Obrażać jest łatwo, zwłaszcza w internecie. Trudniej, jak widać,
    > przyznać się do błędu, o przeprosinach za zbyt szybkie słowa nie

    A nie wpadło Ci do główki że może kiedyś wziąłem ołówek , policzyłem i stad
    wiem. Ja nie muszę nic wrzucać na serwer. To Ty policz i wrzuć jak chcesz
    pokazać że nie mam racji.

  • 10. Data: 2010-04-15 07:05:27
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 15 Kwi, 08:28, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    > A nie wpad o Ci do g wki e mo e kiedy wzi em o wek , policzy em i stad
    > wiem.

    Szczerze mówiąc nie wpadło.
    Albo musiało to być strasznie dawno temu, albo nieprawda. Rzecz jest
    tak oczywista, że po prostu wierzyć mi się nie chce, jak można
    wskazywać prawidłową drogę do jej weryfikacji i w tym samym zdaniu
    pisać wniosek końcowy dokładnie przeciwny do właściwego.

    > Ja nie musz nic wrzuca na serwer. To Ty policz i wrzu jak chcesz
    > pokaza e nie mam racji.

    Odwracasz kota ogonem. To Ty pierwszy zarzuciłeś komuś tu w wątku, że
    nie ma racji i Ty nadal bronisz swego stanowiska, mimo, że ileś już
    osób w różny sposób Ci sugeruje, że coś Ci się pokićkało. Tak więc,
    jeśli nadal chcesz stać na stanowisku słuszności swojej tezy i nadal
    twierdzisz, że jesteś ostatnim obrońcą prawdziwej fizyki - wykaż to
    nieukom i niedowiarkom, obroń swą tezę do końca.

    Zresztą... tego nawet rysować nie trzeba, wystarczy suchy opis: szafka
    o głębokości X i wysokości 2X (można przyjąć X=35cm, jeśli ktoś chce
    mieć odniesienie do realiów). Taki pionowo postawiony prostokąt.
    Środek ciężkości zgodny z geometrycznym. Z jednego górnego narożnika
    rysujemy na ukos kreskę do tego środka ciężkości,można zakończyć ją
    strzałką i napisać przy niej F. I jaka ta kreska jest, bardziej
    pionowa, czy bardziej pozioma? Jak wykreślimy jej składowe pionową i
    poziomą, to jakie one będą? Aby nie jedna dokładnie dwa razy dłuższa
    od drugiej? Konkretnie Fy = 2 * Fx?
    W realnej sytuacji ten stosunek będzie jeszcze większy, bo środek
    ciężkości raczej będzie poniżej geometrycznego.

    J.