  • 21. Data: 2021-09-23 16:28:47
    Temat: Re: Czym zabić życie w wodzie? Basenowcy pomóżcie
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-09-22 o 19:55, ToMasz pisze:
    > witam
    > od dawien dawna łapę deszczówkę w niewielkiej ilości. Ale parę miesięcy
    > temu zwiększyłem zbiorniki i w wodzie zaczyna rozwijać się życie. wąż
    > który jest włożony do zbiornika jest śliski jak przetermiowana parówka.
    > miejsce osłonięte od słońca. co dodać, aby zabić życie w wodzie? Pompa z
    > elementami metalowymi. Zastosowanie wody - spłuczka i myjka ciśnieniowa.
    > Tanio! Teraz mam 1600litrów, będzie więcej
    >
    > ToMasz
    >

    > ps. litr domestosu wlany do 1000litrów "zniknął" nie ma efektów, nie ma
    > zapachu

    Witaminą C. Kwas askorbinowy. 1kg/20m3.

  • 22. Data: 2021-09-23 21:30:33
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 September 2021 at 16:28:46 UTC+2, t-1 wrote:

    > Witaminą C. Kwas askorbinowy. 1kg/20m3.
    Jak on spryska taką wodą wokół domu to kot się napije i się zatruje, pies się napije
    i się zatruje, rosliny się wytrują

    Deszczówka powinna być zbierana do otwartej beczki, a nigdy zamkniętej.

    Jak otwarta to jest napowietrzanie, dostęp światła slonecznego i dezynfekcja jest
    naturalna i limituje rozwój glonów
    i światło, doświetlenie , zapobiega też procesom gnilnym wywoływanym przez bakterie
    beztlenowe, skutkiem czego osadza się na dnie beczki czarny osad organiczny

    On planował chlorowac wodę w beczce tabletkami basenowymi
    ale wody w beczce 20 razy mniej niż w basenie i woda zostanie skazona chlorem i
    będzie toksyczna dla roślin, dla psa, kota i jak się napija to się zatrują, no i
    podczas mycia, spryskiwania, będzie wdychał ten trujący chlor.

    Raz byłem na basenie z kolegą, on pływał, a ja usiadłem w kawiarni, 1 pietro powyżej
    basenu i tam było tak wysokie stężenie chloru, że większośc kaszlala, a nie wiedziała
    od czego.

    Chlor to silna trucizna, stosowana w czasie 1. wojny światowej jako bron chemiczna

    "I wojna światowa: wojsko niemieckie uwolniło chlor ...
    https://timenote.info/pl/events/I-wojna-swiatowa...

    I wojna światowa: wojsko niemieckie uwolniło chlor pod Ypres w Belgii. Było to
    pierwsze użycie broni chemicznej na taką skalę, z tysiącami zabitych. Wcześniej w
    mniejszym stopniu używali broni chemicznej Francuzi i Niemcy

    ON sie ciągle spiera , że pije z kranu wodę chlorowaną, a u nas od 20 lat wody nie
    chlorują bo to silna toksyna

    Znajomy ma alergię na chlor i gdy nalewał wody chlorowanej z kranu to dostawał
    opuchlizny twarzy i zaczerwienienia, a teraz zyje w spokoju od 20 lat.

    Gdyby był inteligentny, to by zastosował ozonowanie wody lampą UV, jak Amerykanie
    zrobili w wodach i basenach termalnycch na Słowacji 20 lat temu.

    Przywieźli rury ze szkła kwarcowego, wypełnione swietlówkami UV i woda je opływała,
    napełniając baseny i się dezynfekowała

    Inteligentnym rozwiązaniem będzie obecnie rurka szklana z diodami UV, zanurzona w
    beczce, z zasilaniem solarnym

    Z uwagi na niskie temp0eratury i ograniczone nasłonecznienie, wzrost glonów został
    zahamowany, a nadchodza przymrozki i nalezy pamietac o opróżnieniu beczki z wody, aby
    nie uległa pęknięciu, gdy woda zamarznie.

    Czyli temat na przyszły rok i pewnie ktoś sprowadzi pływaki dezynfekujące UV do
    beczek, zasilane solarami z Chin, w przystępnej cenie.

  • 23. Data: 2021-09-24 22:30:51
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-09-23 o 21:30, a a pisze:

    > Jak on spryska taką wodą wokół domu to kot się napije i się zatruje, pies się
    napije i się zatruje, rosliny się wytrują

    Kot czy pies się zatruje od witaminy C w śladowych ilościach?
    Co najwyżej nie zachorują na Covid.

  • 24. Data: 2021-09-24 22:39:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 24 September 2021 at 22:30:46 UTC+2, t-1 wrote:
    napije i się zatruje, rosliny się wytrują
    > Kot czy pies się zatruje od witaminy C w śladowych ilościach?
    > Co najwyżej nie zachorują na Covid.
    a gdzie tu ilości śladowe

    Witaminą C. Kwas askorbinowy. 1kg/20m3.

    Po co tyle syfu do malego basenu ?

    Będzie się wchłaniał przez skórę, śluzówkę

    beczka to 1 m3 wody czyli 1kg/20 = 50 gramów

    What happens if you take 2 g of vitamin C?
    Intake of > 2 g of vitamin C a day may cause nausea and diarrhea, interfere with the
    healthy antioxidant-prooxidant balance in the body, and, in patients with thalassemia
    or hemochromatosis, promote iron overload. Vitamin C plays a role in collagen,
    carnitine, hormone, and amino acid formation.

    Vitamin C Toxicity: Causes, Symptoms, And Treatment ...
    https://nutrineat.com/vitamin-c-toxicity

    Excess of Vitamin C
    Causes
    Symptoms
    Treatment

    The daily requirement of vitamin C is 90 mg for adult males and 75 mg for adult
    females. Children aged 1-3 years require only 15 mg of this vitamin per day. However,
    certain vitamin C supplement capsules contain usually 100-2000 mg per capsule, which
    is much larger than that required. A person who consumes these supplements, and also
    consumes the above mentioned foods on a regular basis, suffers from overdose that
    leads to toxicity. The upper limit for the intake of vitamin C is 2000 mg/day, which
    w...

  • 25. Data: 2021-09-25 00:55:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 20:03:24 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Kup chemię basenową, na 1600l to pewnie z jedna tabletka na miesiąc.
    A może sprawdź skuteczność bardzo starej metody przechowywania wody. Jak brali wodę
    na żaglowce to do każdej beczki wrzucali srebrna monetę i woda się nie psuła. Złom
    srebrny drogi nie jest. Jak by zadziałało to jednym widelcem bez zęba kilka pokoleń
    by wodę uzdatnialo.

  • 26. Data: 2021-09-25 01:10:02
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 25 September 2021 at 00:56:00 UTC+2, 4...@g...com wrote:

> [...]
    srebrny drogi nie jest. Jak by zadziałało to jednym widelcem bez zęba kilka pokoleń
    Srebro zadziała, ale to metal ciężki i sole srebra zanieczyszczą podjazd, trawę

    Bo srebro nie jest czyste, ale z domieszka ołowiu.

    Ale pytanie powinien zmienić na
    Jak powstrzymać rozwój glonów w beczce z deszczówką

    a jak chce zabić życie to planuje wode zatruć

    Jak doda witaminy C, czyli kwasu askorbinowego, to będzie mial beczkę z kwasem o mocy
    słabego octu.

    Jak bedzie mył, pryskal podjazd to trawa wyschnie a jak umyje samochód co kilka dni,
    to blacha zardzewieje, a jak opróżni beczke szybko i woda spłynie do kanalizacji to w
    oczyszczalni to wykryja bo słaby kwas octowy im zabije kultury bakterii i sprawdzą
    kto trujący syf wlał do kanalizacji.

    Glony już przestały narastać , bo jest zimno i należy beczkę opróżnić przed
    nadejściem nocnych przymrozków, aby nie pękła od lodu.

    Zrobie dla niego dezynfekcję wody diodami UV i je zamknę hermetycznie w rurce UV i
    dodam solara do zasilania

    Mam świetlówki UV, ale one wymagają przetwornicy do zasilania i są gabarytowo duże.

    Jak zainstaluje takie urządzenie w beczce i pokaże że glony nie rozwijają się, to
    cała wieś się zleci i każdy będzie chciał miec to samo u siebie.

    Bo to rozwiązanie nieinwazyjne, ekologiczne i nie zabija życia.

    Jedyne co, to ogranicza rozwój glonów, tak jak w wodzie oświetlonej słońc em, czy
    wodzie zasolonej.

    Ale zrobi jak zechce

    Ja bym żadnego chemicznego syfu nie dodawał do deszczówka, bo dziadek używał
    deszczówki do podlewania ogródka, bo woda jest neutralna i bez chloru, bez
    zanieczyszczeń, bo to zdrowa deszczówka, także do mycia.

  • 27. Data: 2021-09-25 01:18:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 25 September 2021 at 01:10:03 UTC+2, a a wrote:

> [...]

    deszczówki do podlewania ogródka, bo woda jest neutralna i bez chloru, bez
    zanieczyszczeń, bo to zdrowa deszczówka, także do mycia.
    To zapomniałem
    o witaminie C w wodzie

    "Ascorbic acid is a weak acid (pKa= 4.2), only slightly stronger than vinegar. When
    dissolved in water, vitamin C is sour but less so than citric acid found in lemons
    and limes. Can large quantities of a weak acid such as ascorbate cause problems in
    the body? The answer is, sometimes, in some situations.

  • 28. Data: 2021-09-25 20:13:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-09-24 o 22:39, a a pisze:
> [...]
    from overdose that leads to toxicity. The upper limit for the intake of vitamin C is

    Bardzo cię musi suszyć, jeśli myślisz o wypiciu na raz 40 litrów wody
    (zawierającej 2 g witaminy C).

  • 29. Data: 2021-09-25 20:25:25
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-09-25 o 01:10, a a pisze:

    > Ale pytanie powinien zmienić na
    > Jak powstrzymać rozwój glonów w beczce z deszczówką

    To tylko wpuścić kilka glonojadów.

  • 30. Data: 2021-09-25 20:33:16
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 25 September 2021 at 20:13:30 UTC+2, t-1 wrote:
> [...]
    w...

    > Bardzo cię musi suszyć, jeśli myślisz o wypiciu na raz 40 litrów wody

    Beczka będzie napełniana deszczówką 5 -10 razy rocznie, w zalezności od powierzchni
    dachu, a to już daje 500 gramów, czyli 0,5 kg suchej vitaminy C

    napisał:
    "Zastosowanie wody - spłuczka i myjka ciśnieniowa.
    Tanio! Teraz mam 1600litrów, będzie więcej

    Człowiek żyje 60 lat a może 80 i dłużej

    Załóżmy, że teraz ma 40 lat, to do 60-tki, zużyje 30 x 0,5 kg vitaminy C czyli 15 kg

    I załóżmy, że połowę zużyje do spłuczki, a połowę do myjki cisnieniowej.

    Czyli do 60-tki zużyje 7,5 kg witaminy C do mycia ciśnieniowego samochodu i njie
    tylko
    i ta vitamina, czyli kwas askorbinowy zanieczyści trwale grunt i w nim się osadzi
    trwale

    Kwas askorbinowy jest nico silniejszy od octu,
    czyli przez 20 lat będzie mył ciśnieniowo słabym octem samochód, podjazd i co się da

    Raka się dostaje na 2 sposoby

    Long Term Exposure
    Shock Exposure

    Albo alergen oddziaływuje długotrwale, przez lata

    albo jednorazowo, wypadek, uraz

    Moja ciocia zmarła na raka piersi, gdy pracowała przy prasie śrubowej i kreciła korbą
    z kulami żelaznymi, dla uzyskania większego momentu siły
    i jedna kula stalowa się odkręciła i ja uderzyła w piersi

    Zaczeło się leczenie, trwało 2 lata i zmarła na raka piersi.

    Teraz tak

    W gruncie będzie kilka kilogramów vitaminu C, czyli kwasu askorbinowego i zostanie on
    trwale skażony na lata.

    Rosliny polewane słabym kwasem octowym usychaja i uschną po polaniu kwasem
    i teren zostanie trwale skażony na długie lata.

    Jak to skażenie wpłynie na zycie domowników, psa, kota, to opisze literatura medyczna
    po latach.

    Znajomy ma dom, działkę, ogród za Łodzią
    i podlewał chwasty herbicytami, czy rundupem, aby ich nie było
    Wymył spryskiwacz , nalał czystej wody i podlał maliny i wszystkie uschły, bo nawet
    minimalne stężenie tego chemicznego syfu je zatruło.

    Zatem żadne 2 gramy kwasu askorbinowego a kilogramy vitaminy C skażą trwale grunt

    Oczyszczalnia ścieków oparta jest na kulturach bakterii i gdy kwas askorbinowy
    dostanie sie do ścieków i do oczyszczalni to zmieni pH w zbiornikach i to zauważą i
    będa sprawdzali, skąd ten kwas przyszedł, vbo maja oczyszczalnie oczujnikowane i
    zautomatyzowane.

    Ale rób jak chcesz