  • 21. Data: 2021-09-23 21:54:43
    Temat: Re: Dlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do centralnego ogrzewania ?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 September 2021 at 21:35:51 UTC+2, Mateusz Viste wrote:
    > Istnieją pompy zespolone, w kotłowni nie ma wówczas niczego. str 18:
    > https://cdn.manomano.com/files/pdf/32534494.pdf
    > W takich warunkach stosuje się glikol... Producenci jasno o tym piszą.
    > str. 19: https://cdn.manomano.com/files/pdf/32534494.pdf
    > str. 6: https://cdn.manomano.com/files/pdf/25509941.pdf
    >
    > Mateusz
    Tutaj producent się zabezpiecza przez uszkodzeniem pompy w wynika zamarznieciem wody
    w monoblocku

    "4. When water has to reach temperatures below 5°C, or
    the equipment is installed in areas subject to
    temperatures below 0°C, it is necessary to mix water
    with inhibited ethylene glycol in suitable quantity.

    "Anti-freeze protection
    If unit is switched off during the winter period when
    outdoor air temperatures below 0°C can occur and
    ethylene glycol is not used, it is recommended that the
    entire system is drained through the drain unit valve, Fig 9,
    item 3, and the system drain, Fig 12/13, item 5.

    ale u Toshiby, ani drugiego, wymienionego producenta, tego nie znalazłem

    Teraz, co to oznacza "suitable quantity" według producenta,
    gdy wyłącza swoją gwarancję i odpowiedzialność

    "2.1.1 - Liability
    The manufacturer declines any liability and invalidate the
    unit warranty for damage resulting from:
    o Improper installation; including failure to follow
    instructions in the manuals.
    o Modifications or errors in the electrical or refrigerant
    or water connections.
    o Use of the unit under condition other than those
    indicated.

    Nie znalazłem schematu instalacyjnego,
    czy ma pracowac łącznie z Hydro Unit, gdy stosowana do centralnego ogrzewania wodnego

    Jest opcja podpięcia 2-giej pompy obiegowej
    ale w jakim schemacie obiegu wody ?

  • 22. Data: 2021-09-23 21:59:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 September 2021 at 21:37:31 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    Manuels%20produits/Manuels%20techniques%202018/Estia
    /SM_A10-1704_Air%20To%20Water%20Heat%20Pump%20Hydro%
    20Unit%20And%20Outdoor%20Unit%20ESTIA%205%20Series_E
    N.PDF
    > Ech, a już myślałem, że coś "łąpiesz".
    > Na stronie 17 z powyższego linku masz jak byk:
    > Refrigerant piping - Connection method - Hydro unit - Liquid/Gas
    >
    > Pozostałe bzdury bez zostawiam bez komentarza.
    >
    > TG
    na stronie 17 tego nie ma, tam jest tabelka, kontynuacja tabelki, a pod tabelka numer
    strony 17

  • 23. Data: 2021-09-24 07:22:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 21:59 a a <m...@g...com> pisze:

> [...]
    N.PDF

    > na stronie 17 tego nie ma, tam jest tabelka, kontynuacja tabelki, a pod

    No i w tej tabelce masz wymieniony "connection method" miedzy "klimą" a
    unitem z dopuszczalnymi maxymalnymi dłogościami rur i różnicą poziomów.

    TG

  • 24. Data: 2021-09-24 11:04:33
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 24 September 2021 at 07:22:25 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > No i w tej tabelce masz wymieniony "connection method" miedzy "klimą" a
    > unitem z dopuszczalnymi maxymalnymi dłogościami rur i różnicą poziomów.

    Fig. 2-4-1 Configuration of refrigerant charging

    tam jest napełnianie czynnikiem chlodzącym, z butli ciśnieniowej, ale złacze jest do
    hydro unit (to powiększone)

    jest
    Refrigerant piping Connection method Flare connection
    Hydro unit Liquid OE9.52
    Gas OE15.9

    Po co gaz w hydro unit ?

    Ale to jest przyłącze czynnika chłodzącego a nie wody do ogrzewania centralnego

  • 25. Data: 2021-09-24 11:20:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 24 September 2021 at 11:04:34 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    >
    > Po co gaz w hydro unit ?
    >
    > Ale to jest przyłącze czynnika chłodzącego a nie wody do ogrzewania centralnego
    Jest podłączenie wody

    Water piping Pipe diameter R1 1/4
    Maximum length (m) None (Need the flow rate 17.5 /min or more)
    Maximum height difference (m) ?7
    Maximum working water pressure (kPa) *4 430

    1/4 cala nie nadaje się do rozprowadzenia po gałązkach

    długość rur wodnych : żadna

    taka aby woda płynęła z prędkością 17,5 /min

    czyli nadal nic nie wiadomo, nawet miana litrów nie podano.

    Czyli monoblock klimy musi wspólpraccować z hydro unit w kotłowni, dla centralnego
    ogrzewania i to go dyskawalifikuje, zarówno kosztowo, jak i instalacyjnie, jak i
    hałaśliwie

    Mamy 2 źródła hałasu, monoblock na polu i hydro unit w kotłowni

    Operating noise sound power level Hydro unit (dB (A)) 43 43 43 43 43 43
    Outdoor unit (dB (A)) 66 66 68 68 69 69

    Decybele - poziom hałasu w wybranych miejscach. Trzeba wiedzieć, że poziom natężenia
    dźwięku, przy którym zaczynamy odczuwać dyskomfort to 55 dB, a długotrwały hałas na
    poziomie ponad 75 dB jest już szkodliwy dla zdrowia. Powoduje on stres, irytację,
    zaburzenia koncentracji, a nawet depresję. Jeśli poziom decybeli przekroczy wartość
    85 dB, tracimy ...

    Czyli to na polu będzie zapewniało duży dyskomfort, a dodatkowo generowało wibracje
    infradźwiękowe, na temat których Toshiba się nawet nie zająknęła, bo udaje że nie
    wie o co chodzi.

    A to te wibracja infradźwiękowe od monoblocku na polu, wentylatora, sprężarki, będą
    przenoszone fundamentami i ścianami domu do sypialni

    i bu,m bum bum cała noc.

    A jak zimą się wiatrak oblodzi, zanieczyści to poziom hałasu wzrośnie do szkodliwego
    dla zdrowia , brrr brr brr\

    Zatem tylko pasywny parownik na pllu, bez żadnych witraków, sprężarki,
    i żadnego monoblocku

    br br br
    \
    bo to patologia, aby używac 2 pomp obiegowych i bojlera z 2 wężownicami dodatkowo w
    domu w kotłowni + sterownik

    Tak jak mówiłem, monoblocki sa produkowane na rynki azjatyckie, amerylkaśnkie, do
    grzania pomieszczeń powietrzem, czyli klima a głównie chłodzenie latem

    A do centralnego ogrzewania koszty sie podwajają i hałas się podwaja i ma 2 źródla,
    za oknem i pod stropem

  • 26. Data: 2021-09-24 11:25:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 11:04 a a <m...@g...com> pisze:

> [...]
    N.PDF

    > jest
    > Refrigerant piping Connection method Flare connection

    Czyli dalej nie łapiesz jak to działa.
    W hydro unit masz wymiennik (skraplacz) czynnik/woda. Do hydro unitu z
    jedenej strony dostarczasz energię rurą gazową z "klimy", z drugiej strony
    ją odbierasz rurą wodną do instalacji CO/CWU.
    Hydro to taki "split" wiszący na ścianie - z tą róznicą, że nie dmucha
    ciepłym/zimnym powietrzem a "sika" ciepłą/zimną wodą.

    Na fig 2-4-1 masz schemat napełniania instalacji czynnikiem. Myślałem, że
    jesteś "chłodnikiem" sprzed 30 lat. Ale niestety nie jesteś jak nie
    rozumiesz takich podstawowych obrazków.

    > Ale to jest przyłącze czynnika chłodzącego a nie wody do ogrzewania
    > centralnego

    Zobacz jeszcze raz na stronę 50 i pierwszy rysunek. Wyobraź sobie, że
    Outdoor unit ("klima") stoi na "polu". Z "klimy" idą rury z czynnikiem i
    kable elektryczne przez ścianę domu do Hydro. Między nimi w tej
    konfiguracji i z tą jednostką zewnętrzną ("klimą") może być 30 metrów
    odstępu. Hydro masz w kotłowni na ścianie. Dochodzą do niego rury gazowe z
    "pola" i odchodzą rury wodne na instalację CO/CWU.

    TG

  • 27. Data: 2021-09-24 11:39:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 11:20 a a <m...@g...com> pisze:

    > 1/4 cala nie nadaje się do rozprowadzenia po gałązkach
    To jest 1 i 1/4 cala. Po naszemu fi 32.

    > długość rur wodnych : żadna

    A skąd Toshiba ma wiedzieć jaką masz długość rur w domu?

    > taka aby woda płynęła z prędkością 17,5 /min

    13 litrów/min

    > czyli nadal nic nie wiadomo, nawet miana litrów nie podano.

    kluczowy jest parametr Max heigth difference - ale skąd Ty o tym możesz
    wiedzieć...

> [...]
    > instalacyjnie, jak i hałaśliwie
    >
    > Mamy 2 źródła hałasu, monoblock na polu i hydro unit w kotłowni

    w hydro hałasuje tylko jedna pompka obiegowa (nic więcej tam hałasującego
    nie ma).
    Taką samą pomke masz w każdej innej kotłowni.

    Ciach pozostałe bzdury.

  • 28. Data: 2021-09-24 11:39:39
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 24 September 2021 at 11:26:22 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
    ==Hydro masz w kotłowni na ścianie. Dochodzą do niego rury gazowe z

    Jak 100 kg to na fundamencie w kotłowni

    Po co mi rury gazowe z czynnikiem chłodzącym w hydro unit, jak to jest przecież hydro
    unit, czyli zespół wodny wymiennika cieplnego.

    Gaz nie ma zdolności przenoszenia ciepła na duże odległosci, z uwagi na małe ciepło
    właściwe i gęstość i dlatego monoblock byl reklamowany, że z niego ma płynąc gorąca
    woda do piwnicy do wymiennika, ale nigdy gaz

    To po co komu ten monoblock ?

    Gdy zamiast gorącej wody daje gaz jako czynnik chłodzący ?

    Kolejna klima w układzie monoblock + hydro unit w kotłowni ?

    Ok, tak pracują klimy w szwajcarskich bankach

    Nocą tania energia produkuje wode lodową do dużych zbiorników,
    a za dnia, wężownica schładza wodę w klimach przepływając przez wężownice w tych
    zbiornikach z woda lodową i oszczędnośc energii to 50%

    Ale to jest akumulator zimna

    a tutaj ma być centralne ogrzewanie a nie znów klima do chłodzenia.

  • 29. Data: 2021-09-24 11:48:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 11:39 a a <m...@g...com> pisze:

    > Jak 100 kg to na fundamencie w kotłowni

    Sam unit waży 40-50kg w zalezności od wersji. Może wisieć na scianie.

> [...]
    > przecież hydro unit, czyli zespół wodny wymiennika cieplnego.
    >
    > Gaz nie ma zdolności przenoszenia ciepła na duże odległosci, z uwagi na

    Ty wiesz w ogóle jak działa klimatyzacja? zapomnij na razie o tym Hydro.
    Jak jest transportowane "zimno" do tego splita wiszącego na ścianie?
    Dla ułatwienia dodam, że klima to nie tylko mieszkanie w bloku. W firmie
    mam serwerownię w której jest "split" a jego parownik jest na dachu 11
    piętrowego biurowca. Jak jest dostarczane "zimno" do tego splita w piwnicy?

    Ciach pozostałe bzdury

  • 30. Data: 2021-09-24 11:50:05
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 24 September 2021 at 11:39:40 UTC+2, a a wrote:

> [...]
    >
    > Ale to jest akumulator zimna
    >
    > a tutaj ma być centralne ogrzewanie a nie znów klima do chłodzenia.
    Mnie interesuje wyłącznie problem z monoblockiem
    a ty zmieniasz temat na pompę typu split, że skraplacz jest w kotłowni

    Ale Toshiba podaje, że ten unit na polu można napełnić gazem, albo wodą

[...]

    I raz jeszcze ta tabelka

    Refrigerant piping Connection method Flare connection
    Hydro unit Liquid OE9.52
    Gas OE15.9
    Outdoor unit Liquid OE9.52
    Gas OE15.9

    To jest monoblock, gdyż outdoor unit ma wbudowaną sprężarkę 2500W

    A jak ma sprężarkę to do gazu, aby się skroplił i wygenerował energie cieplną
    to po co ten gaz jeszcze pompowac do boijlera w kotłowni z wężownicami ?

    Do tego nie potrzeba 30 lat pracy i doświadczenia a wystarczy 1 godzina

    Bo co jest małym drukiem, to włąśn ie podstęp producenta