  • 11. Data: 2010-12-17 15:59:48
    Temat: Re: Dmucha z wentylacji grawitacyjnej
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-17 16:57, Przesmiewca pisze:
    > Masz ciag wsteczny. Zeby wialo w dobrym kierunku, musi byc doplyw swiezego
    powietrza
    > w mieszkaniu (rozczelnione okna lub - zdecydowanie lepiej - nawiewniki cisnieniowe
    w oknach.
    > NIe radze zatykac kratek w kuchni/lazience.

    Ja mam nawiewniki higrosterowane aereco i tak z nich wieje w zimie, ze
    musze zamykac. Jak sa otwarte, to caly czas jest odglos jakbym mial
    tornado w mieszkaniu. Bardzo glosny szum i lodowate powietrze.

  • 12. Data: 2010-12-17 18:02:09
    Od: "eMonika" <m...@n...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

    > Ja mam nawiewniki higrosterowane aereco i tak z nich wieje w zimie, ze
    > musze zamykac. Jak sa otwarte, to caly czas jest odglos jakbym mial
    > tornado w mieszkaniu. Bardzo glosny szum i lodowate powietrze.

    U mnie zimą mocno wieje z okapu/wyciagu nad kuchnią.
    Niektórych rzeczy nie musze nawet na noc do lodówki chowac, tylko zostawiam
    na kuchence :-)

    Monika

  • 13. Data: 2010-12-17 19:15:26
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    neoniusz <n...@j...org> napisał(a):

    >Ja mam nawiewniki higrosterowane aereco i tak z nich wieje w zimie, ze
    >musze zamykac. Jak sa otwarte, to caly czas jest odglos jakbym mial
    >tornado w mieszkaniu. Bardzo glosny szum i lodowate powietrze.

    Od poczatku tak miales?

  • 14. Data: 2010-12-17 19:16:14
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "eMonika" <m...@n...pl> napisał(a):

    >U mnie zimą mocno wieje z okapu/wyciagu nad kuchnią.
    >Niektórych rzeczy nie musze nawet na noc do lodówki chowac, tylko zostawiam
    >na kuchence :-)

    To bardzo niedobrze. Masz nawiwe swiezego powietrza? Takie historie czesto zaczynaja
    sie dziac
    np. po wymianie okien.

  • 15. Data: 2010-12-17 21:03:21
    Od: "eMonika" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> napisał w wiadomości

    > To bardzo niedobrze. Masz nawiwe swiezego powietrza? Takie historie czesto
    > zaczynaja sie dziac
    > np. po wymianie okien.

    Trudno powiedzieć czy mam nawiew świezego powietrza, bo okap wystarczająco
    zimnem nawiewa, żeby jeszcze cokolwiek dodatkowo zaciągać. Okna sa owszem
    plastikowe, ale mają już kilkanaście lat i nie są megaszczelne.

    Tak naprawdę nie jest tak zimno jak w lodówce (tylko pod samym okapem), ale
    wieje nieźle i jest chłodno.

    M.

  • 16. Data: 2010-12-17 21:24:00
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "eMonika" <m...@n...pl> napisał(a):

    >Trudno powiedzieć czy mam nawiew świezego powietrza, bo okap wystarczająco
    >zimnem nawiewa, żeby jeszcze cokolwiek dodatkowo zaciągać. Okna sa owszem
    >plastikowe, ale mają już kilkanaście lat i nie są megaszczelne.

    Okap podlaczony do komina powinien wyciagac a nie nawiewac.

  • 17. Data: 2010-12-17 21:41:22
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-17 20:15, Przesmiewca pisze:

    > Od poczatku tak miales?

    Tak... Blok nowy, oddany 2 lata temu. Wentylacja mechaniczna.
    Mieszkanie typu studio - pokoj z kuchnia. W czesci kuchennej jest
    anemostat, ciagnie dobrze. W okapie nie ma cofek, jest dobrze dzialacy
    zawor zwrotny. Sa 2 nawiewniki - jeden w czesci kuchennej, drugi w
    pokoju. Oba pchaja masakrycznie duzo powietrza. I to niezaleznie od tego
    jak dlugo sa otwarte na maxa.
    Drugi anemostat jest w lazience.
    A powietrze ciagnie niezle zewszad. Pod drzwiami wejsciowymi tez hula
    wiatr - szumi, bo jest mala szpara.
    Teraz byla kontrola wentylacji i gosc po prostu powiedzial, ze projekt
    jest do d#$%. No coz... "Apartamenty".

  • 18. Data: 2010-12-18 10:34:39
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2010-12-17 22:41, neoniusz pisze:
    > Teraz byla kontrola wentylacji i gosc po prostu powiedzial, ze projekt
    > jest do d#$%. No coz... "Apartamenty".

    ano... ja wlasnie bede remontowal mieszkanie takze nowe, i u mnie
    wentylacja (mechaniczna) jest cholernie glosna - moze to na razie efekt
    pustych scian i echa, ale glosna jest jak diabli... nie wiem, czy na
    etapie przebudowy mozna zrobic cos, aby byla cichsza? (jakos wytlumic,
    ale nie zatykac ;-) )
    Developer ma potem to wyregulowac, ale domyslam sie, ze po prostu ustawi
    mniejsza czulosc tego elementu wykrywajacego wilgoc w pomieszczeniu i
    mniejszy bedzie ciąg, ale czy to cos da - nie wiem

    Sierp

  • 19. Data: 2010-12-18 10:49:08
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-18 11:34, Sierp pisze:
> [...]
    > mniejsza czulosc tego elementu wykrywajacego wilgoc w pomieszczeniu i
    > mniejszy bedzie ciąg, ale czy to cos da - nie wiem

    Ja tu juz mieszkam 2 lata i nic sie nie dzieje. Inni tez narzekaja, ze
    im halasuje. Developer nie ma zamiaru nic zrobic, administracja rozklada
    rece. I taka to robota.
    A elementu wykrywajacego wilgoc nie da sie ustawic - bylaby konieczna
    wymiana calego nawiewnika...

    Mam tez drugie mieszkanie, tez nowe. Tam glosny jest tylko anemostat w
    lazience. Ale tak na maksa glosny. Tylko tam czesciej sa otwierane okna,
    moze to ma cos do rzeczy.