  • 101. Data: 2010-10-13 14:15:59
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:i947d6$n06$1@inews.gazeta.pl...

    > A ja sie zastanawiam czy nie oplesc rurkami podlogowki rowniez wanny ;)

    Woda w wannie która nie stygnie -tez bym tak chciał :-) No ale nie tym
    sposobem - podłogówka nie dziala cały czas a tu potrzeba czegos grzejącego
    na stałe lub tylko ten grzejnik wannowy w chwili kąpieli. Wiec moze
    centralna woda obiegowa by sie nadała?

    b.

  • 102. Data: 2010-10-13 14:19:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:i9484b$ri7$1@inews.gazeta.pl...
    > potrzebuje cieplo szybko i na krotko. Czyli jednak grzejnik musi byc ...
    > no chyba, zeby olac sprawe i zdac sie tylko na przenikanie ciepla przez
    > nieocieplona sciane (jedna ciegla) z czesci mieszkalnej?

    no ja tak mam i własnie bede ocieplał :) Na czas pracy w garażu włącz
    farelke - bedzie ciepło szybko i tylko na czas pracy.

    b.

  • 103. Data: 2010-10-13 14:37:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik RadekNet (www.rejsy-czartery.com) napisał:

    > No wlasnie ... zakladam, ze kociol chodzi we wlasnym obiegu, na swojej
    > optymalnej temeraturze caly czas - drugi obieg dla podlogowki +
    > sterownik pogodowy, trzeci obieg dla grzejnika(ow) + sterownik pokojowy?

    Myślę, że to dobra koncepcja. Ja właśnie testuję swoją instalację co i
    widzę, że jest zaprojektowana raczej dobrze :-).

    Jest właśnie tak jak piszesz - jeden obieg na piecu - otwarty - on
    zasila też baniak z cwu, potem wymiennik płytowy i dalej już wszystko
    rozchodzi się na rozdzielacze dla kalafiorów i podłogówki. To żadna
    komplikacja jak chcesz dać mimo podłogówki w całym domu jednak jeden,
    czy dwa grzejniki. Pod podłogówkę i tak musisz dać zawór mieszający, bo
    przy kotle stałopalny się inaczej nie da. Ja ustawiłem dobie na kotle 61
    st z histerezą 5 st i temp waha się między 56, a 66 jak się rozpędzi. Na
    podłogówkę puściłem temp jakieś 40 - 45 st, a kalafiory steruję zaworami
    - nie chciałem elektroniki, bo nie mam zaufania do systemów, które
    trzeba nadzorować, a że spędzam dużo czasu w domu, to nie ma problemu,
    żebym sobie sam wszystkiego dopilnował.

    Sama idea sterowników pogodowych i pokojowych wydaje się być ok :-), ale
    nadmiar elektroniki, to już jak dla mnie przesada.

    pozdr
    robercik-us

  • 104. Data: 2010-10-13 17:36:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Dnia 13-10-2010 o 00:01:42 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa3 w wiadomo?ci

    >Maniek prosze cię przestań ojca uczyć jak dzieci robić, jestem instalatorem
    >od dawna, sam projektowałem całą instalację z przekrojami, przepływami,
    >mocami.
    >Zawór tródrogowy kosztował mnie tylko 180zł, pompa 100.

    E tam zaraz uczyc, to inna droga do celu i tyle.

    >Bo nie masz wyłącznika, u mnie oigrzewanie jak nie grzeje to się wszystko
    >wyłącza, a ty sterujesz krzywą i pompy ci chodzą non stop.

    Krzywa moge wylaczyc pozostawiajac sam termostat pokojowy, jednak moim
    zdaniem sterowanie zwlaszcza podlogowka bez krzywej nie jest dobrym
    pomyslem. Wlaczenia i wylaczenia ogrzewania dobralem granica grzania wg.
    temp. zewnetrznej. Na razie ustawione na 10C sprawdza sie doskonale. Kociol
    odpala wieczorem po zachodzie slonca.

    Pozdro.. TK

  • 105. Data: 2010-10-13 18:23:07
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:i9488m$ri7$2@inews.gazeta.pl...

    > No wlasnie ... zakladam, ze kociol chodzi we wlasnym obiegu, na swojej
    > optymalnej temeraturze caly czas - drugi obieg dla podlogowki + sterownik
    > pogodowy, trzeci obieg dla grzejnika(ow) + sterownik pokojowy?

    Sterownik pogodowy dla dwoch obiegow jest jeden dla calej instalacji. Jeden
    obieg to obieg z mieszczem dla podlogowki a drugi to obieg bezposredni dla
    grzejnikow. Oba obiegi moga miec wlasne krzywe grzewcze a temp. w
    pomieszczeniach z grzejnikami moga utrzymywac glowice termostatyczne. U
    Ciebie konieczny bedzie krotki obieg kotla, ale bedzie niejako poza
    sterownikiem.

    Pozdro.. TK

  • 106. Data: 2010-10-13 18:35:14
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 13.10.2010 16:37, robercik-us pisze:

    > Myślę, że to dobra koncepcja. Ja właśnie testuję swoją instalację co i
    > widzę, że jest zaprojektowana raczej dobrze :-).

    :)

    > Sama idea sterowników pogodowych i pokojowych wydaje się być ok :-), ale
    > nadmiar elektroniki, to już jak dla mnie przesada.

    Tu widze mamy totalnie rozne zdanie :) Ale co po dobrej elektronice,
    kiedy hydraulika zla, wiec rady "tradycjonalistow" rowniez sa bardzo
    istotne w calym systemie.

    No i jeszcze jeden dylemat - instalowac kociol gazowy czy nie instalowac?
    Glownym zrodlem ciepla bedzie kociol na pelet. Pelet dla tego, ze w
    miare tani, mozna tym rozsadnie sterowac i nie brudzi tak jak wegiel.
    Ale latem ... troche bez sensu grzac kotlem na pelet tylko cwu, wiec
    mysl o kotle gazowym dla zapewnienia sobie stale cieplej wody w kranie.
    Tyle, ze to drogie przylacze, kolejny rachunek do placenia czy sie uzywa
    czy nie itd.
    A moze elektryczny przeplywowy podgrzewacz dla kazdego kranu/prysznica?
    Wtedy, o czym juz pisalem, zastapily by one uklad cyrkulacji w okresie
    grzeczym.
    Albo grzac zasobnik grzalka elektryczna i ew od czasu do czasu dogrzac
    kotlem?
    No chyba, ze solary? Ale to malo pewne a jak pewne to drogie (w sumie w
    wersji minimum tez drogie).
    Co bedzie bardziej oplacalne (przy zachowaniu komfortu uzytkowania!) na
    przestrzeni powiedzmy 10 lat?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 107. Data: 2010-10-13 18:49:58
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 13.10.2010 16:15, Budyń pisze:

> [...]
    > grzejącego na stałe lub tylko ten grzejnik wannowy w chwili kąpieli.
    > Wiec moze centralna woda obiegowa by sie nadała?

    To by musialo jako oddzielny obieg chodzic ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 108. Data: 2010-10-13 19:32:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-10-2010 o 19:36:19 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]

    > Krzywa moge wylaczyc pozostawiajac sam termostat pokojowy, jednak moim
    > zdaniem sterowanie zwlaszcza podlogowka bez krzywej nie jest dobrym
    Bo grzeje mimo że temp rośnie na zewn, ale to mozna połączyć tak
    że termostat wew włącza piec a pogodówka na podstawie przyrostu temp
    zewn odpowiednio wcześniej go wyłączy bo temp wew 'dojdzie' do planowanej
    na wskutek
    podwyższenia zewnętrznej. Zysk jest taki że piec idzie pełną mocą czyli na
    max
    sprawności i tylko tyle ile trzeba, nie musi mieć modulacji płomienia.

    Taki sterownik będę właśnie robił :)
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 109. Data: 2010-10-13 19:34:16
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-10-2010 o 14:05:50 RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
    <r...@p...com.pl> napisał(a):

    > A ja sie zastanawiam czy nie oplesc rurkami podlogowki rowniez wanny ;)
    Możesz :) ale będzie ci wysychać i będziesz miał zacieki z wody poza tym
    pozostaje problem przymocowania pex-a do wanny, kleje się za bardzo pex-a
    nie imają.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 110. Data: 2010-10-13 19:36:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-10-2010 o 14:22:53 RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
    <r...@p...com.pl> napisał(a):

    > Czemu uwazasz, ze welna po 20 latach sie degraduje?
    > A jesli tak to chyba lepiej (taniej) przyjac, ze to mur jednowarstwowy i
    > dac odpowiednia izolacje styro niz kombinowac z demolka murow..
    Ale ta szpara w środku będzie ci mur wychładzać poza tym w sumie gruby
    będzie
    zupełnie niepotrzebnie.

    --
    Pozdr