    From: "leku" <l...@p...wprost.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Gazowy w łazience - jak wymienić bimetal?
    Date: Mon, 12 Jan 2009 17:46:38 +0100

    > Mam piec gazowy w łazience do kąpieli. Chałbym sam wymienić bimetal (taki
    > drucik, który się rozgrzewa i puszcza gaz). Może ktoś wie jak to jest
    > włożone?
    > Wyciągnąć i włożyć drugi?
    > Nic nie zepsuję? Wiadomo, że monter za takie głupstwo wziąłby ze stówkę.
    > Szkoda kasy.

    Jest to prawdopodobnie jonizacyjny czujnik płomienia. Automatyka pieca
    wykrywa
    prąd płynący przez podgrzaną elektrodę jonizacyjną, płomień i do masy.
    Jeżeli prąd ma właściwą wartość to piec startuje dalej np pełną mocą.

    Wymiana jest najczęściej banalnie prosta (jedna śrubka).
    Tylko skąd to weźmiesz. Nikt Ci tego nie sprzeda bez usługi
    a w sklepie też chyba nie uświadczysz.

    Pozostaje chyba przeprosić serwisanta.
    Ja tak zrobiłem :)

    pozdrawiam