  • 61. Data: 2019-10-08 22:31:47
    Temat: Re: Globalne ocieplenie - zdania uczonych są podzielone
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Już jest za dużo ludzi.
    Ludzie to nie króliki, że można pozyskać na futerko i mięso.
    Choć eksperyment z abażurami był.

    -----

  • 62. Data: 2019-10-08 23:13:36
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 8 Oct 2019 12:07:25 +0200, Elektrolot wrote:

    > Możesz opisać proces podnoszenia energii cieplnej na wskutek wzrostu CO2 w
    atmosferze?

    Napisałem, że podnoszenie temperatury powoduje (a nie jest powodowane)
    wzrost CO2, czyli najpierw jest cieplej a potem w wyniku ocieplenia pojawia
    się w atmosferze więcej CO2.

    > Jasne że tak. Kwestia ilościowa, o jakim przyroście temperatury mówimy, kilka
    stopni?

    Wzrost to wzrost, chodzi o relację, jedno wzrasta, drugie proporcjonalnie
    spada. Proporcji nie znam, ale zakładam, że jest do wygooglania.

    > Tak wiem, mam akwarium. Tylko zapominałeś dodać, że jeśli dodać tego CO2 za dużo
    (zakwaszenie wody)
    > to efektem jest śmierć obsady. Dlatego często mierzy się pH i w zależności od tego
    steruje się
    > dozowaniem CO2.
    >
    > Ale nie o to zasadniczo chodzi, w przypadku oceanów, jest sporo form życia, które
    korzystają z
    > węglanu wapnia (np. wszelakie koralowce). Jak obniżenie pH na nie wpłynie łatwo się
    domyślić.

    Tak, ale flora do pewnego stopnia ten nadmiar dwutlenku spożytkuje, im go
    będzie więcej tym więcej flory się pojawi i zneutralizuje CO2 podnosząc pH.
    Akwarium w takim przypadku ma ograniczenia pojemnności i chemicznej i
    biologicznej, oceany są dużo bardziej elastyczne i bezwładne.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 63. Data: 2019-10-09 00:07:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zdajesz sobie sprawę z tego że CO2 jest w atmosferze 20 razy mniej niż szlachetnego
    argonu?

  • 64. Data: 2019-10-09 02:10:55
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    W 96 miałem, do dzisiaj zachodzę w głowę po jakiego ciula

  • 65. Data: 2019-10-09 07:04:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 20:04 WS <L...@c...pl> pisze:

    > Qrde, to moje jakies niepowazne byly. Filozofii informatyki nie bylo,
    > nawet nie wiem, co to jest. Moze i lepiej, bo to pewnie jakas
    > tlumanistyczna nauka ;)

    A widzisz, na Politechnice Warszawskiej na poczatku lat 90-tych na
    wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych (na którym między innymi
    była też informatyka) była filozofia.
    Co prawda można ją było wymienić na "Twórcze rozwiązywanie konfliktów" lub
    jakiś inny "odchamiacz" - ale tu collie ma rację.

    TG

  • 66. Data: 2019-10-09 09:28:27
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-10-08 o 23:13, Roman Tyczka pisze:

    > Napisałem, że podnoszenie temperatury powoduje (a nie jest powodowane)
    > wzrost CO2, czyli najpierw jest cieplej a potem w wyniku ocieplenia pojawia
    > się w atmosferze więcej CO2.

    To o co pytałem to tzw. efekt cieplarniany. Jest on oczywiście potrzebny ponieważ
    dzięki niemu mamy
    około 30 stopni cieplej na naszej planecie. Gorzej gdy tego CO2 zaczyna przybywać i
    nie bilansuje
    się na wskutek procesów naturalnych.

    W skrócie polega to na tym, że ziemia emituje promieniowanie cieplne, tzw. gazy
    cieplarniane
    pochłaniają tą energię i temperatura wzrasta.

    Opisz mi proszę proces odwrotny.

  • 67. Data: 2019-10-09 09:29:37
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    > Zdajesz sobie sprawę z tego że CO2 jest w atmosferze 20 razy mniej niż szlachetnego
    argonu?

    No i co z tego? Jaką zdolność pochłaniania promieniowania mikrofalowego ma argon?

  • 68. Data: 2019-10-09 11:53:07
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-10-09 o 09:29, Elektrolot pisze:

    > No i co z tego? Jaką zdolność pochłaniania promieniowania mikrofalowego ma argon?

    Korekta. Oczywiście w kontekście wątku chodzi o promieniowanie cieplne.

  • 69. Data: 2019-10-09 12:16:21
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2019-10-08 o 16:20, collie pisze:

    > Gdybyś ukończył porządne studia,

    Argumentum ad personam zostawmy na boku. Gdybyśmy porównali nasze tytuły zawodowe i
    stopnie naukowe
    to podejrzewam, że nie wypadłbym najgorzej.

> [...]
    > z filozofii architektury itd. Tym sposobem refleksja filozoficzna
    > obejmuje dalej całą naukę, jak za czasów Pitagorasa.

    Rozumiem, że na kierunku Budowa Maszyn powinna być filozofia budowy maszyn, a na
    Elektronice
    filozofia elektroniki.

    Nie neguję potrzeby zapoznania się z filozofią, ale stwierdzenie, że "filozofia JEST
    królową nauk"
    to kompletne nadużycie. To odkrycia fizyków prowadzą do coraz lepszego rozumienia
    świata.

    Wracając do meritum. Znalazłeś już na tej liście specjalistę od klimatu, który
    publikuje w
    czasopismach z dobrym IF?
    Jeszcze raz podaję linka:
    https://clintel.nl/wp-content/uploads/2019/09/ED-bro
    chureversieNWA4.pdf

  • 70. Data: 2019-10-09 12:18:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To Ty napisz jak Argon pochłania co tam sobie wymyslisz.