    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ignorant kupuje spawarkę
    Date: Mon, 13 Apr 2020 16:20:31 +0200

    On 13/04/2020 15:31, Uzytkownik wrote:
    > [ciach]

    Dziękuje za obszerny opis.

    > Przy okazji awarii pieca.
    > Jeżeli chcesz spawać cieknący, kilkunastoletni piec to odpuść sobie, bo
    > takich pieców nie da się naprawić. Zaspawasz jedną dziurkę to druga się
    > pojawi obok.

    Nie cieknie. Przepaliło, na wylot, obudowę ślimaka. Kilka lat temu,
    podczas czyszczenia, byłem przekonany że widze tam szczelinę, ale
    uznałem że to moje przewidzenia. Dziś zauwazyłem delikatny, ale jednak,
    wydmuch spalin przez otworek dokładnie w tym miejscu. Zalepie to
    epoksydem ,ale chciałbym to zaspawać bo to jest w miejscu gdzie jest już
    mocno ciepło, przy samym wejściu do pieca.

    Piec ma wytrzymać tylko jeden, przyszły, sezon. Nic mnie więćej nie
    interesuje. Choćbym go miał zapaćkać w całości zywica. Już kosz został
    załatany w ten sposób ...

    > Jeżeli zaś chodzi o spawanie instalacji (rur) to najlepszym jest palnik
    > acetylenowo-tlenowy.

    Wiem, ale nie chcę. Trzymanie w domu butli z acetylenem jakoś mi się nie
    uśmiecha.

    > Ale jeżeli masz na zbyciu 5-6 tys. to polecam spawarkę Kemppi Minarcmig
    > Evo 200

    O nie nie nie. Wiesz, moje spawanie to raczej blaszki niż płoty. Nie
    wydaje mi się abyu istnało jakiekolwiek uzasadnienie, tym bardziej że ja
    się na tym nie znam i raczej nie będę czerpał z tego przyjemności. Ja
    programista jestem, spawanie to nudna robota którą po prostu muszę zrobić :D

    > Ważnym także elementem jest odpowiednia przyłbica samościemniająca. Nie
    > kupuj najtańszych marketowych, bo takimi tylko oczy naświetlisz.

    Zamierzam zainwestować, akurat w przyłbicę, pieniądze większe. Zobaczymy.