    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Instalacja fotowoltaiczna w domu.
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Sun, 14 Jun 2015 21:00:40 +0200

    Dnia Sun, 14 Jun 2015 12:34:44 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Aby odpowiedzieć czy to ma sens zastanów sie nad takimi rzeczami:
    > - jaka jest przewidywana funkcjonalna długość życia (w latach) instalacji fv

    Pók co kolektory słoneczne mam lat chyba ze 20. To chyba mniej nie
    pociagnie też fotowoltaika.

    > - jaki jest przewidywany roczny koszt obsługi, napraw, regulacji, itp.

    J.w. - w ciągu tych 20 lat poszło może jakieś 2000 zł na wymianę spalonej
    pompki, płynu i jakieś duperele.

    > - ile miękkiej wody do podlewania potrzebujesz, znaczy ile pompa
    > faktycznie potrzebuje kWh (jaką dużą instalację wymaga i za ile zł?).

    Hmmm, podlać 1,23 ha gruntu - to chyba sporo 3-]

    > - jaki jest koszt ewentualnego ubezpieczenia przed
    > chuligaństwem/zniszczeniem

    Niewielki. Ubezpieczamy dom, kolektory i nie płaczemy.ze względu na
    położenie - wokoło posesji pola, w ogrodzeniu ponad hektar gruntu, a
    wewnątrz pies jak bydlę, więc nie wiem, komu by się chciało wejść tylko po
    to, aby coś popsuć. Mieszkamy tu ponad 30 lat, nigdy nic się nie stało,
    nawet pół grabi nie zginęło, samochody zostawiamy otwarte, praktycznie
    mieszka się na dworze.

    > - ile lat planujesz jeszcze mieszkać w tej samej chacie

    Do końca życia - jak to ile. A potem dzieci lub wnuki.

    > aby uzasadnić
    > wieloletnią/wielodekadową inwestycję w taką droga instalację?

    Jaką "drogą"? - 4000 płacę tylko.

    > Zsumuj to wszystko, porównaj, zastanów się czy prąd z gniazdka aby tą
    > pompę zasilać tak jak to robisz dzisiaj naprawdę aż taką dziurę w Twoim
    > budżecie robi aby dawać motywację do tego typu inwestycji...

    Skoro ma mnie to kosztować TYLKO 4000, a mogę sobie dzięki temu zrobić z
    ponadhektarowej działki tu, gdzie mieszkam, istną oazę zieleni (czy aby na
    pewno wiesz, ile kosztuje dobre=stałe podlewanie 1,23 ha piaszczystej
    ziemi? - nie jakieś tam 10 m kw trawnika) - to już z samego tego powodu
    wchodzę w ten interes. Wodę pociągnę z własnego jeziorka lub z rzeczki
    nieopodal domu 3-)
    --
    XL
    Tak zginęli: https://www.youtube.com/watch?v=kAMyBI_x2Xs