  • 21. Data: 2014-03-08 20:52:11
    Temat: Re: Jak budować nowe domy na wypadek wojny?
    Od: nadir <n...@h...org>

    > 1. Minimalna samowystarczalność czyli jednak inwestować w studnie mimo
    > wody z wodociągu
    Oczywiście.

    > 2. Szambo
    A to po co, jak ścieki nie będą miały gdzie odpływać to i szamba nikt Ci
    nie opróżni. Chyba że ma to być zakamuflowany schron, to wtedy OK.

    > 3. Solary
    > 4. Wiatr
    Nie zaszkodzą.

    > 5 Agregat
    Na początek starczy ale po tygodniu, dwóch będą problemy z paliwem, a
    jak sobie zaczniesz sam magazynować to i tak ktoś to przejmie.

    > 6. Jakie środki łączności?
    W zależności od oczekiwanego zasięgu to; latarki, tam-tamy, gołębie
    pocztowe.

    > A w ogóle to mam obawy, że nasze domy nie będą za chwilę warte
    > poniesionych nakładów :-)
    > A może słać dzieci do UK czy USA żeby ich pokolenia były bezpieczniejsze
    > niż my teraz?
    > Czy warto w ogóle budować dom w PL?
    >
    > Zapraszam do dyskusji :-)

    Wojna na skalę globalną czy półglobalną jak to było w czasie II WŚ
    nikomu się dziś nie opłaca. My natomiast i tak ze względu na położenie
    geograficzne będziemy rozjeżdżaną strefa buforową. Czy to ze wschodu na
    zachód czy odwrotnie.

  • 22. Data: 2014-03-08 20:57:44
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "nadir" <n...@h...org> wrote in message

    > A to po co, jak ścieki nie będą miały gdzie odpływać to i szamba nikt Ci
    > nie opróżni. Chyba że ma to być zakamuflowany schron, to wtedy OK.

    Przy małej ilości prądy nazbieranego ze słońca do akumulatora można szambo
    pompować na pole..100m wężem.
    W sumie jak ktoś ma studnię czy ujęcie to niech go nie zaniedba. Jeszcze się
    przyda.

  • 23. Data: 2014-03-08 21:10:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 08 Mar 2014 20:51:03 +0100 osobnik zwany kiki napisał:

    > <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > W lokalnych sklepach mówi się o nowych mieszkańsach pogardliwie "Jaśnie
    > Państwo". Tubylcy by nas utopili w łyżce wody. Coś w tym jest.

    ciekawe czym się tak zasłużyliście? Bo u mnie z autochtonami zyjemy bardzo
    dobrze

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 24. Data: 2014-03-08 21:23:33
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:lffter$dqt$1@dont-email.me...

    > ciekawe czym się tak zasłużyliście? Bo u mnie z autochtonami zyjemy bardzo
    > dobrze

    Może za plecami mówią coś innego. U nas też tak jest.

  • 25. Data: 2014-03-08 21:51:43
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu sobota, 8 marca 2014 20:29:00 UTC+1 użytkownik slavo65 napisał:

    > Patriotyzm został wynaleziony, aby mieć za friko masy mięsa armatniego, które będą
    powiększały tereny panowania, otrzymując w zamian medal i pochówek na koszt państwa.

    Patriotyzm nie zostal wynaleziony, tylko jest immanentna cecha ludzi szlachetnych,
    dumnych ze swojego pochodzenia, oraz posiadajacych wyobraznie co do przyszlosci
    swoich nastepcow.
    Patriotyzm jest rowniez atawistyczna cecha zmuszajaca czlowieka do walki o posiadanie
    wlasnego terytorium, na ktorym bedzie mial mozliwosc poslubic kobiete i wychowac z
    nia swoje potomstwo.
    Tej cechy nie posiadaja wymoczki, ktorym jest obojetne, o co walczyli ich dziadowie,
    dla ktorych kultura w ktorej zyja nie stanowi zadnej wartosci, a zycie na zasilku
    jest pewniejsze, niz we wlasnym domu.

  • 26. Data: 2014-03-08 22:10:59
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 8 marca 2014 21:51:43 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    dziadowie, dla ktorych kultura w ktorej zyja nie stanowi zadnej wartosci, a zycie na
    zasilku jest pewniejsze, niz we wlasnym domu.

    historia uczy że lepiej żyć na klęczkach niż umrzeć na stojąco. W życiu najważniejsze
    jest życie. Pozycja jest na którymś tam miejscu i jest zmienialna. Śmierć jest
    niezmienialna.

  • 27. Data: 2014-03-08 22:11:52
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-08 21:51, Marek pisze:

> [...]
    posiadanie wlasnego terytorium, na ktorym bedzie mial mozliwosc poslubic kobiete i

    Tobie sie chyba epoki pomylily.
    Teraz trzeba glosic wszem i wobec, ze jest sie pedalem, albo co
    najmniej, ze jest sie dzender czy co tam, a rodzina to jest dla
    staroswieckich wiesniakow.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2014-03-08 22:28:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 08.03.2014 21:51, Marek pisze:

    > Patriotyzm nie zostal wynaleziony, tylko jest immanentna cecha
    > ludzi szlachetnych, dumnych ze swojego pochodzenia, oraz
    > posiadajacych wyobraznie co do przyszlosci swoich nastepcow.

    Bah, humbug! Patriotyzm to pochodna narodu, a naród to sztuczny konstrukt.

    Swoją drogą zupełnie jak religie.

  • 29. Data: 2014-03-08 22:51:05
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu sobota, 8 marca 2014 22:11:52 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    >
    > Teraz trzeba glosic wszem i wobec, ze jest sie pedalem, albo co
    >
    > najmniej, ze jest sie dzender czy co tam, a rodzina to jest dla

    Maniek,
    , oprocz mowienia, ze jestes pedalem, dolacz jeszcze, ze jestes Zydem, oraz ze
    policjantem.
    To cie ustawi w zyciu.

  • 30. Data: 2014-03-08 22:54:44
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu sobota, 8 marca 2014 22:28:00 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Bah, humbug! Patriotyzm to pochodna narodu, a naród to sztuczny konstrukt.
    >

    > Swoją drogą zupełnie jak religie.
    >

    > --
    > Co ty chrzanisz,
    to wlasnie narod jest czyms realnym...
    Panstwa moga powstawac i znkac, ale narod dalej zyje !