  • Data: 2015-03-15 16:39:04
    Temat: Re: Jak poprawić akustykę?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Ewa napisała:

    > Mnie jednak zależy na przeciwnym efekcie. Chciałabym ograniczyć
    > rozprzestrzenianie się głosów oraz je zmiękczyć.

    Byłem kiedyś na przyjęciu, to była któraś generacja parapetówy,
    więc w nowym domu. Dom ładny, świetnie położony i w ogóle same
    zalety. Tylko wykonawca wpadł na pomysł, by zamiast wewnętrznych
    tynków przyklajstrować płytę kartonowo-gipsową. Ściany z cegły,
    a płyta na plackach gipsowych walniętych tu i ówdzie, po uważaniu.
    Akustyka była całkiem nieakceptowalna. Płyty rezonowały jak jakaś
    gitara, cytra, lutnia, czy wręcz lira korbowa. Mieszkańcy starali
    się temu jakoś zaradzić wieszając na ścianach różne miękkie rzeczy,
    ale i tak nie wszystko dało się wytłumić. Mam nadzieję, że to nie
    jest ten przypadek.

    Sufitom częściej niż ścianom się zdarza, że z czegoś rezonującego
    zrobione. Wtedy dywan może zrobić dobrze. Ale jeśli dwie równoległe
    ściany puste, to w niczym nie pomoże. Przed zakupem kobierca warto
    zrobić sumulację -- rozłożyć na podłodze coś miękkiego. Z braku
    lepszych pomysłów można choćby rozrzucić liczne części garderoby.

    > Zamiatania może będzie mniej

    Przede wszystkim bliżej -- i tym się trzeba cieszyć.

    Jarek

    --
    Tu przerwał, lecz róg trzymał; wszystkim się zdawało,
    Że Wojski wciąż gra jeszcze, a to echo grało.