  • 71. Data: 2013-09-24 23:16:55
    Temat: Re: Jak u Was z grzaniem we wrzesniu?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 24 Sep 2013 23:04:23 +0200 osobnik zwany 4cx1000
    napisał:

    > U?ytkownik "masti" <g...@t...hell> napisa? w wiadomo?ci

    > Wpierw sie je?opie naucz niemieckiego to mo?e co? z tego zrozumiesz co
    > tam jest napisane.
    > "Mit der thermischen Verwertung des Abfalls, als wertvoller Rohstoff,
    > werden ca. 50.000 Haushalte mit Fernwärme sowie ca. 25.000 Haushalte mit
    > Strom versorgt."

    a co ja Ci podałem wyżej? A po liczydła skocz do najbliższej podstawówki

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 72. Data: 2013-09-24 23:29:01
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > a co ja Ci podałem wyżej? A po liczydła skocz do najbliższej podstawówki

    No właśnie. Nie doczytałeś.
    25 tysięcy gospodarstw zaopatrywanych jest w prąd oraz 50 tysięcy
    gospodarstw w ogrzewanie oraz ciepłą wodę.
    A teraz skocz jełopie po liczydło.

    http://www.srf.ch/player/tv/einstein/video/abfall-al
    s-wertvoller-rohstoff?id=41878dc6-10e6-4357-b13c-671
    2a020fe24

  • 73. Data: 2013-09-24 23:31:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 24 Sep 2013 23:29:01 +0200 osobnik zwany 4cx1000
    napisał:

    > U?ytkownik "masti" <g...@t...hell> napisa? w wiadomo?ci

    > No w?a?nie. Nie doczyta?e?.
    > 25 tysiecy gospodarstw zaopatrywanych jest w pr?d oraz 50 tysiecy
    > gospodarstw w ogrzewanie oraz ciep?? wode. A teraz skocz je?opie po
    > liczyd?o.

    jednak nic nie rozumiesz. Ale mnie to nie dziwi

  • 74. Data: 2013-09-24 23:39:21
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > jednak nic nie rozumiesz. Ale mnie to nie dziwi

    Jak zwykle głupia odpowiedź jełopa trola aby ukryć fakt że niczego nie
    rozumie.

  • 75. Data: 2013-09-24 23:53:52
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > jednak nic nie rozumiesz. Ale mnie to nie dziwi

    "Bei der Verbrennung von nicht vorbehandeltem Siedlungsabfall kann man in
    Deutschland von einem unteren Heizwert von 9-11 MJ/kg ausgehen. Unter
    Berücksichtigung aller Bilanzgrenzen und Wirkungsgrade der Teilverfahren in
    einer klassischen Müllverbrennungsanlage (Hauptkomponenten: Müllaufgabe;
    thermisches Hauptverfahren bestehend aus Feststoffausbrand auf einem Rost
    und Dampferzeugung in einem Wasserrohrkessel; Abgas- und Abwasserreinigung;
    elektrische Energieumwandlung aus demHeißdampf) ließen sich so ca. 1,3 MJ
    bzw. etwa 0,36 kWh elektrische Energie pro kg feuchtem Abfall erzeugen.
    Obwohl dem Siedlungsabfall gemäß den Vorgaben des Kreislaufwirtschafts- und
    Abfallgesetzes (§ 4 Abs. 1 KrW-/AbfG u. § 6 KrW-/AbfG) stofflich
    wiederverwertbare Inhaltsstoffe entzogen sind (z. B. sortenreine
    Kunststoffe, Papier, Glas) und die Grenze für eine energetische Verwertung
    von Abfallstoffen auf 11 MJ pro kg festgesetzt wurde (§ 6 Abs. 2 KrW-/AbfG)
    ist eine selbstgängige Verbrennung ohne Zusatzfeuerung möglich."

    Tylko zanieś to jełopie do jakiegoś tłumacza a nie do google translatora bo
    ci znowu bzdury wyjdą.

  • 76. Data: 2013-09-24 23:56:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 24 Sep 2013 23:39:21 +0200 osobnik zwany 4cx1000
    napisał:

    > U?ytkownik "masti" <g...@t...hell> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Jak zwykle g?upia odpowiedOE je?opa trola aby ukryae fakt ?e niczego nie
    > rozumie.

    tak, tak. produkujesz w domu kilka kilogramów smieci na godzinę 7/24/365?

  • 77. Data: 2013-09-24 23:58:28
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "4cx1000" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    To też jełopie zanieś do tłumacza.

    "Das Heizwerk in Heringen setzt als Brennstoff Haus- und Gewerbeabfälle ein,
    die einen hohen Heizwert haben. Bei der Verbrennung von nicht vorbehandeltem
    Siedlungsabfall kann man in Deutschland von einem unteren Heizwert von 9-11
    MJ/kg ausgehen. Vorbehandelt liegt der Heizwert bei ca. 17 MJ/kg. Zum
    Vergleich: Der Heizwert von Brennholz liegt bei ca. 15 MJ/kg und der von
    Steinkohle bei ca. 30 MJ/kg. "

  • 78. Data: 2013-09-25 00:05:59
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > tak, tak. produkujesz w domu kilka kilogramów smieci na godzinę 7/24/365?

    Dyskusja jest nie o ilości lecz o kaloryczności. Zapomniałeś już czy jełopa
    znowu będziesz strugał?

    A poza tym jeśli już brniesz dalej w swojej głupocie to do tłumacza:
    "Das durchschnittliche Pro-Kopf-Aufkommen an Haushaltsabfällen sank im Jahr
    2010 gegenüber dem Vorjahr um 5 Kilogramm auf 450 Kilogramm. Insgesamt
    wurden 36,8 Millionen Tonnen Abfälle bei den Haushalten eingesammelt; Die
    450 Kilogramm Abfall je Einwohner im Jahr 2010 setzten sich aus rund 197
    Kilogramm Haus- und Sperrmüll, 143 Kilogramm Wertstoffen (insbesondere
    Papier, gemischtem Verpackungen und Glas), 107 Kilogramm Bioabfällen sowie 2
    Kilogramm sonstigem Abfall zusammen."

  • 79. Data: 2013-09-25 14:43:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale gdyby nie było tej ustawy to gmina by sobie nie wymyśliła.

    ROTFL cóż to za pokręcona logika?
    Przyjmując taką logikę to miej pretensje do rodziców bo gdyby nie oni to w
    ogóle byś nie miał żadnych problemów.

    > Dalej miesiąc w miesiąc wywożonoby ode mnie kontener 1100 litrów i byłby
    > zadowolony.

    To postaw sobie taki kontener, albo kilka małych - gmina ma obowiązek
    odebrać każda ilość śmieci.

    > A tera nawet nie mogę się pozbyć po poprzednich właścicielach ogromnej
    > liczby słoików i butelek po napojach.
    > Część słoików muszę opróżniać, wywalając do kompostownika stare przetwory.
    > Ileż tych słoików i butelek upcham do woreczka?

    Nie musisz korzystać z woreczków - segregacja jest dobrowolna.

    > Nawet jak już upcham to trudno jest go dotransportować w całości przed
    > bramę. Jak się zostawi na zewnątrz takie worki to koty czy też inne
    > padalce rozrywają te worki i późniuej trzeba sprzątać stłuczkę przed
    > bramą.

    Fstszonsajonce
    To jest argument! Ze względu na to że _Ty_ sobie nie radzisz z workami
    zdecydowanie powinno się odwołać tę ustawę. I nie ma znaczenia że inni sobie
    radzą, nie ma znaczenia, że coraz więcej osób potwierdza że mniej śmieci
    jest palonych i wyrzucanych na dziko odbieranych. Nie ma też znaczenia że w
    wielu gminach dopiero ta ustawa wprowadziła _możliwość_ segregacji bo
    wcześniej nie było gdzie takich śmieci zawozić. To wszystko jest nieistotne,
    bo _Ty_ sobie nie radzisz z workami, a to przecież _Ty_ jesteś
    najważniejszy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 80. Data: 2013-09-25 15:36:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Sep 2013 22:43:34 +0200, uzytkownik

    > No, no już czekałem prawie 2 miesiące bez wywozu śmieci, bo kazali
    > pozrywać dotychczasowe umowy, a jeszcze nie było firmy, która będzie te
    > śmieci wywozić.

    Niestety nie da się tego zrobić bez okresu przejściowego, by ktoś za to
    słono nie zapłacił (czyt. my). Czasem trzeba zagryźć zęby i dać trochę
    czasu na rozwój sytuacji.

    > Wszystko zależy ile tych śmieci masz.

    Myślę, że produkcję na osobę w gospodarstwie mam poniżej przeciętnej.

    > Ja niestety muszę sprzątać po latach gromadzenia przez poprzednich właścicieli.

    Ale czyja to jest wina? Moja? Ustawodawcy? Odbierającego śmieci? Daj
    spokój, prezentujesz postawę skrajnie roszczeniową. Nie wiem tylko na co to
    ma być dowód, a tymbardziej dlaczego ma to być dowód na to, że ustawa
    śmieciowa jest zła. Jak już pisałem, nie takim jak Ty, generującym mnóstwo
    śmieci, miała ona służyć.

    > Nie niespełnieniem nadziei tylko niespełnieniem obietnic wójta.

    W stosunku do Twojej osoby, jednostkowego przypadku.

    > Tyle, że ja płaciłem uczciwie za śmieci do tej pory

    Nie twierdze że nie, tylko nie bardzo rozumiem dlaczego ci tych śmieci tyle
    zostało, skoro wtedy warunki były takie super hiper w stosunku do obecnych.

    > a co do pozbycia
    > się nagromadzonych śmieci to sam wójt zapewniał, że o to właśnie chodzi
    > gminie, żeby w końcu ludzie wyzbyli się nagromadzonych przez lata
    > śmieci, zamiast wywozić do lasu czy też palić nimi w kotłowni.

    Nie wiem co tam snuł Twój wójt i w sumie niewielkie ma to znaczeni. Jeśli
    ktoś ma nagromadzone śmieci z lat poprzednich to wniosek jest prosty. Wtedy
    najwyraźniej za wywóz śmieci nie płacili -- a teraz chcą się tego nadmiaru
    za frajer pozbyć. Jak już parę razy pisałem, nie taki był cel tej ustawy.

    --
    Pozdor Myjk