  • 21. Data: 2017-10-04 19:11:47
    Temat: Re: Kontenet morski
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-04 o 18:44, Twardy pisze:

    > *Budowla* to obiekt budowlany niebędący budynkiem ani obiektem małej
    > architektury. Budowlą może być również urządzenie budowlane zapewniające
    > możliwość korzystania z obiektu budowlanego do jakiego należy zgodnie z
    > jego przeznaczeniem.
    > W rozumieniu przepisów prawa budowlanego budowlą jest każdy obiekt
    > budowlany nie będący budynkiem lub obiektem małej architektury.
    >
    > Natomiast o *budynku* można mówić wtedy, gdy dany obiekt budowlany jest
    > trwale związany z gruntem oraz jest wydzielony z przestrzeni za pomocą
    > przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach

    Za trzy tygodnie pewnie będe mógł napisać jak te sprawy intepretuje
    "mój" PINB.
    Będzie kontrolował działki na których stoi masa przyczep kempingowych,
    blaszaków, jakieś kampery (niezarejestrowane), sławojki i inne takie.

  • 22. Data: 2017-10-04 23:21:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > Będzie kontrolował działki na których stoi masa przyczep kempingowych,
    > blaszaków, jakieś kampery (niezarejestrowane), sławojki i inne takie.

    napisz, ale stawiam na to że pinb nic nikomu nie powie. bo blaszaki,
    pojazdy, przyczepy, rodzajem swojego użytkowania nie podpadają pod inne
    przepisy. jak by ktoś miał trzy kontenery - jak kolega pragnie - i w
    nich mieszkał, to dopiero wtedy - moim zdaniem - miałby problem.
    nie ze względu że posiada, trzyma tam auto lub kury, tylko ze w nich
    mieszka.

    ToMasz

  • 23. Data: 2017-10-05 21:19:52
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > gazetkach z supermarketu. JEst producent flexicube. piękna galeria rzut z
    > góry... i nic więcej. Niema informacji o jakichkolwiek realizacjach
    > _istniejącego_ domu. Niema informacji jakie dokumenty, pozwolenia są
    > potrzebne. Czy ktoś dostał zgodę w polsce i mieszka? czy to jest domek do
    > 35m czy dom całoroczny. jak ocieplił i jak ogrzewa. czy gdzieś dostał
    > kontener o wysokości większej niż 2.3m w środku, bo jakbyście nie
    > wiedzieli (wiecie) to raczej niskie pomieszczenie a jeszcze to trzeba
    > ocieplić. TAk więc co? Domy można też budować ze starych opon wypełnionych

    Można dostać te kontenery w wersji podwyższanej, chyba 2,7m.
    Ocieplenie od wewnątrz, 10cm styropianu i na to centymetrowa deska, lub
    płyta gipsowa.
    W sumie kontener 2x12 trochę wąski, ale to miało być mieszkanie dla biedoty,
    więc można jeden kontener zastosować jako korytarz w środku a dwa z pokojami
    po bokach i jeden an górze, wtedy taki kontener można podzielić na 4 części
    2x3m a to już konkretne pomieszczenia, tylko wtedy to już nam prawie 100m^2
    podłogi, wiec wychodzi taki apartament z kontenerów:)
    Zamiast dachów dwuspadowych robię drewniane tarasy z rynienkami
    Ciekawe jakie by tu zastosować ogrzewanie?
    Więc mam na przykład działkę rolną, ogradzam ją sobie i wstawiam 6
    kontenerów (4 obok siebie i dwa na górze), wymeldowuję się z mojego miejsca
    zamieszkania i nigdzie się nie melduję, przenoszę się do kontenerów, nie
    płacę śmieciowego i wielu podobnych podatków i co? Jakiś urzędnik będzie mi
    kazał zgłaszać że sobie kontener na działkę przywiozłem? Może będzie mi go
    kazał przenosić co kilka miesięcy? Może będzie mi mówił czy ja tam mieszkam,
    czy nie? A może będą mi kazali się tam zameldować? Ktoś będzie wchodził na
    moją ogrodzoną działkę, zaglądał do kontenerów i patrzył co ja tam robię?

  • 24. Data: 2017-10-06 08:25:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Oct 2017 21:19:52 +0200, Bob Budowniczy napisał(a):

> [...]
    > moją ogrodzoną działkę, zaglądał do kontenerów i patrzył co ja tam robię?

    Zawistny sąsiad doniesie, urzędnik przyjdzie sprawdzić a jak nie
    wpuscisz to przyjdzie w asyście policji. Potem ci dowali grzywnę czy
    mandat lub za uporczywe niestosowanie się da cię do sądu. Żaden dostawca
    mediów cię nie podłączy bez decyzji urzędu. To jest metoda tylko dla
    twardzieli :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 25. Data: 2017-10-06 09:03:41
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Żaden dostawca
    > mediów cię nie podłączy bez decyzji urzędu. To jest metoda tylko dla
    > twardzieli :)

    bardzo dobrze, zestaw paneli słonecznych z inwertorem i masz prąd.

    Masz też 12V więc narzędzia np. wkrętarki tylko akumulatorowe. Wszystko
    jest.

    Pranie niestety ręczne :-(

    Wodę niestety trzeba przynieść od sąsiada ze studni.

    Ogrzewanie kominkiem albo takim piecykiem co można też ugotować na nim.

    I można żyć, ludzie tak żyli wiele lat, tylko ostatnich parę lat mają
    luksusy :-)

    Jakbym nie miał domu od rodziców tak samo bym zrobił.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 26. Data: 2017-10-06 09:28:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 6 października 2017 09:03:41 UTC+2 użytkownik Agent0700 napisał:
    > Jakbym nie miał domu od rodziców tak samo bym zrobił.

    Takie kozakowanie kończy się, jak człowiek zaczyna miewać żonę i dzieci ;)

    L.

  • 27. Data: 2017-10-06 10:06:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-10-06 o 09:28, Lisciasty pisze:

    > Takie kozakowanie kończy się, jak człowiek zaczyna miewać żonę i dzieci ;)

    Myślę, że nawet duuużo szybciej. Po roku-dwóch masz serdecznie dosyć
    takich rytuałów zwłaszcza, jeżeli wcześniej mieszkałeś jakoś normalnie i
    po ludzku.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 28. Data: 2017-10-06 10:46:39
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Myślę, że nawet duuużo szybciej. Po roku-dwóch masz serdecznie dosyć
    > takich rytuałów zwłaszcza, jeżeli wcześniej mieszkałeś jakoś normalnie i
    > po ludzku.

    Niestety to jest racja, mało która królewna chciałaby tak troszkę
    inaczej niż koleżanki. Zaraz by zaczęły gadać jak to ona ma i że to
    dziwne. W rezultacie będzie wierciła facetowi dziurę w brzuchu i skończy
    się na mieszkaniu w bloku na kredyt na 30 lat :-)

    A właśnie tego chcemy uniknąć w tym wątku.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 29. Data: 2017-10-06 16:56:00
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 06.10.2017 o 10:46, Agent0700 pisze:

> [...]
    > się na mieszkaniu w bloku na kredyt na 30 lat :-)
    >
    > A właśnie tego chcemy uniknąć w tym wątku.

    to może inaczej. powiedzcie mi jakie trzeba pozwolenia na budowę domu,
    od jakich instytucji. jak będę miał dzień wolnego czasu to pobiegam po
    urzędzie i popytam co oni na dom z kontenera?

    ToMasz

  • 30. Data: 2017-10-06 17:02:16
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Można dostać te kontenery w wersji podwyższanej, chyba 2,7m.
    > Ocieplenie od wewnątrz, 10cm styropianu i na to centymetrowa deska, lub
    > płyta gipsowa.

    jakbyś znalazł gdzieś ofertę na taki kontener - daj znać proszę.
    wikipedia nie słyszała o takich kontenerach.

    A jeśli już rozmawiamy o gotowych projektach, to ja bym łączył kontenery
    po dłuższym boku i wycinał wspólna ścianę, a w jej miejsce dawał
    wzmocnienie pionowe i ścianę prostopadłą z G-K. Wtedy nawet z
    ociepleniem wewnętrznym masz ponad 4 metry na... pół długości, czyli
    niecałe 3, niecałe 4.5 i niecałe 6m
    ToMasz