  • 51. Data: 2020-03-17 10:39:53
    Temat: Re: Koronawirus - filtry do rekuperatorów
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Poza tym na przykład buty zamknięte w jeszcze mniejszym pudle.
    > Zdarza się też, że kuchnię, w której ktoś (nie będę wskazywał
    > palcem) coś przypalił. To już nie jałowienie, lecz odsmradzanie.
    > Warto przy tym zaznaczyć, że z ozonem jest jak z pszczołą -- po
    > użądleniu ginie. W górskim powietrzu po burzy może trzymać się
    > długo, ale w obecności smroda rozkłada się szybko. Razem z tym
    > smrodem.
    >
    > A czy to tylko deklarowana wydajność, czy rzeczywista? Nawet
    > w to nie wnikałem. Wali zdrowo, a ile tego jest w gramach, to

    To ja się podepnę z pytaniami:

    1/
    Coś mi po głowie kołacze, że ozon wpływa destrukcyjnie na jakiś rodzaj
    tworzyw sztucznych.
    Prawda to?

    2/
    Jest wynajmowany budynek, pod nim piwniczka ok. 1,5m wysokości, w której
    aktualnie mieszkają głównie pająki, a może i gryzonie. Zasypać się nie
    da, bo jest instalacja wodna i kanalizacyjna.
    Czy okresowe puszczanie ozonu (jak często? co tydzień?) spowoduje, że
    "robaczki" się wyprowadzą?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 52. Data: 2020-03-17 11:27:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > To ja się podepnę z pytaniami:
    >
    > 1/
    > Coś mi po głowie kołacze, że ozon wpływa destrukcyjnie na jakiś
    > rodzaj tworzyw sztucznych.
    > Prawda to?

    Prawda. Ale przede wszystkim ozon działa destrukcyjnie na barwniki.
    Po silnym ozonowaniu może się zdarzyć, że przedmioty stracą kolor.

> [...]
    > Zasypać się nie da, bo jest instalacja wodna i kanalizacyjna.
    > Czy okresowe puszczanie ozonu (jak często? co tydzień?) spowoduje,

    Czy bez tych "robaczków" świat będzie lepszym? Pająk też człowiek,
    swoją ważną rolę w przyrodzie spełnia, chodzi swoimi ścieżkami,
    rzadko w drogę mi wchodzi, czuję sympatię do tego gościa. A co do
    piwnic, to ozonowanie bardzo skutecznie eliminuje zapach stęchlizny.
    Jak ozonowałem piwniczkę, starczało na dłużej niż na tydzień.

    Jarek

    --
    Ty się bardzo boisz myszy;
    Nie wie o tym nikt.

  • 53. Data: 2020-03-17 11:30:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 17.03.2020 o 10:39, Adam pisze:

> [...]
    > instalacja wodna i kanalizacyjna.
    > Czy okresowe puszczanie ozonu (jak często? co tydzień?) spowoduje, że "robaczki"

    Co Ci przeszkadzają pająki, czy myszy w nieużywanej piwnicy?
    Nie bądź chłop co żywemu nie przepuści. Jak nie możesz na nie
    patrzeć, to uszczelnij wejście i zapomnij. Dawniej funkcjonowało
    powiedzenie ,,szczęśliwy dom, gdzie pająki są", a ich zabijanie
    miało sprowadzać nieszczęście. Porzekadła są wynikiem wielowiekowej
    zbiorowej empirii.

  • 54. Data: 2020-03-20 07:09:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=3O8J2locx5o

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 55. Data: 2020-03-20 14:52:55
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-03-17 o 10:39, Adam pisze:
> [...]
    > da, bo jest instalacja wodna i kanalizacyjna.
    > Czy okresowe puszczanie ozonu (jak często? co tydzień?) spowoduje, że

    Małe czy duże przydają się naturze! ;)

    Robak

  • 56. Data: 2020-03-20 15:22:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Sir_Robak napisał:

    > Małe czy duże przydają się naturze! ;)

    Casu marzu -- na Sardynii robią taki ser z robakami.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2020-03-20 22:21:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-20 o 14:52, Sir_Robak pisze:

    > Małe czy duże przydają się naturze! ;)

    Gorzej, jak jest starszy i chory człowiek, mający wstręt do pajęczyn i
    robactwa. Mocny wstręt, prawie już na granicy fobii.
    A co jakiś czas musi schodzić do piwniczki, aby odczytać licznik wody.

    Wolałbym używać czegoś innego, niż coś w rodzaju Vigonez na pająki.
    Jeździć tam co jakiś czas nie zawsze mogę. Zresztą rozumiem człowieka,
    sam nie lubię pajęczyn.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 58. Data: 2020-03-20 22:35:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 20 marca 2020 22:21:35 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Wolałbym używać czegoś innego, niż coś w rodzaju Vigonez na pająki.
    > Jeździć tam co jakiś czas nie zawsze mogę. Zresztą rozumiem człowieka,
    > sam nie lubię pajęczyn.

    Kurde balans kupujesz jakąś kamerkę od żółtego za parę groszy,
    obdrapany tablet z lombardu i masz zdalny odczyt licznika bez potrzeby
    łażenia do piwnicy i zadawania się z robactwem :>

    L.

  • 59. Data: 2020-03-20 22:45:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Kurde balans kupujesz jakąś kamerkę od żółtego za parę groszy,
    > obdrapany tablet z lombardu i masz zdalny odczyt licznika bez
    > potrzeby łażenia do piwnicy i zadawania się z robactwem :>

    Instalowanie kamerki w środowisku bogatym w pająki, przyczepianie jej
    na trytytki i oklejanie srebrną taśmą, to jak przebiega i ile czasu
    zajmuje? Ja chyba nigdy nia zrozumiem człowieka, który takie rady daje.

    Jarek

    --
    Przytul mnie
    Noc jest wielkim kosmatym pająkiem

  • 60. Data: 2020-03-20 22:52:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 20 marca 2020 22:45:25 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Instalowanie kamerki w środowisku bogatym w pająki, przyczepianie jej
    > na trytytki i oklejanie srebrną taśmą, to jak przebiega i ile czasu
    > zajmuje? Ja chyba nigdy nia zrozumiem człowieka, który takie rady daje.

    No ale w czym problem? Takie żółte kamerki mają nawet wbudowany
    access point. Stawiasz, wtykasz do prundu i można oglądać obraz
    z dowolnego miejsca w chałupie. Niczego prostszego nie da się wymyślić :]

    L.