  • 1. Data: 2012-10-05 15:07:01
    Temat: Liczenie zapotrzebowania na ciepło - mieszkanie w bloku
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Kolega poszukuje lokum (nowego) i liczyłem mu wczoraj na szybko takie
    oto mieszkanko:

    http://www.parkowaostoja.pl/mieszkania/D16,58.html

    Pokrótce:
    - ściany silka 24 cm, ocieplenie styropian 15 cm
    - dach : blacha, folia, 20 cm wełny między krokwiami (krokwie wys. 20
    cm, rozstaw co 0,8m), pustka powietrzna 40 cm, obicie płytami
    - okna dwuszybowe

    Policzyłem to wszystko w najlepszym wariancie:
    - od dołu sąsiad grzeje, strat brak
    - od strony klatki i mieszkania za ścianą też brak strat
    - przyjąłem dach płaski bez lukarn, okna w ścianach
    - zyski od słońca, mieszkańców, oświetlenia, gotowania, cwu etc.
    uwzględnione
    - mieszkanie średnio szczelne
    - mostki tylko przy oknach
    - wentylacja grawitacyjna, wymiana 1/h
    - temp. wewnątrz 21 st. C

    Wyszło mi około 140 kWh/m2/rok, czyli rocznie około 8 tys. kWh na
    grzanie, wentylację ciepłą wodę.
    Pytanie o ile więcej wyjdzie w rzeczywistości. 3 ściany zewnętrzne
    dupowato ocieplone, dach ocieplony jeszcze gorzej... Może ktoś mieszka
    w takim przybytku, lub orientuje się w realnym zużyciu takiego
    mieszkanka?
    Mam przeczucie że spokojnie z 50% może być więcej, ale to tylko takie
    wyssane z palucha wnioski...

    L.

  • 2. Data: 2012-10-05 15:19:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    8g2000vby.googlegroups.com...

    > Wyszło mi około 140 kWh/m2/rok, czyli rocznie około 8 tys. kWh na
    > grzanie, wentylację ciepłą wodę.

    Bardzo dużo Ci wyszło. Jeśli tak jak piszesz uwzględniłeś zyski od
    nasłonecznienia, mieszkańców i urządzeń to coś tu nie gra. Albo założyłeś za
    dużą krotnośc wymian powietrza, albo gdzieś jest błąd. Takie zużycie mają
    ludzie w nieocieplonych blokach.

    IMO będzie mniej.

    Pozdrawiam
    Ergie

    L.

  • 3. Data: 2012-10-05 16:07:15
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-10-05 15:07, Lisciasty pisze:
> [...]
    > mieszkanka?
    > Mam przeczucie że spokojnie z 50% może być więcej, ale to tylko takie

    Mam podobną sytuację, tzn. 3 zewnętrzne ściany z Maxa. ocieplenie to 12
    cm styropianu. Tyle, że nie na poddaszu tylko na 1 piętrze.

    Ogrzewam gazem. Całkowite zużycie gazu dla CO + CWU to 550 - 650 m3 gazu
    ziemnego rocznie. Temp ustawiona na 21 w dzień i 19 na noc.
    Ale z doświadczenia wynika, że przez noc piec się nie włącza.

    Ryba

  • 4. Data: 2012-10-05 19:23:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 5 Paź, 16:07, Ryba <t...@b...poczta.onet.pl> wrote:
    > Ogrzewam gazem. Całkowite zużycie gazu dla CO + CWU to 550 - 650 m3 gazu
    > ziemnego rocznie. Temp ustawiona na 21 w dzień i 19 na noc.
    > Ale z doświadczenia wynika, że przez noc piec się nie włącza.

    Ano właśnie. Wychodzi jakieś 6 tys. kWh. A masz nad głową sąsiada, a
    nie kiepsko ocieplony dach...
    A jaki metraż/kubatura?

    Pzdr.
    L.

  • 5. Data: 2012-10-05 19:25:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 5 Paź, 15:19, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

> [...]
    > dużą krotnośc wymian powietrza, albo gdzieś jest błąd. Takie zużycie mają

    A jakiś przykład?
    Wymiana powietrza 1/h, reszta policzona tak jak trzeba.

    > IMO będzie mniej.

    Chyba nie za bardzo. Kolega poniżej zjada 6 tys. a ma dużo lepsze
    położenie mieszkania...

    L.

  • 6. Data: 2012-10-05 23:29:27
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Chyba nie za bardzo. Kolega poniżej zjada 6 tys. a ma dużo lepsze
    >położenie mieszkania...

    Ja w latach 2004-2010 mieszkałem w nowo wybudowanym bloku.
    Blok oddany w 2003r.

    Blok wybudowany do końca parteru z silkatu a od pierwszego piętra z
    gazobetonu. Z tego co pamiętam miał 12cm styropianu (chyba). Była to
    dobudowa do starego bloku.
    Ja mieszkałem na pierwszym piętrze. Blok położony na wzgórzu , miałem słońce
    w salonie od rana aż do wieczora.
    Mieszkanie 65m2.
    Mieszkanie całkowicie opomiarowane (własne liczniki , licznik ciepła cyfrowy
    w GJ). Rury szły w podłodze (z korytarza , tam były liczniki) więc miałem
    "ogrzewanie podłogowe ;)" + grzejniki w pomieszczeniach.
    Okna U=1.1.

    W skali roku zużywałem ciepła za około 1000-1200zł . Zużywałem bardzo mało
    ciepła , więcej niż ja sam zużyłem według licznika płaciłem za "straty i za
    ogrzewanie ryczałtem od metra ..." ...

    Płaciłem za czynsz od 2004 aż do niemalże końca poniżej 400zł za mc , w tym
    były wszystkie opłaty (poza prądem) , w tym zaliczki na ogrzewanie ...

    Zastanawiam się więc skąd ludzie w nowych blokach mają takie wielkie zużycia
    ciepła ?

  • 7. Data: 2012-10-06 00:13:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 5 Paź, 23:29, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Zastanawiam się więc skąd ludzie w nowych blokach mają takie wielkie zużycia

    Ja mieszkam na pierwszym piętrze, sąsiad z góry, dołu i lewej, z
    prawej pół sąsiada, pół klatki (ogrzewanej).
    Według podzielnika ciepła płacimy jakoś około 1200 - 1300 zł/rok.
    Nie liczyłem swojego mieszkania ale może policzę :>
    Mój kolega poddaszowiec, z trzema ścianami odsłoniętymi i dachem nad
    głową, wychodzi mi na poziomie 2400 zł
    (licząc kWh ciepła po 30 gr, może nieco za wysoko?).
    Porównując oba mieszkania (podobny metraż) te obliczenia wydają mi się
    w miarę realne, ja jestem grzany z 4 stron, on z dwóch.
    Muszę nad tym podłubać jeszcze :>

    L.

  • 8. Data: 2012-10-08 09:22:22
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    >Wyszło mi około 140 kWh/m2/rok, czyli rocznie około 8 tys. kWh na

    To coś ci źle wyszło. Sporo za dużo.

    Marek

  • 9. Data: 2012-10-08 09:28:18
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    >Ano właśnie. Wychodzi jakieś 6 tys. kWh. A masz nad głową sąsiada, a
    >nie kiepsko ocieplony dach...
    >A jaki metraż/kubatura?

    Mieszkam w domu, więc żadnego sąsiada ani z góry ani z dołu czy boku.
    Wcale nie mam super nowocześnie ocieplonego domu, ściany poryzowany pustak
    ceramiczny pióro/wpust 28cm + styro 12cm organika + okna Dako K1.0, dach
    dachówka + 20cm wełna supermata + zabudowa GK. Podłoga 10cm styro organika.Z
    faktur i stanu licznika w latach w których grzałem tylko gazem, solarów nie
    miałem jeszcze a tym bardziej kominka wyszło coś nieco ponad 70kWh/m2
    rocznie.

    Marek

  • 10. Data: 2012-10-08 11:09:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Oct 8, 9:22 am, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > To coś ci źle wyszło. Sporo za dużo.

    Bo ja wiem...

    http://lisciasty.firehost.pl/charakt.pdf

    Nie za bardzo jest tam co źle liczyć, być może wentylacja wyjdzie
    mniej jak się zakluczy okna, ale nie po to się kupuje nowe mieszkanie
    żeby je zagrzybić :>

    L.