  • 21. Data: 2011-12-08 11:15:51
    Temat: Re: Magazynowanie energii latem...
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    wiadomości news:4ee098f8$1@news.home.net.pl...
    > Dlaczego? Ogrody dachowe to piękny pomysł :D
    >
    > I dodatkowa izolacja termiczna :D

    nooo, co roku nowa :-)

    b.

  • 22. Data: 2011-12-08 14:26:53
    Od: szary <n...@x...pl>

    scruffty wrote:

    > Dnia Wed, 07 Dec 2011 20:32:25 +0100, yarecky napisał(a):
    >
    > Witam,

    > Z magazynowaniem chyba zawsze będzie tak, że straty będą znaczne a sam
    > proces konwersji energii mało wydajny. Lepiej zużyć w szczytnym celu, np.
    > na klimatyzację. Z energią słońca jest o tyle fajnie w lecie, że gdy jest
    > jej dużo, akurat przydaje się też dużo klimy. Teraz tylko musimy siąść na
    > grupie i pomyśleć jak uprościć ten układ, aby z gorącego zrobić zimne w
    > możliwie najmniejszej liczbie kroków.
    >
    > scruffty

    Trzeba tylko uzyskac odpowiednio wysokie cisnienie pary :) i napędzać
    prądnicę, ta klimatyztor itd. itp.

  • 23. Data: 2011-12-08 14:32:20
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-12-08 09:18, s_13 pisze:

    > tak, prowadzi się, ale może nie do zastosowań indywidualnych, lecz
    > raczej globalnych, to po prostu elektrownie termojądrowe...
    > problemem jest na razie wydajny i bezpieczny sposób rozkładu wody,
    > trzeba podgrzać strumień plazmy do jakiejś olbrzymiej temperatury, na

    Czy aby nie mylisz syntezy wodoru do helu ze spalaniem wodoru w tlenie?

    Gdyby synteza byla opanowana, nikt by sie nie przejmowal problemami
    z rozkladem wody, bo to niezmiernie maly ulamek otrzymywanej energii.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 24. Data: 2011-12-08 17:56:51
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Thu, 8 Dec 2011 00:18:40 -0800 (PST), s_13 napisał(a):

    Witam,

    > dziedzinie szacują, że na pierwsze efekty ich działań w zastosowaniach
    > komercyjnych trzeba będzie poczekać jeszcze jakieś 30 lat...

    To o czym piszesz to chyba: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zimna_fuzja

    scruffty

  • 25. Data: 2011-12-08 18:34:58
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Thu, 8 Dec 2011 06:04:27 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    Witam,

    > ten proces jest już dość dobrze opracowny, w końcu lodówki grzałkowe
    > istnieja od dawna pozostaje tylko kwestia sprawności klimatyzatorów
    > grzełkowych, z drugiej strony jeśli sama energia jest darmowa....

    Czyli wystarczy zbudować dużą "chłodziarkę absorbcyjną". Pytanie tylko co
    będzie bardziej opłacalne i mniej skomplikowane, to czy duże ogniwo
    fotowoltaiczne ładujące baterię 3 akumulatorów od stara, przetwornica i
    zwykły klimatyzator.

    Mała sprawność mnie nie martwi, wystarczy aby to coś dawało równoważnik
    dwóch najprostszych klimatyzatorów (po jednym na kondygnację), czyli jakieś
    3kWh:)

    scruffy

  • 26. Data: 2011-12-09 15:10:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    scruffty wrote:
> [...]
    > tylko co będzie bardziej opłacalne i mniej skomplikowane, to czy duże
    > ogniwo fotowoltaiczne ładujące baterię 3 akumulatorów od stara,

    a co chcesz tym klimatyzować :) wiesz ile bedą cie kosztować batere
    słoneczne które będa w stanie uciągnąć mały klimatyzator (ok 600W mocy
    elektrycznej) ?

  • 27. Data: 2011-12-09 15:36:08
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > a co chcesz tym klimatyzować :) wiesz ile bedą cie kosztować batere
    > słoneczne które będa w stanie uciągnąć mały klimatyzator (ok 600W mocy
    > elektrycznej) ?

    chłodzirki adsorpcyjne dzialają na zasadzie "napędu" ciepłem, wystarczą
    zwykłe "wodne" solary.

    b.

  • 28. Data: 2011-12-09 18:51:28
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ... przy małej objętości skroplonych półproduktów.

    W jaki sposób chcesz go utrzymać w stanie płynnym?
    Po pierwsze wodór wrze w temperaturze -253 stC, a przy niewiele niższej,
    bo - 259 stC zamienia się w ciało stałe.
    Są to temperatury bliskie zera absolutnego, które wynosi -273,15 stC.
    Pomijając fakt, że uzyskanie tak niskiej temperatury wymaga olbrzymiej
    ilości energii oraz urzadzeń za grube miliony to utryzmanie tak niskiej
    temperatury graniczy z cudem w warunkach domowych i także wymaga ogromnych
    nakładów finansowych.
    Ponadto wodór ma właściwości, które uniemożliwiają przechowywanie go w
    warunkach domowych.
    Wodór po prostu przenika przez większość materiałów w tym stopy metali, a w
    szczególności jak jest pod dużym ciśnieniem i w stanie ciekłym :)

  • 29. Data: 2011-12-09 18:55:45
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > chłodzirki adsorpcyjne dzialają na zasadzie "napędu" ciepłem, wystarczą
    > zwykłe "wodne" solary.

    Myślę, że szybciej potaniej technologia fotowoltaiczna i pojemne
    akumulatory, a wtedy solary odejdą do lamusa.

  • 30. Data: 2011-12-09 19:05:59
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Jesli energie przetwarzamy za pomoscą ogniw fotowoltaicznych to mamy
    > prąd - najprostszym sposobem zmagazynowania go jest oddac go do sieci i
    > odkupić zimą.

    I to jest najlepsze rozwiązanie, które już się obecnie stosuje w wielu
    krajach np. w Niemczech.
    U nas podobnie się robi z wiatrakami, ale pier.... biurokracja i grabieżcze
    państwo skutecznie udaremnia rozwój w tym kierunku.