  • 161. Data: 2015-06-23 11:48:16
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-06-22 o 16:33, Budyń pisze:
    > specjalnie nic nie dorabiam - po wynikach wydac gdzie jak sie glosuje. Jest to
    ciekawa zaleznosc ze obszary z ludnoscia naplywowa po II wojnie maja zerwana ciaglosc
    jakiegos patriotycznego myslenia - tam wygrywa platforma, komorowski itp a gdzie
    ludnosc siedzi z dziada pradziada tam w cenie jest patriotyzm czyli pis.

    LOL... ja już nie wiem czy śmiać się czy płakać, jak słyszę te pierdoły
    w stylu PiS = patrioci...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 162. Data: 2015-06-23 11:58:05
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-06-22 o 14:30, Ergie pisze:
    > 30-40 lat później jadąc samochodem wiadomo było w której wsi się jest -
    > w jednych przed domem trawnik, ścieżka i pomalowany płot, a w innych
    > przed domem łażą kury, między nimi leżą porozrzucane sprzęty rolnicze.
    > Ponoć w Wielkopolsce wyglądało to identycznie (nie wiem, ale tak
    > opowiadają).

    Było mniej więcej tak jak mówisz.

    > Ale po co dorabiasz do tego ideologię polityczną? Podział na Polskę "A"
    > i "B" sięga zaborów i w dowolnej książce historycznej możesz poczytać że
    > inaczej wyglądało życie w zaborze niemieckim i rosyjskim. A przykład
    > idzie z góry - władza wpływa na ludzi to nic dziwnego że ludzie żyjący
    > na terenie gdzie wszystko jest niczyje i wszyscy mają wszystko gdzieś
    > mają po kilku pokoleniach inny charakter niż ludzie żyjący na terenie
    > gdzie przepis jest święty i "ordnung must sein".

    Co więcej, ja to obserwuję absolutnie w każdej, jakiejś bardziej
    sformalizowanej grupie o zasięgu ogólnopolskim. Czy to są pracownicy,
    czy znajomi z jakiegoś klubu samochodowego czy forum informatyków itp.
    Generalnie myślenie w większości aspektów życia jest bardzo odmienne dla
    ludzi z zachodniej i wschodniej Polski. Nie raz już z lokalnymi kolegami
    mieliśmy dyskusję, co dla nas oznacza stan BDB używanej części do
    samochodu, a co dla naszych wschodnich kolegów i ile razy z tego powodu
    były różne spory i nieporozumienia. To co dla nich jest BDB, jeszcze
    polata, dla nas najczęściej ledwie się na ocenę dostateczną nazywało.
    Tak samo jak słowo zwrot "remont silnika" - dla nas to przynajmniej
    jakieś ogarnięcie głowicy, zaworów, dół silnika po wymianie pierścieni,
    panewek, jakieś szlify itp. Dla tych ze wschodu nie raz to była wymiana
    oleju i filtra i cokolwiek innego drobnego poza standardową eksploatację
    - to już był "wielki" remont.
    Do tego dochodzi często dość wąskie spojrzenie na pewne sprawy. Nie
    widzą często szerszego horyzontu zagadnienia (np. jakieś mechanizmy
    ekonomiczno-gospodarcze i konieczność pewnych długookresowych zmian).
    Widzą jedynie, że to jest głupie i beznadziejne, bo za swoje
    nicnierobienie nie dostaje jakiegoś socjalu, ale jak ktoś przyjdzie
    rządzić to jutro miałoby być już super, ale najlepiej, to żeby on nie
    musiał się przy tym napracować tylko, żeby dostał lepszą zapomogę.
    Uogólniam trochę, ale bardzo dużo widzę takiego właśnie podejścia do
    życia u Polaków z "Polski B". Tutaj na zachodzie też tacy występują, ale
    po pierwsze trzeba by zadać pytanie o ich albo ich rodziców pochodzenie,
    a po drugie ludzi z taką postawą na zachodzie jest drastycznie mniej.
    Pewnie stąd wynika też podział głosujących i "Polska B" tak pięknie łyka
    te populistyczne i oderwane od rzeczywistości postulaty PiS.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 163. Data: 2015-06-23 12:04:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > a co to ma wspolnego z patriotyzmem?

    Patriotyzm to między innymi troska o kraj - zrobienie warchoła wicepremierem
    nie jest patriotyczne.

    > Aby twoich uczuc nie razic mieli zrezygnowac z wladzy. Tak sie kraje jak
    > materialu staje.

    Tak może powiedzieć tylko ktoś bez honoru. Człowiek honoru poniżej pewnego
    poziomu się nie zniża.

    > Ale pewnie niesiol jako szef komisji obrony narodowej to ci nie zawadza.
    > Ujada - ale we wlasciwym kierunku :-)

    Nie chodzi o "ujadanie" ale o nie rzucanie "pereł między wieprze" - jeśli
    nie rozumiesz to ja Ci tego nie wytłumaczę to się wynosi z domu.

    > znaczy sie wsadzenie przestepcy do wiezienia jst mszczeniem sie - bardzo
    > platformerskie, nie powiem.

    ROTFL Jakiego przestępcy???
    Jeden doktor zazdrościł sławy drugiemu i poprosił kolegę z rządu by coś z
    tym zrobił - ten go aresztował w świetle kamer (niezgodnie z jakimikolwiek
    zasadami przyzwoitości) a następnie przedstawiono mu absurdalne zarzuty
    jakoby kogoś zabił. Po wielu miesiącach gdy nie mógł ratować ludzkiego życia
    ostały się jedynie zarzuty o przyjmowanie dowodów wdzięczności _po_
    przeprowadzonym zabiegu.

    Ten człowiek uratował dziesiątki jeśli nie setki istnień ludzkich a ty
    nazywasz go "przestępcą" tylko dlatego że tak Ci pasuje do dyskusji? Wstydź
    się!

    > Ale nadal nie ma specjalnego zwiazku z patriotyzmem - chyba ze uznac ze
    > dbac o ojczyzne to zamknac przestepce w pierdlu. Ale ty chyba jakos
    > inaczej myslisz.

    Teraz to autentycznie mi Cię żal. Poczytaj, poszukaj i przeproś za
    szkalowanie niewinnego człowieka.

    > Popatrz za kim oni stoją:
    > http://niezalezna.pl/uploads/still2015/6491090916142
    5847258.jpg - własnie
    > za patriotami.

    Dla porządku ruch "ultras" który przygotowuje oprawy to inna grupa kibiców
    niż chuligani którzy się biją z policją.

    > twórczosc a postawa to dwie rozne sprawy. Ale jesli choc czesc z tego
    > http://www.bibula.com/?p=51653 jest prawdoą to moze i maja racje.

    Nie mój poziom od pierwszego akapitu szkalującego Szymborską zaczynając
    poprzez idiotyczne nie rozróżnianie twórczości od twórcy.
    To może i Mickiewicza nazwać anty-Polakiem bo napisał:

    "Nasz naród jest jak lawa,
    Z wierzchu zimna i twarda, sucha i plugawa,"

    A ileż wad i przywar wygarnął nam Kochanowski we fraszkach... Nie
    dostrzegasz absurdu takiej argumentacji?

    > Tak, wiem, czytałem w wyborczej.

    A ja tu: sjp.pwn.pl

    > Ciekawy jestem twojej definicji patriotyzmu,

    Mojej?

    Ja używam słów zgodnie z ich przeznaczeniem:

    cytat:
    > "patriota <<człowiek kochający swoją ojczyznę, gotów do poświęceń dla niej"

    > i w konsekwencji na kogo powinien glosowac jesienią polski patriota.

    Na tego na kogo mu miłość do ojczyzny pozwala. Mnie na Kaczyńskiego głosować
    nie pozwala.

    > Zdaje sie ze wybor bedzie dosc ograniczony...

    Jak mam do wyboru Kukiza o którym niewiele wiem i Kaczyńskiego o którym wiem
    że nie jest patriotą to prędzej zagłosuję na Kukiza niż na Kaczyńskiego -
    proste. A może pojawi się jeszcze ktoś...

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 164. Data: 2015-06-23 12:10:01
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-06-22 o 22:16, Adam Sz. pisze:
    > Pewnie, ze zaplace. Az takim chujem nie jestem :-) Place co miesiac bez wzgledu
    > na wolne. A urlopow maja wiecej niz na umowie o prace :)

    U Ciebie akurat tak. Moja siostra - też pracująca jako "samozatrudniona"
    już tak dobrze niestety nie ma. Akurat admini IT to jest branża gdzie
    względnie są argumenty ze strony pracownika do negocjacji, bo zazwyczaj
    ten admin, jak nie u Ciebie, to u kogoś robotę znajdzie. W przypadkach
    takich jak moja siostra (fizjoterapia), to większość ludzi, co z nią
    studiowała, bardzo się cieszyła, jak im się udawało jakąkolwiek pracę w
    zawodzie znaleźć. Wtedy pozycja negocjacyjna jednak dużo cięższa i o
    takim wolnym (a już szczególnie płatnym tak jak urlop) czy innych
    przywilejach pracownika na umowie o pracę, to można zapomnieć.
    Z drugiej strony faktycznie - można sporo rzeczy wrzucić w koszty, co
    powoduje, że często podatku nie płacisz w ogóle albo w bardzo niski =
    więcej zostaje w kieszeni lub jako Twój/firmowy majątek.

    > Widzisz jacy glupi ci co frytki sprzedaja za 12 x mniej? A moga psy zaczac
    > strzyc za piec dych :)

    Przenośnie, ale trochę to tak wygląda... Jakby się wszyscy postawili, że
    taka kwota urąga godności pracownika, to by tacy cwaniacy-wyzyskiwacze
    musieli zapłacić przynajmniej te 3 razy tyle. Tylko to utopia, bo zawsze
    się znajdzie ktoś, za utrzymanie kogo płacą wszystko rodzice, a on sobie
    chce tylko dorobić na piwo i się zgodzi na taką marną pracę.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 165. Data: 2015-06-23 12:20:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 12:04, Ergie pisze:
    > Jak mam do wyboru Kukiza o którym niewiele wiem i Kaczyńskiego o którym
    > wiem że nie jest patriotą to prędzej zagłosuję na Kukiza niż na
    > Kaczyńskiego - proste. A może pojawi się jeszcze ktoś...

    Kukiz to dla mnie osobiście też tylko krzykacz bez konkretów i
    sensownego programu. Dla mnie niestety bardzo podobny do Kaczyńskiego
    lub nawet gorzej - bo PiS to przynajmniej ma swoje stałe postulaty w
    miarę, a Kukiz to tylko krzyczy, że wszystko jest źle, ale sam nie ma
    żadnych realnych propozycji. Do tego w wielu aspektach światopoglądowych
    jesteśmy zdecydowanie po innych stronach barykady.
    Ostatecznie przyjdzie mi chyba głosować na Petru. Gość przynajmniej coś
    osiągnął, a i lekko wspierającego ich Balcerowicza zawsze szanowałem.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 166. Data: 2015-06-23 12:37:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Przenośnie, ale trochę to tak wygląda... Jakby się wszyscy postawili, że
    > taka kwota urąga godności pracownika, to by tacy cwaniacy-wyzyskiwacze
    > musieli zapłacić przynajmniej te 3 razy tyle.

    Taka prawda. Jak ktoś pracuje za 4-5 zł za godzinę to znaczy że za tyle
    chce. W byle markecie na kasie można dostać 2 tys. na rękę miesięcznie, a
    wymagania zerowe i chętnych brak - owszem praca trochę bardziej wymagająca
    niż robienie frytek, ale coś za coś.

    > Tylko to utopia, bo zawsze się znajdzie ktoś, za utrzymanie kogo płacą
    > wszystko rodzice, a on sobie chce tylko dorobić na piwo i się zgodzi na
    > taką marną pracę.

    Jakby chodziło tylko o dorobienie to myślę, że wziąłby coś lepszego na pół
    etatu. Z tego co widzę to w takich miejscach pracują ludzie którzy nie chcą
    żadnej odpowiedzialności - ot po prostu robić swoje przez 8 godzin bez
    obowiązku myślenia - bo już nawet jako pomocnik na budowie by sypać piach i
    cement do betoniarki musisz choć trochę myśleć a nie każdy chce.

    Sam kiedyś miałem taki okres w życiu że mi się nie chciało myśleć - ot taka
    kilkumiesięczna przerwa po intensywnej nauce i egzaminach i wtedy pojechałem
    na wieś i najmowałem się do pracy na polu za jadło i spanie. Bardzo mi wtedy
    odpowiadała taka filozofia pracy jak w wojsku: Przekopać ogródek stąd do
    wieczora, rąbać drewno stąd do wieczora itp. I zero zmartwień co będzie
    jutro, zero planowania, zero odpowiedzialności.

    Kiedyś GUS robił badania na temat "wymarzonej" pracy (nie umiem teraz
    znaleźć linka), ale pamiętam że średnio ankieterzy odpowiadali że chętnie
    pracowali by nawet za 20% mniej ale bez odpowiedzialności.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 167. Data: 2015-06-23 12:51:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > propozycji. Do tego w wielu aspektach światopoglądowych jesteśmy
    > zdecydowanie po innych stronach barykady.

    Pytanie czy brak programu to lepiej/gorzej niż zły program :-)
    Z Kukizem to jest tak że wspominam o nim bo sam jestem ciekaw czego on chce.
    Zebrał poparcie zarówno młodzież "pielgrzymkowej" jak i tej która dawniej
    popierała Palikota krzycząc "precz z czarną mafią". Zakładam, że jeśli
    zdecyduje się na powołanie jakiejś partii to przy układaniu list dojdzie to
    starcia jednych z drugimi i wyklaruje się jasne stanowisko.

    > Ostatecznie przyjdzie mi chyba głosować na Petru. Gość przynajmniej coś
    > osiągnął, a i lekko wspierającego ich Balcerowicza zawsze szanowałem.

    Na dzień _dzisiejszy_ mnie pewnie też, choć światopoglądowo mi do niego
    daleko - ale uważam, że gospodarka jest ważniejsza niż związki partnerskie.
    Mnie premier nie musi mówić co mam robić we własnej sypialni, a dzieci sam
    potrafię wychować by wiedziały co jest dobre a co złe. Natomiast chciałbym
    aby za 20 lat miały do życia kraj z silną gospodarką, dobrą siecią dróg i
    armią zapewniającą bezpieczeństwo - tak by nie miały powodu by emigrować.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 168. Data: 2015-06-23 13:20:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 23 czerwca 2015 12:04:55 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Patriotyzm to między innymi troska o kraj - zrobienie warchoła wicepremierem
    > nie jest patriotyczne.

    to jest teza a nie dowód - dleczegozby warchol nie moglby byc teoretycznie dobrym
    przywodca? Nie pisze o lepperze tylko ogolnie. Jakis dowod poprosze.
    Dobrym przywodca bedzie ten kto bedzie dbal o polska racje stanu niezaleznie od tego
    czy bedzie umial poprawnie trymac widelec lub publicznie rzucal miesem.

    > Tak może powiedzieć tylko ktoś bez honoru. Człowiek honoru poniżej pewnego
    > poziomu się nie zniża.

    ty sobie poczytaj o honorze w kontekscie XX wojny swiatowej jak to nasi (a konkretnie
    beck) honor trzymali i doprowadzilo nas to do katastrofy.
    No i dalej konkretnie - co mial zrobic wtedy pis - w imie honoru rozumianego po
    twojemu oddac wladze tej mafii? Obled....

    > ROTFL Jakiego przestępcy???
    > Teraz to autentycznie mi Cię żal. Poczytaj, poszukaj i przeproś za
    > szkalowanie niewinnego człowieka.

    nie za bardzo wiem jakiego honoru sie uzywa zeby niewinnym nazwywac faceta z wyrokiem
    wiezienia, pewnie tym samym wg ktorego kiszczak byl czlowiekiem honoru, a jaruzelski
    godnym pochówku w alei zaluzonych.

    > Dla porządku ruch "ultras" który przygotowuje oprawy to inna grupa kibiców
    > niż chuligani którzy się biją z policją.

    no to dlaczego zakladasz ze pis popiera bijacych sie a nie tych z bannerami? Bo pis
    jest zły?

    > Nie mój poziom od pierwszego akapitu szkalującego Szymborską zaczynając
    > poprzez idiotyczne nie rozróżnianie twórczości od twórcy.

    zatem laskawie dopuscisz do opinii o twórcy (nie przejmujac sie na razie
    tworczoscią)? Nie, bo to pisizm?

    > To może i Mickiewicza nazwać anty-Polakiem bo napisał:

    Nic nie wiem aby mickiewicz czy kochanowski kolaborowal z wrogami polski.

    > Jak mam do wyboru Kukiza o którym niewiele wiem i Kaczyńskiego o którym wiem
    > że nie jest patriotą to prędzej zagłosuję na Kukiza niż na Kaczyńskiego -
    > proste. A może pojawi się jeszcze ktoś...

    widzisz, ja i kukizie i w kaczynskim widze ludzi dla ktorych dobro ojczyzny jest
    wazne. Ba, moze nawet i w niektorych platformersach, moze maja inny pomysl ale dalecy
    sa od zdrady.
    Opinii o doktorze G, wbrew faktom, kazesz sie wstydzic - a opinie o kaczynskim
    wyciagasz na podstawie jawnie stronniczych i wrogich mu mediow. Slabo... Wstydz sie
    :)

    b.

  • 169. Data: 2015-06-23 13:57:21
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 12:37, Ergie pisze:
> [...]
    > a wymagania zerowe i chętnych brak - owszem praca trochę bardziej
    > wymagająca niż robienie frytek, ale coś za coś.

    Osobiście nigdy tego nie zrozumiem. I nie dlatego, że mi się w d*pie
    poprzewracało od dobrobytu tylko dlatego, że uważam, że jest pewien próg
    wynagrodzenia, który już urąga godności pracownika i najzwyczajniej nie
    warto się z tej kanapy ruszać za tyle. Przecież to jest już mocno
    poniżej żenującej minimalnej krajowej, a i czort wie czy zasiłek dla
    bezrobotnych wtedy bardziej się nie będzie opłacać...

    > Kiedyś GUS robił badania na temat "wymarzonej" pracy (nie umiem teraz
    > znaleźć linka), ale pamiętam że średnio ankieterzy odpowiadali że
    > chętnie pracowali by nawet za 20% mniej ale bez odpowiedzialności.

    Z drugiej strony masz teorie motywacji różne, gdzie niezmiennie jako
    motywujące jest danie pracownikowi większej odpowiedzialności i z moich
    obserwacji rzeczywiście to często działa. Nawet na takich, którzy
    pierwotnie mieli zawsze wszystko w pompie i tylko chcieli odbębnić swoje
    i pójść do domu.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 170. Data: 2015-06-23 14:13:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Patriotyzm i honor to wymyślone dawno temu puste słowa. Miały i mają na celu
    pozyskanie mięsa armatniego i usprawieliwienia rządzących za śmierć onego mięsa.
    Nigdy rządzących patriotyzm i honor nie dotyczyły. Rządzący dla siebie wymyślili inne
    słowa. Może być nimni trójpak " silni, zwarci, gotowi" We wrześniu 1939 został
    zinterpretowany przez mięso armatnie na " silni w pysku, zwareci do wódki, gotowi do
    ucieczki". W historii Świata nigdy do włdzy nie pchali się ludzie dobrzy, uczciwi,
    wrażliwi na cudzą krzywdę. Zawsze to byłu największe kurwy i bandyci jacy byli na
    danym terenie.