  • 21. Data: 2016-12-12 21:59:02
    Temat: Re: Na polsracie nocnik
    Od: masti <g...@t...hell>

    m4rkiz wrote:

    > w nocy w zasadzie tak, moze nie za darmo, ale chetnych malo to i duzo tanszy

    > nie orientuje sie specjalnie w temacie ale watpie czy na zuzycie lini
    > przesylowych wplywa fakt czy dzialaja czy nie, raczej tylko zwykle starzenie

    ale straty są gdy prąd płynie

    > zakladajac ze prad ma sie 'i tak' czyli nie wliczajac oplat stalych,
    > abonamentow i innych wynalazkow wystarczy zniesc akcyze w okreslonych
    > godzinach poza szczytem i zaraz wychodzi tyle ile podali

    czyli ktoś inny do niego dopłaci. A ten prąd znowu będzie dla wybranych.
    Już teraz prąd dla gospodarstw domowych jest tańszy ale dla wszystkich
    równo. A teraz będzie dla tych co mają piece akumulacyjne a dla innych
    nie.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2016-12-12 22:12:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 22:00:26 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > Już teraz prąd dla gospodarstw domowych jest tańszy ale dla wszystkich
    > równo. A teraz będzie dla tych co mają piece akumulacyjne a dla innych

    a wg ciebie panstwo ma prawo do różnych tam interwencji czy nie? Jesli uzna ze cos
    tam oplaca sie spoleczenstwu jako calosci to moze i warto tak dzialac. Mimo ze trzeba
    komus zabrac by komus dorzucic - z indywidualnego punktu widzenia moze to wygladac
    gorzej.
    Cały problem by interwencjonizm był jakos tam przemyslany.

    b.

  • 23. Data: 2016-12-12 22:23:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    gorzej.
    > Cały problem by interwencjonizm był jakos tam przemyslany.

    oczywiście, że ma być przemyślane. Tyle, że jak na razie obecny rząd
    żadnych przemyśleń dbających o podatników nie pokazuje. Ot zwykłe
    zabierz "bogatemu" daj "biednemu", a służy to tylko kupowaniu poparcia

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 24. Data: 2016-12-12 22:32:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    500+ tez jest dla wybranych. Wiem ze to musi bolec takiego jak ty z zakodowana
    miloscia do po i agenta bolka. Wybrali kilka milionow rodzin sposrod wszystkich i im
    dali. Tutaj tez zamias osmiorniczki samemu wpierdalac dadza kilku milionom ludzi tani
    prad zeby takich baranow jat ty nie truli. Pewno piece akumulacyjne tez beda na jakis
    preferencyjnych warunkach wybranym sprzedawali. Na przyklad za 15% ceny.

  • 25. Data: 2016-12-12 22:40:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wynikalo ze 20 groszy to cena koncowa. W zasadzie powinienem napisac ze lzesz jak
    stara indianka bo masti twierdzi ze sie za dwadziescia groszy nie da. Ale ze masti ma
    jeden zwoj mozgowy wiecej od konia ( zeby wody z wiadra nie wypil jak podloge myje)
    to moge stwierdzic ze 20 groszy jest realne. Bo jak by u Ciebie z rachunku zdjac
    podatki to wyjdzie 20 groszy.

  • 26. Data: 2016-12-12 22:41:50
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 22:24:50 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    trzeba komus zabrac by komus dorzucic - z indywidualnego punktu widzenia moze to

    to chcialem ustalic :)

    Tyle, że jak na razie obecny rząd
    > żadnych przemyśleń dbających o podatników nie pokazuje.

    jesli chodzi o wsparcie biedniejszych to całkiem dobrze mu wychodzi, natomiast jesli
    chodzi o podatnikow to sie musze z toba zgodzic

    >Ot zwykłe
    > zabierz "bogatemu" daj "biednemu", a służy to tylko kupowaniu poparcia

    nooo, do tej pory to dzialalo odwrotnie - zabierzmy biednym, by bogaci kumple mogli
    byc jeszcze bogatsi. Ludzie to widzą, sondaze to potwierdzają.

    b.

  • 27. Data: 2016-12-12 22:46:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Wynikalo ze 20 groszy to cena koncowa.

    a z czego wynikało? jakiś projekt ustawy opublikowano?

    >W zasadzie powinienem napisac ze lzesz jak stara indianka bo masti
    >twierdzi ze sie za dwadziescia groszy nie da.

    czyli nic nie zrozumiałeś.

    > Ale ze masti ma jeden zwoj mozgowy wiecej od konia ( zeby wody z
    > wiadra nie wypil jak podloge myje)

    i jak zwykle z braku argumentów uciekasz do adpersonów.

    >to moge stwierdzic ze 20 groszy jest realne. Bo jak by u Ciebie z rachunku zdjac
    podatki to wyjdzie 20 groszy.

    tak jest. nalezy znieść wszystkie podatki. będzie taniej. Nobel z
    ekonomii Ci się należy

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 28. Data: 2016-12-12 22:46:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    preferencyjnych warunkach wybranym sprzedawali. Na przyklad za 15% ceny.

    czyli zwykłe złodziejstwo. No ale jak widać jesteś za te 500+ zapatrzony
    w jareczka jak w Słońce narodu

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 29. Data: 2016-12-12 22:47:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    >
    > to chcialem ustalic :)
    >
    > Tyle, że jak na razie obecny rząd
    >
    > jesli chodzi o wsparcie biedniejszych to całkiem dobrze mu wychodzi,

    nie. to tylko chwilowo tak im się wydaje

    >natomiast jesli chodzi o podatnikow to sie musze z toba zgodzic

    > nooo, do tej pory to dzialalo odwrotnie - zabierzmy biednym, by bogaci kumple mogli
    byc jeszcze bogatsi. Ludzie to widzą, sondaze to potwierdzają.

    mowisz, zę ludzie widzą, ze jedynymi, któ(C)zy zarabiają są Misiewicze i
    mimo to im się podoba?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 30. Data: 2016-12-12 23:01:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale akurat tutaj nikomu nic nie zabiora a niektorym zrobia dobrze. Program rzadowy
    czyli rzadz kupuje. Kupuje od razu duzo czyli moze kupic taniej. Dla elektrowni ktore
    sie zalapia tez dobrze bo w zime pojada na wyzszej efektywnosci. Gdzies czytalem ze
    jak turbogenerator idzie bez obciazenia to zuzywa 10% wegla jak przy mocy nominalne.
    Elektrownia zarobiona bo poza szczytem nie doplaca a jeszcze zarabia. W takiej
    sytuacji elektrownia jak sprzeda prad za 1/3 ceny gto wszyscybsie w niej ciesza.
    Podobnie sieci przesylowe. Rzad zaplaci im za przesyl 20% tego co sobie zycza.
    Dla!sieci taki kontrakt na godziny nocne to jak dla Malinowskieg milion w lotto. Jak
    na razie cena niska a nikt nie dolozyl. Podobno w Polsce jakies ogromne haldy wegla
    ktorego nikt nie chce. Nie widzialem bo nigdy to mnie nie interesowalo ale jak mowia
    ze sa to dlaczego akurat w to mialbym nie wierzyc. Jak by udlalo sie rzadowia
    uruchomic tani prad to po haldach. Wydobycie wegla w Polsce nieloplacalne. Ale tylko
    w niektorych kopalniach. Sa takie co jest oplacalne. Jacys Australijczycy chca w
    Polsce budowac kopalnie, Czesi chyba jakies maja. Gornicy stana sie potrzebni bo ktos
    wegla bedzie musial na ten tani prad nakopac. Zmniejsza sie napiecia spoleczne na
    Slasku, to akurat zysk niematerialny, materialny to wiecej pracy dla gornikow. Jakies
    miliony piecow akumulacyjnych potrzebne. Da to duzo nowych miejsc pracy. Potrzebne
    instalacje elektryczne w domach, znowu miejsca pracy. Ludzie jak pracuja to podatki
    placa, zus, kupuja w sklepach i vat placa. Amerykanie w czasach wielkiego kryzysu
    drogi dla samochodow budowali a ludzie wtedy pieniedzy na buty nie mieli. To moze uda
    sie rzadowi zrobic tani prad bo on tylko zysk moze przyniesc zamiast straty.