  • 81. Data: 2013-01-05 21:25:31
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:kc9k24$22rn$1@news2.ipartners.pl...

    > No i właśnie Ergie jest za podatkiem katastralnym. Już się kiedyś
    > rozpisywał na ten temat.
    > Po prostu rozum urzędnika i tyle. On z tego siedzenia na stołku
    > urzędniczym żyje i nie potrafi inaczej, czyli wziąć się za uczciwą pracę i
    > coś wytwarzać albo sprzedawać.

    Osobiscie nie pojmuje jak mozna cieszyc sie z tego, ze placi sie wiecej. We
    wczesniejszych dyskusjach wychodzilo, ze dziwaczna polityka panstwa lupienia
    za wszystko i interwencjonizm znajduje realne uzasadnienie i poklask.
    Roznice w naszym pojmowaniu swiata zdaja sie byc fundamentalne, ale nie
    pisze tego by kogos oceniac. Ot ciekawe doswiadczenie i tyle, bo tak sobie
    licze czasem te koszty i widze np. abonament rtv, teraz smieci. Stale oplaty
    za gotowosc panstwowego monopolu mnie dziwi, bo mi nikt za gotowosc tego co
    robie nie placi. Albo cos sie oplaca, albo nie i nic wiecej. I tak teraz
    mamy dwie oplaty od ktorych nie uciekniesz chocby nie wiem co i wprowadzone
    dla naszego dobra jak to zwykle. Czy korzystasz, czy nie, czy Ci potrzebne
    czy nie to i tak placisz. Wlaczam dzis telewizor, na pierwszym jakas gala
    sporotowcow, na drugim kabarety jak za Kaliguli igrzyska, byle narod sie
    bawil. I to ma byc misja za ktora place kilka razy posiadajac telewizor w
    domu w samochodzie firmowym i w samej firmie jak bym ogladal w trzech
    miejscach na raz. Wciska mi sie do tego kit, ze ogol to nie ja i powinienem
    placic na te gale sportowcow i kabarety no i komedie polskie sluzace do
    sprzedawania reklam przy okazji nowej shit produkcji. Teraz lupienie
    przybiera kolejny wymiar, bo smieci w lasach. Ani ten las moj, ani ja tam
    smieci nie woze, a jak przyjdzie Ci kupic drewna to lupia jak za zloto
    sprzedajac to narodowe dobro. Wiec wpadlem na inny pomysl, zeby nie palili
    plastikow w kotlach to kazdemu po szesc metrow drewna na zime od lasow
    panstwowych gratis, a oplaty za smieci razy dwa platne w polowie do
    nadlesnictwa zeby nam to drewno zapewniali, a co. Podatek w paliwie na
    drogi, a autostrady nie dosc, ze platne to ciagle w remoncie. Wiecznie tylko
    kit, kit i kit. To nam sie wciska najlepiej. Za panele solarne w kosmicznych
    cenach ustawionych przy drogach w kierunku polnocnym tez ktos pieniadze
    wzial, kilometry ekranow dziekochlonnych w srodku pola tez. No jaka ja mam
    miec motywacje by sie cieszyc, by widziec, ze to naprawde dziala?

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2013-01-05 21:44:41
    Od: Kaz Deb <k...@g...pl>

    > "Obowiązek złożenia deklaracji mają również właściciele

    A czy ktoś będzie weryfikował to, czy rzeczywiście tyle osób mieszka ile
    zadeklarował?
    Bo jak nie to ja się tak nie bawię!

    U mnie zapewne większość zadeklaruje, że w domu jest 1 (słownie: jedna)
    osoba i będę się śmiać z tych, co oświadczyli, że pełny dom ludzi.

    Kazek

  • 83. Data: 2013-01-05 21:45:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > obywatela miał co wyprodukować. Eksport był, owszem, ale głównie po to,
    > aby można było pozyskiwać dewizy na zakup kolejnych maszyn i części do
    > nich. Polska była samowystarczalna i byłaby nadal gdyby nie Solidarność
    > która spowodowała że po podwyżkach cen cukru czy mąki o dwadzieścia groszy
    > jakiś żydek im wmówił w radio wolna europa że trzeba to wszystko
    > rozpierdzielić i strajkować.

    No tutaj to pojechales po bandzie.
    Mogl bym sporo o tym napisac, jak to produkowalo sie koszty w tych wielkich
    panstwowych firmach zeby cena nie byla nizsza na rynku z cenami urzedowymi.
    O kreatywnej amortyzacji i kredytach bankowych nieszacowanych mimo inflacji
    na poziomie 1000%, za co Balcerowicza na poczatku lat dziewiecdziesiatych
    chcieli co niektorzy wieszac. Cala ta PRL'owska ekonomia to ewenement na
    skale swiatowa i to nie jakas solidarnosc cos tu namieszala. System i tak by
    pierdyknal i tak. Im pozniej tym gorzej.

    Pozdro.. TK

  • 84. Data: 2013-01-05 22:39:42
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > mimo inflacji na poziomie 1000%, za co Balcerowicza na poczatku lat
    > dziewiecdziesiatych chcieli co niektorzy wieszac.

    Oj Maniek. Ale to nie za Gierka było. Od prawdy i ty nie uciekniesz.
    Choćbyś nie wiem jak próbował czarować Gierkowe błędy, to nie da się tu
    ukryć jednego:
    Gierek wybudował prawie 10mln mieszkań, setki fabryk. Tyle tego, że
    sprzedawać przez 22 lata jest co sprzedawać i jeszcze nie wszystko
    sprzedano. Cała infrastruktura kolejowa, energetyczna, gazownicza. Gdyby
    nie Gierek, to by dzisiaj tych enionów, pkp cargo, pgnigów i tauronów i
    całej reszty nie było. Gierek to wszystko postawił za 50mld $. W IV RP za
    300mld $ wybudowano 1/1000 tego co Gierkowi się udało.

    > Cala ta PRL'owska ekonomia to ewenement na skale swiatowa i to nie jakas
    > solidarnosc cos tu namieszala. System i tak by pierdyknal i tak. Im
    > pozniej tym gorzej.

    A właśnie że Solidarność. Dlaczego nikt dzisiaj nie strajkuje z powodu że
    śmieci poszły 500% w górę podczas gdy wtedy o 20 gr wyszli na ulice?
    Otwórz ty oczy. W czyim interesie były te strajki i komu przyniosły realne
    korzyści.
    Jeden przykład kraju. W Chinach też były książeczki czerwone i jeszcze
    większy zamordyzm niż u nas i cała ekonomia stała i stoi do góry nogami. Są
    dzisiaj potęgą. Może nie militarną ale siedzą u nich w kieszeni nawet tacy
    jak USA.

    Marek

  • 85. Data: 2013-01-05 22:52:21
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > Postęp nastąpił również w rozwoju infrastruktury. Dokonana została duża
    > elektryfikacja kolei. Zbudowano nowoczesną linię kolejową
    > Warszawa-Katowice, ponad 300-kilometrową drogę szybkiego ruchu
    > Warszawa-Katowice, Trasę Łazienkowską w Warszawie, Wisłostradę, Dworzec
    > Centralny, Port Północny, Hutę Katowice, Fabrykę Samochodów
    > Małolitrażowych i ponad 500 innych inwestycji oraz wspomniane już 2,5 mln
    > mieszkań..."

    To wszystko prawda, szkoda tylko, ze produkowano bez uwzglednienia kosztow.
    Zrozum, ze gdyby bylo tak sielankowo to produkowanoby dalej. Firmy nie
    upadly za rzadow Tuska, tylko dlatego, ze to sie nie spinalo ekonomicznie.
    Nie sztuka wybudowac za nie swoje, sztuka to spiac to ekonomicznie.
    Przemysl tekstylny i nie tylko wykonczyl import z Chin. Firmy nie byly
    przygotowane na tak niskie ceny, bo zainteresowane byly produkowaniem
    kosztow. Nie rozbudowywany i nieamortyzowany majatek trwaly byl powodem
    starzenia sie tych budowanych z rozmachem przedsiebiorstw. Dzis tez mozna
    wybudowac teatr do ktorego nikt nie bedzie chodzil. Jaki problem ustalic
    minimalna cene i doplacac do tego przez lata, by po paru latach zmiesc
    niepotrzebna ruine. Te zaklady to takie wlasnie ruiny zmiecione wolnym
    rynkiem. Ambicje byly, tylko zarzadzanie godne kryminalu.

    Pozdro.. TK

  • 86. Data: 2013-01-05 23:18:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Oj Maniek. Ale to nie za Gierka było. Od prawdy i ty nie uciekniesz.

    No jasne, ze nie za gierka. Gierek byl przedstawicielem tamtej przeciez
    wladzy. Pali licho wladze, ale podejscia do gospodarki. Wybudowano fabryki
    produkujace ponizej kosztow i to cala tajemnica. Gospodarka centralnie
    planowana to nie Gierek?

> [...]
    > całej reszty nie było. Gierek to wszystko postawił za 50mld $. W IV RP za
    > 300mld $ wybudowano 1/1000 tego co Gierkowi się udało.

    Zrozum, to sie nie spinalo za cholere. Wybudowano owszem, ale pozniej
    zarzadzano co najmniej zle. Powiedz, jak mozna produkowac bez ogladania sie
    na koszty?? Wiesz jak bylo? Produkowano gwozdzie. Ta sama firma nie byla
    zainteresowana konkurencja i obnizaniem kosztow, bo cena byla urzedowa. Malo
    tego, obnizanie kosztow bylo przeciw wykonywanym planom liczonym w wartosci
    pienieznej, a nie ilosciowej. Firmy wogole ne byly zaiteresowane rachunkiem
    ekonomicznym, bo obnizenie kosztow jednostkowych powodowalo zwiekszenie
    planow produkcyjnych. Innymi slowy oplacalo sie wykazywac jak najwieksze
    koszty i produkowac jak najmniej.
    Nie patrzono, ze matryce sie starzeja i trzeba kupic nowe, bo i tak sie
    sprzedawalo tyle, ze poniezej kosztow, bo nie uwzgledniono amortyzacji czyli
    odtworzenia majatku, rozumiesz? Cena byla za niska, bo nie umozliwiala nie
    tyle inwestycji co odtworzenia istniejacego majatku. Skutek byl taki, ze te
    pieniadze przejedzono w postaci pensji pracowniczych. Produkowalo sie
    wszystko tylko ponizej kosztow. Niestety przyszedl czas, ze gospodarka
    swiatowa powiedziala sprawdzamy karty i wyszlo kto jest bez gaci.
    Pamietasz jak premie wyplacano w rowerach zeby obejsc ustawy kominowe? Jak
    myslisz, czy bylo z czego wyplacac premie jak park maszynowy mial
    piecdziesiat lat?

    > A właśnie że Solidarność. Dlaczego nikt dzisiaj nie strajkuje z powodu że
    > śmieci poszły 500% w górę podczas gdy wtedy o 20 gr wyszli na ulice?

    Tez tego nie rozumiem.

    > Otwórz ty oczy. W czyim interesie były te strajki i komu przyniosły
    > realne korzyści.

    Ludzie mili dosc kolejek w sklepach. Kartek na mieso i buty do szkoly. Jak
    mozesz uwazac, ze to byly normalne czasy? To co prawda nie Gierek, ale
    poklosie jego ekonomii. Zaczelo brakowac na koszty zwyczajnie. Drobi mozna
    zrobic, ale te niestety trzeba remontowac. Tak samo jest z calym majatkiem
    panstwowym. Nie da sie cale zycie zyc z czegos bez inwestycji, a na to
    przeciez musi byc. A jak ma byc skoro kosztow nie pokrywaja przychody?

> [...]
    > większy zamordyzm niż u nas i cała ekonomia stała i stoi do góry nogami.
    > Są dzisiaj potęgą. Może nie militarną ale siedzą u nich w kieszeni nawet

    Chiny to wyjatek. Maja wlasna komune, nie jakas importowana. A, ze
    gospodarka u nich jest jak najbardziej rynkowa to swiadczy o tym ich rozwoj.
    Po prostu potrafia produkowac tanio i kupuje to caly swiat. Dlaczego to juz
    inny temat.

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2013-01-06 10:11:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Wez pod uwage ze te brakujace 30% to moga byc smieci ktore teraz sa
    > palone albo wywozone do lasow :) Ogolnie smieci moim zdaniem bedzie
    > wiecej do odbioru - zamiast utylizowac w piecu - przynajmniej
    > niektorzy beda woleli bo ludzku wyrzucic do kosza, szczegolnie ze jak
    > rozumiem przestaja obowiazywac limity i bedzie mozna miec na posesji
    > dowolnie duzy kontener ?

    imho podstawowy problem to że teraz za opłatę za śmieci utrzymujesz firmę
    wywożącą śmieci i koszty składowania, teraz będziesz musiał jeszcze
    utrzymywać pierdaszone stado zasranych urzędasów.

    co zabawniejsze należy podejrzewać że podczas przetargu na wywóz śmieci
    dojdzie o solidnego dumpingu cenowego i wygrają jakieś firmy krzaki.
    Powiedzmy w okolicach Krakowie wygra firma krzok z Rzeszowa czy białego
    stoku, która zaproponuje super cenę no i oczywiście gmina zgodnie z zasadami
    prawa o zamówieniach publicznych wybierze tę firmę krzok i będzie strasznie
    zadowoloan bo zapłącić grosze za wywóz śmeici i zostanie im kupę kasy dla
    siebie. Ale tym ze ta firma krozk bezie śmieci ładowało do jakiś neileganych
    wysypisk bóg wie gdzie to się nikt nie będzie przejmował. Tylko potem za
    jakiś czas zaczną sie afery z odkrywanymi nielegalnymi skąłdami śmieci
    gdzieś na prywatnych działkach gdzieś daleko od ludzkich oczu.

  • 88. Data: 2013-01-06 10:12:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ZbyszekZ wrote:

    > 30% to mój przypadek tj. dom w Warszawie, dla mieszkańców bloków to
    > jest czasami 300% (a gdyby ceny Warszawskie przenieść do Leginonwa
    > tj. z obecnych 8,50 na 45zł to podwyżka 500%).
    > Jak wytłumaczysz więc 200% za mieszkania, które w tej chwili nie mają
    > żadnych limitów?

    hm

    u mnie trzy osoby produkują duży kosz na śmieci co 3 tygodnie i tyle wywozi
    firma.

    organika ida do kompostu. nic nie palę w piecu bo nie mam.

  • 89. Data: 2013-01-06 14:03:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 05 Jan 2013 17:27:16 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

    > U?ytkownik "masti" <g...@t...hell> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Ponawiam proste pytanie. Wska? mi co takiego wybudowano za ponad bilion
    > z? d?ugu jaki mamy w 90% dzieki rz?dowi Tuska. Proste pytanie. Zda?e?
    > mature (mam nadzieje). Wypunktowac chyba potrafisz co?

    weź się moze rozejrzyj wokół. Chyba potrafisz?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 90. Data: 2013-01-06 14:05:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 05 Jan 2013 17:40:49 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

    > U?ytkownik "masti" <g...@t...hell> napisa? w wiadomo?ci

    > No i zdradzi?e? sie wiekiem ?e? m?ody bo i tu sie mylisz.

    tak, tak. Dobrze by było gdybyś znał PRL z realu a nie z książek.

    > Takie altusy
    > to by?y jedne z dro?szych w tym katalogu.

    nie interesuje mnie za ile sprzedawano to klientowi końcowemu tylko za
    ile sprzedawała fabryka.