  • 571. Data: 2021-07-14 13:02:51
    Temat: Re: Nowy ładPIS: dom do 70 m2 bez pozwoleniai kierownika budowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    [...Barbapapa...]
    > Zastanowiło mnie tylko to awokado. Pamiętam, że niegdyś wzrost roślinek
    > tłumaczyło się na ziarnku fasoli. Wtedy chociaż efekt jest szybki.

    Fasolkę hodował Mikołajek. Gdy się nudził, a Dorośli poradzili mu, aby
    sobie znalazł jakieś wciągające zajęcie, na przykład hodowlę fasoli.
    Ale awokado też ma takie tradycje. Gdy pierwszy raz zetknąłem się
    z tym owocem, wiedziałem już, że po zjedzeniu zostaje pestka, z której
    warto wyhodować roślinkę. Podlewać nie trzeba, bo wbija się w pestkę
    trzy zapałki, które opierają się o naczynie z wodą i utrzymują częściowe
    zanurzenie. Coś mi wyrosło, nawet dość ładne było.

    Co do tempa wzrostu i efektowności -- nieodmienne fascynuje mnie dynia.
    Od lat sieję różne gatunki, by przyglądać się kwiatom. Teraz jest ten
    okres, kiedy każdego ranka rozwijają się żółte gwiazdy, tak z piętnaście
    centymetrów średnicy. W południe wiszą już tylko strzępy. A wieczorem
    widać malutką dynię.

    > Tak sobie gdybam, że z awokado jest jeszcze ten kłopot, że ono chyba nie
    > nadaje się do dłuższego przechowywania czy na przetwory, i pewnie duże
    > ilości się marnują. Może jakiś olej z awokado można robić, do kosmetyków
    > używać. Jabłka pod tym względem wydają się oszczędniejsze, bo chyba
    > mniej się ich wyrzuca na śmietnik. Nawet jak się nadpsują, to jakieś
    > wino marki wino się zrobi, czy ocet.

    To przede wszystkim efekt skali i konsekwencje monokultury w uprawach.
    Trudno mi się zgodzić z tym, że jakaś roślina jest "nieekologiczna"
    tak po prostu. Dopiero gdy ktoś przesadzi z areałem i zdominuje okolicę.

    > Pogaduszki z Tobą zawsze są ciekawe.

    Aż żem się spłonił.

    Jarek

    --
    -- A może byśmy coś zasiali?
    -- A na ten przykład co?

  • 572. Data: 2021-07-14 21:04:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nic nie dokladasz dla dobra planety. Bo niby co to miało by być. Rozumie nie
    jedzenie mięsa ze względów moralnych. Ale tylko moralnych.

    Zenusiu, jesteś głupszy niż ustawa przewiduje. Napisałeś kolejną
    wiadomość, którą można tylko o kant d...

  • 573. Data: 2021-07-14 21:04:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Takie uświadamianie jest dobre dla półgłówkow. Normalny zauważy że jak się zje
    awokado to nie zje czegoś innego co przy jego produkcji użyto wody. Użyto a nie
    zużyto bo woda się nie zużywa. Jak jem kotlety sojowe zrobione często na dziwne
    sposoby to już do nich kartofli nie jem. Średnio inteligentny zauważy że w sklepie
    mają dla niego pomarańcze i jabłka. I jak kupi jedno i drugie to część wyrzuci bo się
    popsuje zanim się. A jak nie kupi to się popsuje w sklepie i sklep wyrzuci. Przykład
    z żabki. W czasie kiedy sklep jest otwarty musi być w nim świeże pieczywo, konkretnie
    bułki. Nie może być starsze niż ileś godzin bo to prefabrykowane bułki. Przez noc się
    go nie przechowa. Sklep ma narzucone ile świeżych bułek musi mieć. Jak na fajrant
    wpadnie kontrola z żabki i nie będzie bułek to ajent dostaje karę finansową. Wniosek
    taki że zawsze w sklepie zabki zostają na fajrant jakieś bułki i zawsze trafiają do
    śmietnika. I tak jest w każdym markecie czy sieciowce. Jak ktoś chce zadbać o planetę
    to niech dupy nie zawraca że wodę trzeba oszczędzać, bo nie trzeba bo jest wszędzie.
    Tylko czasami może być trudno do niej się dostać. Przykład. Pod Sahara jest jezioro
    słodkiej wody wielkości sześciu Bałtykow. A niech kupuje tyle ile może zużyć żeby nic
    nie wyrzucił. A jak chce zadbać jeszcze o siebie to niech kupuje tyle żeby czuł się
    trochę niedojedzony. Cały czas gadające głowy z tv twierdzą że mamy bardzo mało wody.
    A w innym programie inny propagandysta mówi że jesteśmy szóstym producentem żywności
    w Europie i trzynastym na świecie. Chyba nie muszę dodawać że z powodu dużej
    produkcji żywności nie ma planowych wyłączeń wody w wodociągach. Jaki. Trzeba być
    tlukiem żeby samemu nie potrafić połączyć w całość kilku faktów i informacji żeby
    pierdolić że wody mało i trzeba ją oszczędzać. Zwłaszcza że nie istnieją żadne metody
    na oszczędzanie wody. Poza tym woda się nie zużywa. Jakoś ostatnio dziennikarskie i
    polityczne mordy nie pierdoła w tv że wody mamy mało.

  • 574. Data: 2021-07-14 21:04:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jeszcze coś. Jak ja coś piszesz to sprawdź bo czasami na idiotę można wyjść jak bez
    sprawdzenia pisać. Suma opadów w Polsce 600 mm w Meksyku 1050. W Meksyku jest
    niewiele mniejsza od średniej sumy opadów w Anglii. Anglia to kraj wyspiarski w
    którym deszcze wpisane są do klimatu jaki tam panuje.

  • 575. Data: 2021-07-14 21:05:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Myjek Ciebie prostował ale tutaj to przesadziłeś ostro po raz kolejny

    > Nie wymyśliłem chuju osrany historyjki o wodnym chlebie. Napisałeś że do zrobienia
    ciasta do chleba potrzeba 20% mąki i 80% wody. I że to się potem piecze w
    temperaturze 180 stopni i zużywa 1,5kWh prądu. Jedyne co mnie może powstrzymać przed
    odpisywaniem to prawdopodobieństwo że masz rodzinę. I na niej odbijasz swoje życiowe
    porażki. Znałem kiedyś kogoś takiego jak ty. Jak się z nim zgadzać nawet jak kłamał,
    opowiadał pierdoły kto to w ogień by za takiego poszedł. Ale jak tylko zwróciło mu
    się uwage nawet w prostej sprawie to wróg do końca życia. Do tego za według niego
    doznane krzywdy mścił się na żonie i dzieciach. Znał się dokładnie na wszystkim jak
    ty. On był chory na schizofrenię. Ty też jesteś na nią chory.

  • 576. Data: 2021-07-14 21:06:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    obciążeniem. Chciałeś zabłysnąć a wyszedłeś na krzyżówkę budzika z uzyszkodnikem.

    nie wsadza się jednocześnie dwóch gwoździ trzymanych w dwóch rekach do dziurek w
    kontakcie.

    chleb? Daj przepis. Uratujesz miliardy ludzi od głodu.

    Tym jesteś co jesz. Ty jesz chleb wodny.

    w kontakcie. Ta sama milcząca większość jeśli nie wie to może mieć przeczucie że
    przed taką sytuacją różnicowka nie zabezpiecza.
    Albo nie będziesz wiedział bo ty zwyczajnie głupi jesteś.

  • 577. Data: 2021-07-14 21:07:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    milcząca większość jeśli nie wie to może mieć przeczucie że przed taką sytuacją
    różnicowka nie zabezpiecza. Doczytaj w necie jak działa różnicowka i kiedy zadziala

  • 578. Data: 2021-07-14 21:07:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    %2Craport-wiekszy-

    > Jak nie sugerowales że przez zwierzęta nie wysychają rzeki to po co robisz aferę że
    wodę trzeba oszczędzać. Zwierzęta hodują ludzie tylko tam gdzie mogą je wykarmić
    czyli tam gdzie jest woda. Znowu się powolujesz na bliżej nikomu nie znanych
    naukowcow. Nie chcesz napisać jak oszczędzasz wodę to chociaż napisz skąd masz
    gwarancję że akurat ci naukowcy na których sie powolujesz mają racje. Jaka poprzednio
    napisałem że niemieccy naukowcy uznali niemcow za wyższa rasę to udawałes że nie
    widziałeś.

  • 579. Data: 2021-07-14 21:07:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > No dobra. Wyrzygales się i ci lepiej. To teraz daj przepis na wodny chleb. A jeśli
    to tajemnica to napisz jak oszczędzasz wodę. Nawet jak nie oszczędzasz to dasz sobie
    radę. Budzik twierdzi że wiele razy pisał jak to robi. Poczytaj go i będziesz
    wiedział co napisać.

  • 580. Data: 2021-07-14 22:48:06
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Pani Ewa napisała:
    >
    > [...Barbapapa...]
    > Fasolkę hodował Mikołajek. Gdy się nudził, a Dorośli poradzili mu, aby
    > sobie znalazł jakieś wciągające zajęcie, na przykład hodowlę fasoli.

    I chyba Jaś też zasadził ziarnko fasoli. I kłopoty z tego potem były.

> [...]
    > trzy zapałki, które opierają się o naczynie z wodą i utrzymują częściowe
    > zanurzenie. Coś mi wyrosło, nawet dość ładne było.

    No słyszałam,  że awokado też  można w domu wyhodować. Może kiedyś spróbuję.

> [...]
    > okres, kiedy każdego ranka rozwijają się żółte gwiazdy, tak z piętnaście
    > centymetrów średnicy. W południe wiszą już tylko strzępy. A wieczorem

    W przyszłym roku też na dynię znajdę trochę miejsca. W tym roku (obok
    kilku pomidorów) eksperymentalnie posadziłam dwa krzaczki ogórków. Ich
    tempo wzrostu może nie jest tak fascynujące jak dyni, ale też całkiem
    szybko rosną. W ciągu 2-3 dni osiągają wielkość, która czyni je wartymi
    do spożycia. Ale trzeba przyznać, że pogoda wyjątkowo im sprzyja -
    ciepło i dużo deszczu. Dzisiaj mieliśmy tropik  przez cały dzień. Nawet
    awokado byłoby zadowolone.

    > To przede wszystkim efekt skali i konsekwencje monokultury w uprawach.
    > Trudno mi się zgodzić z tym, że jakaś roślina jest "nieekologiczna"
    > tak po prostu. Dopiero gdy ktoś przesadzi z areałem i zdominuje okolicę.

    To oczywiste. To skrót myślowy. Nieekologiczność dotyczy upraw, nie roślin.

    > Aż żem się spłonił.

    Jaka szkoda, że to uczucie obce jest niektórym innym bywalcom (Use)netu,
    i innych forów oraz trybunałów.

    --
    Ewa