  • 261. Data: 2012-12-12 18:49:15
    Temat: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybacz?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 12 Dec 2012 18:03:37 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

    > U?ytkownik "masti" <g...@t...hell> napisa? w wiadomo?ci

    > Wcale cie o to nie proszeo.

    to mów od razu, że to co gadasz to dla jaj

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 262. Data: 2012-12-12 21:40:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > A w najlepszej byli, jeśli dobrze pamiętam, wycastrowani Kubańczycy...
    > Jednak to nie pod ambasadą Fidela ustawiaja się kolejki, ciekawe czemu?

    Dlatego, ze Moore to taki sam populista jak Korwin. Filmami mozna wiele
    udowadniac.

  • 263. Data: 2012-12-12 21:41:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > I grabarz. Czuję się pocieszony.

    A gdyby to Wasza matka?

  • 264. Data: 2012-12-12 22:21:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak widzisz są tacy co się pozabijać chcą, tak ich to obchodzi.

    Juz dawno przestalem wierzyc politykom.

    > To wina ludu że kupuje te tanie sensacje. To świadczy o prymitywiźmie
    > ludu.

    Moje zdanie jest takie, ze jak chce sie byc postrzeganym profesjonalnie i
    przekonywujaco to niestety trzeba sie starac. Lud jest jaki jest, a od
    politykow przynajmniej ja oczekuje czegos wiecej niz pokroj prymitywnego
    ludu, cos jak charyzmatyczny przywodca. Moze dlatego jakos coraz mniej
    polityka sie interesuje.

    > Ale ta siła jest na kredyt. Czyli na bardzo glinianych nogach.
    > Bankructwa z dnia na dzień potentatów jest tego dowodem.

    Bankructwa sa na zyczenie, jesli mozna tak powiedziec. Przeszacowanie,
    wiara, ze bedzie ciagle roslo itp. Bankructwa sa wpisane w kapitalizm,
    rowniez ten z 19 wieku. Tu nie ma nic nienormalnego. Sila gospodarki to nie
    tylko bankructwa.

    > Ale jest i ma bezpośredni wpływ na pieniądz.
    > Popatrz na naszą gospodarkę. Wszędzie co rusz to czytasz że jakiekolwiek
    > pierdnięcie ma wpływ na złotówkę. Ma wpływ?

    Mylisz wyceniana na rynku miedzywalutowym wartosc pieniadza z wartoscia i
    kondycja gospodarki. To odrebne zagadnienie i nie warto na potrzeby tej
    dyskusji rozszerzac bardzo zawilego tematu.

    > A ja się zastanawiałem z nieco innej strony. Apple ktos wycenił bo
    > produkuje drogocenne zabawki. Apple to wartość patentów które wcześniej
    > czy później kto inny by inny dokonał, tyle że Apple musi sobie krzyknąć 10
    > razy tyle co inni.
    > Teraz wyobraź sobie że przyjeżdża taki "pan Apple" do Polski i mówi
    > kupuję to badziewie a ja mu wieszam cenę na płocie 2x większą niż ma w
    > kieszeni. Skoro on ma prawo przesadzać ze swoimi cenami to czy ja nie mam
    > prawa wycenić tak samo swojej posiadłości?

    Nie bardzo wiem o czym jest mowa. Nie chce sie wypowiadac, bo nie
    interesowalem sie tym. Moge tylko podejrzewac, ze chodzi o wartosc gieldowa,
    a ta jest faktyczna wartoscia firmy korygowana o wartosc spekulacyjna, czyli
    tyle ile cena akcji razy emisja (ilosc akcji na rynku). Nie wiem, moze o to
    chodzi? Ale Ty oczywiscie mozesz wyceniac swoja nieruchomosc jak tylko
    chcesz, nie mniej rynek i tak to zweryfikuje. Dalej twierdze, ze to tylko
    rynek jakis tam i nie ma nic wspolnego z pieniadzem w kontekscie parytetu.

    > Co staniało?

    Telewizory, komputery, kartofle, bo ja wiem co jeszcze?

    > Wzrostu cen ale spadku wartości towarów.

    Niekoniecznie. Inflacja to nie stan kiedy rosna wylacznie ceny towarow.
    Rosna rowniez place. Fakt, ze nie proporcjonalnie, ale to nic dziwnego, bo
    rynek plac jest lepki, znaczy powiazany umowami itp. i wolniej reaguje na
    zmiany cen.

    > Zazwyczaj wiadomo tylko to że trzeba dodrukować.

    Urzad statystyczny zbiera dane makroekonomiczne. RPP zbiera sie co jakis
    czas i ustala kierunki polityki pienieznej. Sa na to wzory matematyczne i
    modele uwzgledniajace dane GUS. To wszystko daje sie wyliczyc. Kiedy trzeba
    drukowac to sie drukuje, a kiedy nie to nie. Dwa pojecia: twarda polityka
    monetarna, miekka polityka monetarna.

    > Jesteś w błędzie. W większości firm wypłaty nie dostaniesz bez przelewu na
    > ROR.
    > Zakładając firmę masz obowiązek posiadać konto pod groźbą poważnych
    > konsekwencji prawnych.

    To fakt, ale nie musze brac kredytu. Utrzymywanie konta jakos przezyje.

    > Albo wyprodukować coś aby był powód do wydrukowania równowartości
    > pieniądza.

    No tak wlasnie sie dzieje. Problem w tym, ze parytet jest sztywny, zalezny
    od ilosci wymienialnego kruszcu. Znaczy sytuacja calkowicie z matrixa. Skad
    wziac zysk jezeli pieniedzy na rynku jest tyle co na dobra sprawe deszczu w
    ciagu roku? To tak jak dzielenie predkosci przez kilogramy w fizyce.

    > Jeżeli nikt nic nie będzie produkował to tak, masz rację, ale jak choćby
    > jeden będzie coś produkował to nie.

    Ale nie wyprodukuje zlota. W tym sek. Co by nie produkowal to jak nie bedzie
    zlota, nie bedzie z czego zaplacic, bo zlota nie ma wiecej. Mozemy albo je
    wykopac, albo sciagnac od producentow kruszca.

    > Po części. Dawniej wystarczyło złoto. Ja uważam że powinno to być
    > cokolwiek co jest wyprodukowane i ma przez to jakąś wartość.

    Zatem parytet idzie miedzy bajki. O nic innego mi nie chodzilo. Zatem teorie
    wyznawcow Korwina o kand d..py.

    > Ano właśnie można nie mieć złota a mieć prężny przemysł i produkować.
    > My Polacy nie mamy ani tego ani tego i dlatego jesteśmy biedokami.

    > A jednak drukują. Trzeba jakoś spłacać te kredyty.

    Cale szczescie to nie lapczywy rzad drukuje pieniadze. W naszym kraju
    konstytucyjnie za polityke monetarna odpowiada wylacznie NBP, ktory nie musi
    ulegac rzadowym zachciankom.

    Pozdro.. TK

  • 265. Data: 2012-12-12 22:23:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > E tam Tusk... Pamiętacie jeszcze "dogonic i przegonić USA do roku 2010",
    > czyli słynną strategie lizbońską? :-D

    A podniesienie podatkow to jak platfornie wyrwac serce... :-DD

    Pozdro.. TK

  • 266. Data: 2012-12-12 23:39:48
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > gieldowa, a ta jest faktyczna wartoscia firmy korygowana o wartosc
    > spekulacyjna, czyli tyle ile cena akcji razy emisja (ilosc akcji na

    Ale akcjonariusze dostają jak najbardziej realne dywidendy i jak sprzedadzą
    na górce to też się cieszą. No znowu trzeba dodrukować pieniędzy.

    > Telewizory, komputery, kartofle, bo ja wiem co jeszcze?

    TV i komputery taniały tak samo przed wejściem. Po prostu postęp
    technologiczny ma tu silniejsze parcie.

    > Niekoniecznie. Inflacja to nie stan kiedy rosna wylacznie ceny towarow.
    > Rosna rowniez place.

    Z opóźnieniem a w niektórych branżach z bardzo bardzo dużym opóźnieniem.

> [...]
    > trzeba drukowac to sie drukuje, a kiedy nie to nie. Dwa pojecia: twarda
    > polityka monetarna, miekka polityka monetarna.

    To niech zmienią wzory w oparciu o faktyczne pokrycie w towarach bo jak by
    nie dał co przyszedł Pan Bóg i powiedział "sprawdzam" to dupa blada, kasy
    mamy jak na bilet do drugiej galaktyki a paliwa tylko do księżyca starczy.

    Marek

    > To fakt, ale nie musze brac kredytu. Utrzymywanie konta jakos przezyje.
    Ale jednak musisz to jakoś przeżyć. Opłaty za prowadzenie za przelewy,
    wypłaty w bankomatach opłaty za brak transakcji kartami w danym miesiącu,
    itd. itd.

> [...]
    > Skad wziac zysk jezeli pieniedzy na rynku jest tyle co na dobra sprawe
    > deszczu w ciagu roku? To tak jak dzielenie predkosci przez kilogramy w

    A mi się wydaje że jednak jest inaczej. Kasy mamy na świecie od czorta a
    towarów jakby za mało.

    > Ale nie wyprodukuje zlota. W tym sek. Co by nie produkowal to jak nie
    > bedzie zlota, nie bedzie z czego zaplacic, bo zlota nie ma wiecej. Mozemy
    > albo je wykopac, albo sciagnac od producentow kruszca.

    Ja cały czas powtarzam że można odejść od złota i podpiąć się pod wszelakie
    towary.
    Już pisałem że złoto rajcowało ludzi jeszcze w średniowieczu. Dzisiaj
    spotkasz ludzi których bardziej rajcuje nowy model ajfona, aczkolwiek w
    ajfonie trochę złota się znajduje.

    > Zatem parytet idzie miedzy bajki. O nic innego mi nie chodzilo. Zatem
    > teorie wyznawcow Korwina o kand d..py.

    Mnie się wydaje że zbyt dosadnie ludzie go odbierają. Wiadomo jest że w XXI
    wieku nie da się wprowadzić wszystkich realiów z wieku IX bo ani mentalność,
    liczebność i stan wykształcenia ludzi, ani stan technologii i globalizacja
    na to nie pozwalają.

    > Cale szczescie to nie lapczywy rzad drukuje pieniadze. W naszym kraju
    > konstytucyjnie za polityke monetarna odpowiada wylacznie NBP, ktory nie
    > musi ulegac rzadowym zachciankom.

    Ale nieudolne działania rządu powodują że nie ma wyjścia. Drukować albo
    bida.

    Marek

  • 267. Data: 2012-12-13 11:05:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2012 23:39:48 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Ale jednak musisz to jakoś przeżyć. Opłaty za prowadzenie za przelewy,
    >
    > wypłaty w bankomatach opłaty za brak transakcji kartami w danym miesiącu,
    >
    > itd. itd.
    Że zacytuję Ergie-go- "masz wybór" Żaden problem znależć na rynku taki bank w którym
    utrzymanie ROR i karty wynosi 0zł. Ba całkiem łatwo znależć bank który jeszcze Tobie
    dopłaci za to że korzystasz z karty czy na ROR wpływa Twoje wynagrodzenie.
    Miesiecznie można kilka setek od banku wyciągnąć;)
    Jeszcze chyba dwa lata temu mając kartę kredytowa mBanku można było 5-6 tys zł
    rocznie zyskac- ja akurat na wycieczkę do Grecji dla cąłej rodziny w ten sposób
    zarobiłem. Od kilku miesięcy tez w miarę łatwo można co miesiąc 1250zł w Alior Sync
    zarobić;)
    5% zwrotu tego co wydajesz kartą to juz prawie co drugi bank oddaje. Trzeba tylko
    pilnowac aby kartę spłacić w bezodsetkowym terminie. Ale to tematy na inną
    dyskusje/grupe.

  • 268. Data: 2012-12-13 11:11:06
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

> [...]
    >tylko pilnowac aby kartę spłacić w bezodsetkowym >terminie. Ale to tematy

    Nie po to się pozbyłem kart kredytowych aby do nich wracać. A miałem złotą
    kartę w BPH i indywidualnie obsługiwany byłem w pokoju na piętrze.
    Dziękuję. Nie chcę więcej. Mam ku temu powody.

    Marek

  • 269. Data: 2012-12-13 11:35:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ale akcjonariusze dostają jak najbardziej realne dywidendy i jak
    > sprzedadzą na górce to też się cieszą. No znowu trzeba dodrukować
    > pieniędzy.

    Dywidenda to nic innego jak podzial zysku. Nie ma zysku to nie ma czego
    dzielic. A co jak bedzie dolek i akcje stanieja?

    > TV i komputery taniały tak samo przed wejściem. Po prostu postęp
    > technologiczny ma tu silniejsze parcie.

    Pytales to odpowiadam.

    > Z opóźnieniem a w niektórych branżach z bardzo bardzo dużym opóźnieniem.

    Sila nabywcza pieniadza spada. A co da parytet? Ceny pojda w gore, bo
    nieurodzaj, pomor bydla, powodz, wzrost cen ropy i kto wie co jeszcze. Co
    wtedy powiedz mi, jak pieniedzy bedzie tyle co zlota i nie wiecej? Wszystko
    zdrozeje, a place?

> [...]
    > mamy jak na bilet do drugiej galaktyki a paliwa tylko do księżyca starczy.

    Ale co Ci sie niezgadza konkretnie, bo nie wiem do czego sie odniesc.
    Pieniedzy nie musi byc tyle co towaru, bo co z tymi co trzymaja w skarpecie?

    > Ale jednak musisz to jakoś przeżyć. Opłaty za prowadzenie za przelewy,
    > wypłaty w bankomatach opłaty za brak transakcji kartami w danym miesiącu,
    > itd. itd.

    Nie mam ani jednej karty platniczej...
    Co do przelewow, to wiesz.... Kiedys powiedzialem jednej pani, ze jak z
    Katowic wyjdzie jej taniej zawiezienie pieniedzy do Gdanska to jej wolny
    wybor. Nie musi robic przelewu bankowego.

    > Ja cały czas powtarzam że można odejść od złota i podpiąć się pod
    > wszelakie towary.

    Ale po co? Po co inne towary? Po to zeby mozna bylo ich dolozyc jak okaze
    sie, ze jest za malo kruszca? Ta mysl wlasnie zaprzecza parytetowi, a juz
    napewno Twoja wypowiedz zaprzecza temu co linkowales. Nie czepiam sie, co
    najwyzej ciesze, ze mnie zrozumiano.

> [...]
    > XXI wieku nie da się wprowadzić wszystkich realiów z wieku IX bo ani
    > mentalność, liczebność i stan wykształcenia ludzi, ani stan technologii i

    Oczywiscie, ze nie pozwalaja. Te teorie o parytecie to jak Palikota nagonka
    na kosciol. Pierdzielic cos byle inaczej niz reszta, czyms przeciez trzeba
    sie wyroznic. Sek w tym, ze ja glosujac chce w to wierzyc, a nie wierze. Mam
    wrazenie, ze nie wierza i tworcy pogladow, a mnie nie interesuje innosc na
    sile. Poki nie zobacze, ze gloszone slowa sa prawdziwe i racjonalne, tak
    dlugo nie bede popieral populistow myslacych wylacznie o wlasnej karierze i
    bycie.

    > Ale nieudolne działania rządu powodują że nie ma wyjścia. Drukować albo
    > bida.

    Nieudolne dzialania rzadu to drukowanie papierow dluznych, czyli obligacji.
    Ich wykup przez banki sprawia, ze te sa mniej zainteresowane rynkiem
    detalicznym, czyli mamy wyzsze stopy procentowe dla Kowalskiego. Wiec owszem
    ta droga rzad moze pozyskiwac pieniadze, a system bankowy je upraszczajac
    tworzy. Tylko, ze nie dzieje sie to bez kontroli, bo raz mamy
    nieprzekraczalne 50% PKB zadluzenia panstwa, gdzie tworczej ksiegowosci
    Rostowskiego nie brakuje rzecz jasna, a z drugiej strony kontrola NBP nad
    akcja kredytowa i ogolnie iloscia pieniadza na rynku.

    Pozdro.. TK

  • 270. Data: 2012-12-13 11:55:54
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ale co Ci sie niezgadza konkretnie, bo nie wiem do czego sie odniesc.
    > Pieniedzy nie musi byc tyle co towaru, bo co z tymi co trzymaja w
    > skarpecie?

    To że w razie W. będą gołodupcami z papierami bez pokrycia.

    > Nie mam ani jednej karty platniczej...
    Trochę mnie to dziwi. Czytając cię tu teraz i czasem wczesniej odniosłem
    wrażenie że masz jakiś bezpośredni kontakt z finansami. Nie wiem. A może i
    nie powinno dziwić?

    > Co do przelewow, to wiesz.... Kiedys powiedzialem jednej pani, ze jak z
    > Katowic wyjdzie jej taniej zawiezienie pieniedzy do Gdanska to jej wolny
    > wybor. Nie musi robic przelewu bankowego.

    Wieźć pieniądze rzeczywiste a przelac wirtualnie to chyba dwie rózne sprawy.
    To tak samo jak pojechać na rozmowę albo zadzwonić.

> [...]
    > interesuje innosc na sile. Poki nie zobacze, ze gloszone slowa sa
    > prawdziwe i racjonalne, tak dlugo nie bede popieral populistow myslacych

    Nie będę już przedłużał bo mi się nie chce. Moje zdanie na koniec jest
    takie.
    Jest mnóstwo tematów " Korwinowych" które nadają się jak najbardziej do
    wprowadzenia i naprawdę mielibyśmy w neijednej dziedzinei życia lepiej.
    Niestety przesłaniane są tym Korwinowym "pierdoleniem przygłupa" jak to ci
    przeciwniocy określają. Dla wielu Nie ważnejest, że dzisiejsze realia szybko
    zweryfikują możliwość wprowadzania jednych i drugich i wprowadzone mogły być
    naturalną selekcją tylko te właściwe, lepiej jest upierdolic wszystko
    uważając że Korwin '"pieprzy głupoty".
    Wylewamy dziecko z kąpielą. Tyle w sprawie odrzucania wszystkiego co
    proponuje Korwin.

    Marek