  • 31. Data: 2012-02-17 12:45:38
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-02-17 13:16, news pisze:

    > W Polsce JESZCZE niewolnictwo jest zabronione i sprzeczne z konstytucją!
    > Skoro właściciel posesji ma obowiązek wykonywania pracy odśnieżania
    > chodnika to właściciel owego chodnika ma obowiązek zapłacenia za tą
    > pracę, oraz opłacenia ZUSu i USu!
    > Właściciel działki po miesięcznym odśnieżaniu powinien wystawić fakturę
    > na stosowną kwotę i wysłać ją do urzędu miasta/gminy i czekać na wypłatę.
    > Jeśli urzędas stwierdzi ze zapłata jest wygórowana to niech sobie
    > wynajmie tańszego robola.

    Może potrzeba jakiegoś prawnika, który spróbuje to wyjaśnić ;)
    Podejrzewam, że szybko zmieniono by prawo, gdyby SN nakazał gminom
    wypłacanie kasy dla mieszkańców.

    Logiczna wydaje się odpowiedzialność za stan terenu, który do nas
    należy, nielogiczna - za teren przyległy, należący do gminy.

    Nie mam nic przeciwko temu odśnieżaniu - uważam za przejaw dobrego
    wychowania dbałość i troskę o zdrowie przechodniów, ale są sytuacje
    losowe/nagłe wyjazdy itp. - państwo nie powinno karać np. za to, że
    pojechałem z dzieckiem do szpitala, a w tym czasie spadło 20cm śniegu.
    A strażnik miejski nie jest kompetentny, aby decydować o zasadności
    mandatu w takiej sytuacji.

    Odnośnie odszkodowania za np. złamane kończyny - to też pole do
    wyłudzeń. Wystarczy ustawić się pod szpitalem w taką pogodę jak dzisiaj,
    zaproponować wszystkim połamanym 50% udziału w pozyskaniu kasy i...
    poszukać jednej nieodśnieżonej posesji, wożąc tam połamanych, wzywając
    pogotowie itp. Właściciel posesji może się do końca życia nie wypłacić.

    yarecky.

  • 32. Data: 2012-02-17 12:50:23
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-02-17 13:04, kogutek pisze:

    > Kupując nieruchomość wiedziałeś że tak jest. Bo nawet jak nie wiedziałeś to
    > miałeś w zakresie obowiązków wiedzieć. Urzędnicy torturowali Cie żebyś kupił?
    > Tylko w sytuacji jak by Cie oszukali, kazali kupić pod rygorem wywiezienia do
    > Obozu Koncentracyjnego itp. Mógłbyś mieć pretensję. Kupiłeś z własnej woli.
    > Odstosunkój się od urzędników.

    W momencie zakupu nieruchomości mogło nie być jakiejś drogi/chodnika.
    Potem nagle ktoś mógł podzielić sąsiednie działki, robiąc z naszej
    działki działkę narożną, ze 100 metrowym chodnikiem przy dłuższym boku
    działki. Mimo, że od frontu było pierwotnie tylko 15 metrów.

    Takie rzeczy się zdarzają.

    yarecky.

  • 33. Data: 2012-02-17 12:54:42
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
> [...]
    > stosowną kwotę i wysłać ją do urzędu miasta/gminy i czekać na wypłatę.
    > Jeśli urzędas stwierdzi ze zapłata jest wygórowana to niech sobie wynajmie

    Genau!
    Dopiero co pojawiły się serie informacji jakoby używanie służbowych
    samochodów do celów prywatnych było dochodem, więc
    sprzątanie gówna z nie swojego kawałka ziemi jest dochodem gminy, czyli moim
    kosztem.
    Ja powinienem mieć prawo zwrotu nakładów na łopatę, i odzież ochronną a oni
    mają obowiązek odprowadzić podatek.

    Marek

  • 34. Data: 2012-02-17 13:25:43
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji. NIEZŁY POMYSŁ
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:
> [...]
    > Ja powinienem mieć prawo zwrotu nakładów na łopatę, i odzież ochronną
    > a oni mają obowiązek odprowadzić podatek.

    Genialne...

    należy zainteresować US faktem że gminy uzyskują nieopodatkowaną korzyść z
    tytułu odśnieżania.

    Urzędy powinny odprowadzić podatek dochodowy oraz VAT, ponadto US mogą ich
    szarpnąć wstecz za poprzednie 5 lat z tego tytułu.

  • 35. Data: 2012-02-17 13:51:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 17-02-2012 o 13:04:27 kogutek <s...@n...gazeta.pl>
    napisał(a):

    > Kupując nieruchomość wiedziałeś że tak jest. Bo nawet jak nie wiedziałeś
    > miałeś w zakresie obowiązków wiedzieć.

    Jak kupowałem nieruchomość, nie było takiego przepisu...
    Jak moja babcia kupiła swoją nieruchomość też nie było takich przepisów,
    nie było chodnika, drogi, żadnej chałupy w promieniu 10 km.
    Nie wszystko jest czarno białe.

    Pzdr
    TG

  • 36. Data: 2012-02-17 13:57:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 17 Feb 2012 14:51:37 +0100 osobnik zwany Tomasz
    Gorbaczuk wystukał:

    kupowałeś w XIXw.?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 37. Data: 2012-02-17 14:00:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 17-02-2012 o 14:57:23 masti <g...@t...hell> napisał(a):

    > Dnia pięknego Fri, 17 Feb 2012 14:51:37 +0100 osobnik zwany Tomasz
    > Gorbaczuk wystukał:

    > kupowałeś w XIXw.?

    "Kwestię porządkowania chodnika reguluje ustawa z 13 września 1996 roku o
    utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dziennik Ustaw z 1996 roku,
    pozycja 131, numer 622). Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 4 tej ustawy
    właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez
    oczyszczanie ze śniegu i lodu oraz usuwanie błota i innych zanieczyszczeń
    z chodników położonych wzdłuż nieruchomości."

    Pzdr
    TG

  • 38. Data: 2012-02-17 14:01:33
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik masti napisał:
    > kupowałeś w XIXw.?

    Przepis wszedł albo za Millera, albo za Kaczyńskiego...
    Wcześniej takiego czegoś nie było.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 39. Data: 2012-02-17 14:02:58
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > "Kwestię porządkowania chodnika reguluje ustawa z 13 września 1996 roku

    No proszę... czyli trochę wcześniej niż M i K królowali.

  • 40. Data: 2012-02-17 14:12:57
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez
    > oczyszczanie ze śniegu i lodu oraz usuwanie błota i innych zanieczyszczeń
    > z chodników położonych wzdłuż nieruchomości."

    jakby się już czepiać... to chodnik ma dwie strony... i wzdłuż tej drugiej
    jest nieruchomość (droga), której właścicielem jest gmina... :-)

    pozdrawiam
    s_13