  • 71. Data: 2017-12-10 00:47:24
    Temat: Re: Palenie p?yt w piecu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 9 grudnia 2017 21:41:04 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Imbecyl i nad?ty bufon.

    Ja to już dawno wiedziałem przy dyskusji o wychowaniu psa. On nawet psa
    wychować by nie potrafił. To, że potrafi jedynie siłą i biciem świadczy
    zresztą nie tylko o jego totalnej nieznajomości tematu (jedynym poprawnym
    sposobem wychowywania psa jest szkolenie pozytywne) ale i tym jakim jest
    pierdolniętym podludziem, bo żaden normalny człowiek żadnego zwierzaka
    świadomie nie uderzy.

    --
    Adam Sz.

  • 72. Data: 2017-12-10 01:41:35
    Temat: Re: Palenie płyt w piecu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz napisac w jaki sposob uczciwi przedsiebiorcy uczciwie rozliczajacy sie z vatu
    placa go teraz wiecej. Stawki wzrosly?

  • 73. Data: 2017-12-10 09:25:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 grudnia 2017 01:13:02 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Pami?tam elaboraty o obro?ach elektrycznych. Imbecyl i tyle.
    > Komentowa? brednie dla potomnych jedynie warto. Nic poza tym.

    Maniek zacząłeś ogonki tracić - ja widzę same znaki zapytania :)
    Masz źle charset w ogóle ustawiony (iso 8859-1).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 74. Data: 2017-12-10 09:28:35
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 grudnia 2017 00:41:13 UTC+1 użytkownik ddddddddddddd napisał:

    > rozliczałem. Ściągalność vat zwiększyła się m.in. kosztem
    > dziesiątek/setek? tysięcy uczciwych przedsiębiorców.

    Patrząc uczciwie - to JPK *znacznie* naprawia sytuację wyłudzeń VATowskich.
    A skoro mniej kradną - to więcej zostaje. Dzięki JPK przedsiębiorcy
    dostają też zwroty VAT nie w 3 miesiące, a w miesiąc. Mimo wszystko jest
    to punkt dla pisu w zakresie zwalczania wyłudzeń. Chociaż ja bym wolał,
    żeby ustawa o VAT była na jednej stronie A4 i nie dawała w ogóle możliwości
    do wyłudzeń ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2017-12-10 10:02:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 9 Dec 2017 22:44:26 +0100, Roman Tyczka

    > Bo przecież ludzie którzy jeżdżą śmieciarkami są gorsi, a Ci co w TV są
    > fajniusi. Gratuluję jasnych zasad, przekazuj je dalej.

    Jeden marzy aby się znaleźć na ekranie, drugi o jeździe śmieciarką. Żadne z
    tych marzeń nie są złe, czy tam słabe. No ale przecież to twoje słowa.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 76. Data: 2017-12-10 11:31:11
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Mozesz napisac w jaki sposob uczciwi przedsiebiorcy uczciwie rozliczajacy sie z
    vatu placa go teraz wiecej. Stawki wzrosly?

    już o tym pisałem kiedyś. Moją branżę wrzucono do worka odwrotne
    obciążenie. Dzięki temu rozliczając się kwartalnie, przy firmie
    zawieszonej w czerwcu zwrotu vat spodziewam się w styczniu- lutym. Do
    tego czasu rząd będzie obracał moimi pieniędzmi. Tak, moimi, nie
    pieniędzmi które się państwu należą.
    Prosty przykład:
    przed 1.01.2017:
    Kupowałem materiały (paliwo, narzędzia itp., ale dla uproszczenia
    przyjmijmy że to tylko materiały dla klienta) za 50.000zł netto, za
    robotę kasowałem 10.000zł netto. razem wystawiałem fakturę na 60.000
    netto, 73200zł brutto. Po dwóch tygodniach/miesiącu itp. od wystawienia
    faktury na koncie miałem 73200zł, z czego 61500zł płaciłem do sklepu za
    towar, 2300zł vatu od tego co zarobiłem, zostawało 9000zł do
    opodatkowania czyli dla uproszczenia 7200zł na czysto - z tego płaciłem
    pracownikom itd.
    Po 1.01.2017:
    kupuję materiały za 50.000 netto, za robotę nadal biorę 10.000zł, ale
    fakturę dla klienta wystawiam na 60.000zł, bo w kwocie netto.
    po 2 tygodniach dostaję 60.000zł na konto, płacę za towar 61.500zł, więc
    1500zł dokładam z własnej kieszeni - żeby skurwysyny mogły w TV
    powiedzieć że jest większa ściągalność VATu, oczywiście z minus 1500zł
    które mi zostały opłacam 1800zł podatku dochodowego, więc z pieniędzy
    które zostają mi na koncie - czyli kredytu na 3300zł - opłacam
    pracowników i inwestuję w przyszłość firmy. W zamian w związku ze
    zwrotem podatku obligatoryjnie mam kontrolę, bo na pewno oszust jestem.
    Oczywiście jeszcze ciekawiej się robi jak nie dostaniesz zapłaty za
    usługę - tu się nic nie zmieniło, podatek nadal musisz zapłacić od próby
    dochodu a nie od samego dochodu

    A dla zenków jestem złodziejem i "za po okradałem państwo", bo narzekam
    na większą "ściągalność" vat. No, ja już nie jestem, akurat to pomogło
    mi podjąć decyzję i przestać być oszustem (czyli prowadzić firmę) - nie
    tylko to, to była taka wisienka na torcie. Najlepszy zawsze był koniec
    roku, od stycznia wchodzi coś nowego, nie wiemy jeszcze dokładnie co,
    jak czegoś nie rozumiesz zawsze możesz zapłacić i wystąpić o
    interpretację przepisów, którą otrzymasz po 3 (?) miesiącach - do tego
    czasu rób jak uważasz, w razie kontroli ci dosramy :)

    Łukasz

  • 77. Data: 2017-12-10 13:56:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 grudnia 2017 11:31:22 UTC+1 użytkownik ddddddddddddd napisał:

> [...]
    > pracowników i inwestuję w przyszłość firmy. W zamian w związku ze
    > zwrotem podatku obligatoryjnie mam kontrolę, bo na pewno oszust jestem.

    A wysyłasz już JPK? Jak wysyłasz to żadnej kontroli nie będziesz już miał,
    a zwrot dostaniesz do miesiąca czasu. Potwierdzone info od księgowej w
    kilku tego typu dużych firmach. Po wprowadzeniu JPK kontrole się skończyły,
    a zwrot jest 2-3 razy szybciej na koncie. Jak nie wysyłasz to od nowego
    roku i tak będziesz wysyłał :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 78. Data: 2017-12-10 17:44:47
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 10.12.2017 o 12:56, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > a zwrot jest 2-3 razy szybciej na koncie. Jak nie wysyłasz to od nowego

    już na szczęście nie mam takich problemów, w połowie roku firmę w Polsce
    zawiesiłem, zamknę w ciągu dwóch miesięcy - jak sprzedam samochód, bo
    nie opłaca mi się zamykać firmy z tym samochodem na stanie...
    Patrząc też na dwie osoby będące na chorobowym, które miały wstrzymane
    wypłaty zasiłków z zus (np. ze względu na to, że nie ma kodu choroby na
    L4, mimo że chory ma ksero i kod choroby jest bardzo dobrze czytelny)
    wnioskuję że tak łatwo nie będzie. Ale pożyjemy, zobaczymy.

    Łukasz

  • 79. Data: 2017-12-10 18:18:47
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Sat, 9 Dec 2017 17:14:49 +0100, Myjk napisał(a):

    > /.../
    > Że tak zapytam, twoje dziecko jakie w podobnym wieku ma/miało marzenia dla
    > odmiany, z tych przyziemnych możliwych do realizacji -- przejechać się
    > śmieciarką?

    Moim własnym marzeniem z dzieciństwa, niezrealizowanym do dzisiaj jest
    kierowanie koparką.

    --
    Yakhub

  • 80. Data: 2017-12-10 18:20:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 9 grudnia 2017 22:21:30 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > A jak? Twoje dziecko zawsze pod??a za tym co dla niego wymy?lisz?

    Oczywiście że nie, ale jak mu nie pokażesz i nie pomęczysz chwilę
    tematu to nie załapie. Dlatego pomysł "posadzić dzieciaka na rok
    w kącie z gitarą" uważam za nieżyciowy ;)

    L.