  • 51. Data: 2012-03-22 06:00:13
    Temat: Re: Palnik do spawania/cięcia
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > To ty jesteś trollem, jeśli masz zamiar wylewać własne frustracje to
    > załóż sobie swój oddzielny wątek i tam się użalaj nad własnym losem,
    > natomiast jak mój cię nie interesuje to się nie udzielaj, nie
    > zadymiaj i nie wprowadzaj w błąd i nie trolluj!
    > Zacytuję klasyka: "Spiepszaj dziadu!!!"

    Panie premierze, nie wypada... czy oddał pan już te pożyczone 200zeta?

  • 52. Data: 2012-03-22 20:19:20
    Temat: Re: Palnik do spawania/cięcia i tym razem ja pytam na końcu...
    Od: <news>

    Użytkownik "Jackare" napisał{
    > Tlen jest sprężony, więc metoda z przelewaniem odpada.

    Więc w najgorszym razie po podłączeniu wypożyczonej podobnej pojemności
    napełnisz połowę mniejszym ciśnieniem, ale przyszedł mi taki pomysł:
    Jeśli masz 11 tych butli to trzeba wypożyczyć jedną najlepiej jak największą
    i potem podłączać po kolei do każdej, następnie wymiana i powtórka w tej
    samej kolejności, nabijesz wszystkie do prawie pełna.

    > Wiem też, że kupując gaz LPG w butlach 11 kg od firm specjalizujących
    > się w dastowach LPG w butlach 11 kg, za taki ładunek gazu płaci się
    > 44-50 zł, więc punkt napełniania butli turystycznych ma najwyższe ceny
    > pewnie z powodu wyższej marży podyktowanej obsługą detalu

    Z butlami turystycznymi to jeszcze większy przekręt, ale nawet z tymi 11kg
    wprowadzili ustawę ze nie można nabijać ich na stacjach LPG a niby dlaczego
    skoro cena ta sama?

  • 53. Data: 2012-03-22 22:36:01
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

> [...]
    > pozwala tobie udzielić żadnej rady za darmo, jedyne co robisz to wmawiasz
    > (chyba tylko sobie) swoją wyższość i żeby ktoś tego nie robił bo się na
    > tym nie zna a ty oczywiście się znasz.
    > Żadnej rady nie udzieliłeś, a jedynie propagujesz kłamstwa zestawiając
    > dobry palnik z kiepską spawarką i kłamiesz że jest taniej, gdybym chciał
    > kupić spawarkę do spawania takich samych blach jak tymi palniczkami za
    > 500-600zł to bym musiał dać minimum 5k zeta, wiec jedyne co robisz to
    > kłamiesz, trolujesz i obrażasz, i nie napinaj się tak bo ci żyłka pęknie!

    Gdybyś nie był idotą to nie pisał byś takich bzdur.
    Po pierwsze nigdzie wcześniej nie napiasałem, że spawarką elektryczną będzie
    taniej, choć w tym przypadku jest to prawda.
    Napisałem, że jest bezpieczniej i że większość prac domowych można zrobić
    kompletynym zestawem spawalniczym TIG lub MIG-MAG kosztującym 1500-2000zł, w
    skład którego wchodzi: spawarka, butla z argonem, reduktor, wąż do
    podłączenia butli oraz maska. Można tym także pospawać stalową instalację
    CO.
    Ponieważ jesteś idiotą to uważasz, że kupując palniki za 500-600zł będziesz
    spawał.
    Niestety nie będziesz spawał, bo samymi palnikami nie da się spawać. Do tych
    palników musisz jeszcze mieć: butle, reduktory, węże, szybkozłaczki z
    zaworami zwrotnymi, a co najważniejsze gazy, których koszt to minimum
    300-400zł jak bierzesz na firmę. Niestety firmy sprzedające gazy to nie
    instytucje charytatywne i za wszystko każą płacić, a zwłaszcza osobom
    prywatnym i tu od osób prywatnych potrafią brać 2 razy większe opłaty.
    Oczywiście możesz sobie wydzierżawić butle, ale przez rok za dzierżawę
    zapłacisz połowę tego co za nowe, o ile w ogóle jakakolwiek firma będzie
    chciała z Tobą jako osobą prywatną rozmawiać na temat dzierżawy.
    Niestety gdyby się chciało kupić wszystko nowe to zestaw gazowy kosztowałby
    przynajmniej 4-5 tys. zł.
    Zakładając, że kupisz butle na złomie po 200zł to i tak całość będzie
    kosztować powyżej 2 tys. zł.
    Ponieważ jesteś idiotą to wypisujesz brednie, że TIG-iem można spawać tylko
    i wyłącznie nierdzewkę, a uważasz się za takiego mądrego... :)
    Jeżeli chcesz porównywać to porównuj nowe z nowym i stare ze starym. Spawrki
    TIG czy MIG-MAG także można kupić używki z górnej półki za grosze. Sam z
    resztą 2 lata temu sprzedałem mało używanego Bestera MIG-MAG z
    transformatorem za połowę ceny, bo kupiłem TIG-a oraz MIG-MAG-a z
    przetwornicami inwertorowymi i po prostu spawarka transformatorowa poszła w
    odstawkę.

  • 54. Data: 2012-03-22 22:42:17
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Nie wiem czy ten tlen w butlach jest skroplony, czy sprężony, bo jeśli
    > jest skroplony to sprawa jest wykonalna, mianowicie wypożyczasz jedną
    > butlę z wypożyczalni, robisz przyłącze rurką między butlą wypożyczoną a
    > twoją, łączysz, ustawiasz wypożyczoną butlę do góry nogami nad twoją i
    > odkręcasz kurki, powinno się normalnie przelać, potem wymieniasz ją tak 11
    > razy i masz swoje pełne.
    > To sprawdzony patent w przypadku napełniania butli do kuchenek
    > turystycznych, też za napełnianie takich liczą sobie jak za złoto!

    Aby napewno wiesz o czym piszesz?

  • 55. Data: 2012-03-23 09:55:43
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > największą i potem podłączać po kolei do każdej, następnie wymiana i
    > powtórka w tej samej kolejności, nabijesz wszystkie do prawie pełna.

    W teorii łatwe, w praktyce w warunkach podstawowego warsztatu nie do
    przeprowadzenia przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa, później ze
    względów technicznych i z uwagi na konieczność zachowania czystości tlenu.
    Ciśnienie tlenu w pełnej butli wynosi 150 atmosfer !

  • 56. Data: 2012-03-23 13:42:16
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
> [...]
    > bezpieczniej i że większość prac domowych można zrobić kompletynym
    > zestawem spawalniczym TIG lub MIG-MAG kosztującym 1500-2000zł, w

    Zaprzeczasz sam sobie, cały czas pisałeś kłamliwie że będzie taniej i nadal
    to robisz zestawiając sprzęt palnikowy z wyższej półki ze sprzętem
    elektrycznym z niższej półki!

> [...]
    > na temat dzierżawy Niestety gdyby się chciało kupić wszystko nowe to
    > zestaw gazowy kosztowałby przynajmniej 4-5 tys. zł.

    Przestań toczyć pianę z pyska i opowiadać brednie!
    Oto cennik kompletu do spawania tlen+acetylen:
    Zastaw palników 650zł (widzę ze na allegro po tej dyskusji te palniki idą
    jak świeże bułeczki), wąż 25m 200zł, 4-ry bezpieczniki 130zł, dwie duże
    pełne legalizowane (10 lat) butle tlen+acetylen 700zł, zestaw reduktorów do
    butli 150zł, do tego okularki rękawiczki spoiwa i pasty za 170zł, czyli
    komplet za 2000zł, wszystko nówka nie śmigane i peruna (poza butlą i
    wężem)!!!
    za 2kzł to co najwyżej kupisz sobie najlichszy komplecik TIG
    Za TIGa, MIGa trzeba przygotować minimum 4kzł za sam automat, bo 2kzł z
    osprzętem to tylko do spawania cienkich blaszek kupisz. A butle gazowe
    kupuje od ręki i nikt się nie zastanawia na firmę czy nie, do spawania czy
    do srania!!!

    > Ponieważ jesteś idiotą to wypisujesz brednie, że TIG-iem można spawać
    > tylko i wyłącznie nierdzewkę, a uważasz się za takiego mądrego... :)

    Nic takiego nie pisałem, już mówiłem piana ci leci z pyska i gadasz głupoty!

  • 57. Data: 2012-03-23 22:22:58
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    Twoja tępota po prostu poraża, a o Twoim wyjątkowym chamstwie to już nawet
    nie chce mi się pisać.

    Poza średniej klasy, popularnymi palnikami Perun, które sam Ci poleciłem, to
    wszystko pozostałe rzeczy liczysz z najniższej półki lub rzeczy używane w
    bliżej nieokreślonym stanie technicznym, który jest loterią. Może się trafić
    całkiem dobrze, a może się okazać, że zrobisz sobie krzywdę.

    TIG za 4 tys. zł różni się od TIG-a za 2 tys. tym, że z reguły można nim już
    spawać aluminium. Tyle, że aluminium jak się nie umie spawać i nie ma się
    dużej praktyki to się nie pospawa nawet sprzętem za 15 czy 20 tys. zł.

    Co do grubych profili lub blach to znów okazujesz się kompletną ignorancją,
    bo o wiele łatwiej jest je pospawać średniej klasy, tanią spawarką
    inwertorową MMA z prądem spawania 200-250A, za którą się zapłaci mniej jak
    1000zł (nówkę) niż palnikiem acetylenowo-tlenowym.
    Poza tym pozostaje jeszcze kwestia kosztu położenia spoiny. Niestety, ale
    koszt spawania acetylenowo-tlenowego jest najwyższy.

  • 58. Data: 2012-03-23 22:48:51
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > względów technicznych i z uwagi na konieczność zachowania czystości tlenu.
    > Ciśnienie tlenu w pełnej butli wynosi 150 atmosfer !

    Przy okazji wytłumacz temu cymbałowi czym może grozić spotkanie sprężonego
    pod ciśnieniem 150bar czystego tlenu z choćby najmniejszą ilością tłuszczu
    (oleju, smaru, czy nawet łoju pochodzącego z ludzkiej skóry, wydalonego wraz
    z potem, kóre dostaną się do tych przewodów lub złączek) lub innej
    substancji pochodzenia organicznego (choćby nawet muchy czy pająka, źdźbła
    trawy czy słomy, które które dostaną się do rurki).
    Wytłumacz mu też dlaczego idelna czystość jest tak ważna i dlaczego
    wszystkie elementy należy dokładnie sprawdzić i odtłuścić przed podłączeniem
    do sprężonego tlenu.

    Jego fantazja naprawdę może wyrządzić wiele złego jemu samemu jak i tym,
    którzy się naczytają takich debilnych porad.
    Ciekaw też jestem jak on będzie podnosił do góry i obracał zestaw
    połączonych z sobą bultli tlenowych o takiej masie.
    Nie mówiąc już co zrobi z butlą acetylenową i z zawartym w tej butli
    acetonem lub dimetyloformamidem.

  • 59. Data: 2012-03-24 00:13:33
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
> [...]
    > skóry, wydalonego wraz z potem, kóre dostaną się do tych przewodów
    > lub złączek) lub innej substancji pochodzenia organicznego

    Człowieku weź ty już nie piernicz!!!
    No ciekawe czym grozi, zaraz powiesz że wybuchem jądrowym, za dużo się
    świerszczyków naczytałeś, spawało się w zakładach gdzie wszędzie było pełno
    smarów i olejów, pracownicy tez brudni byli i jakoś nikomu nawet włos z
    głowy nie spadł. Wyluzuj i przestań pierniczyć!!!

  • 60. Data: 2012-03-24 00:16:24
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Twoja tępota po prostu poraża, a o Twoim wyjątkowym chamstwie
    > to już nawet nie chce mi się pisać.

    Chamskiemu panu już dziękujemy!
    Przestań toczyć piane z pyska i odpuść, przypiernicz się do kogoś innego!