  • 111. Data: 2019-07-07 13:14:03
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-07-03 o 21:06, Myjk pisze:
    > Ale że w kwestii mocowania paneli?
    >
    > BTW Chinka podesłała zestawienie mocowań do blachy i ceramiki.
    > Wygląda to całkiem podobnie. :>
    Planujesz brać komplety z mocowaniami? A na płaski dach nie będzie problemu?

    Robak

  • 112. Data: 2019-07-07 13:35:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 7 Jul 2019 13:14:03 +0200, Sir_Robak

    > Planujesz brać komplety z mocowaniami? A na płaski dach nie będzie problemu?

    Tak, pisałem o kompletnych zestawach gotowych do montażu. W ofercie jest że
    mocowania do wyboru -- montaż na dach albo stelaż na glebę. Nie
    zróżnicowali w ofercie tego, czyli chyba cena taka sama (aczkolwiek to
    dziwne, bo chyba na płasko więcej elementów potrzeba).

    Na dzień dzisiejszy udało się ustalić, że panele w oferowanym komplecie
    produkuje fabryka TongWei Solar. Nie znalazłem ich w Tierach, ale
    doczytałem że to jedna z największych fabryk (w zasadzie grupa) w Chinach
    -- eksportują panele głównie na Australię.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 113. Data: 2019-07-07 13:45:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 7 Jul 2019 09:39:05 +0100, ddddddddddddd

    > to i tak sporo robisz...

    Jak już napisałem, "na początku" trwa 24h, potem już nic nie robię, tylko
    filtracja i dokładanie tabletek chlorowych do pływaka (skimera się w ogóle
    pozbyłem). Szczególnie łatwe to jest po przerobieniu filtra, oryginalnie na
    filtry papierowe, i zastosowaniu kulek filtracyjnych (mają super
    skuteczność, lepszą niż piach -- dlatego rozważam czy ich nie dać do filtra
    piaskowego w nowym basenie w niecce). Do tego ew. regulacja pH żeby skóry
    nie niszczyć. Na odkurzanie też znalazłem sposób, robię "pralkę Franię" w
    basenie (na szczęście okrągły), stałe syfy (niestety w lesie mieszkam,
    sporo w okolicy brzóz, ule też są, i inne robactwo, więc ciągle jakieś
    topielce) się zbierają na środku, 3 minuty odkurzania i temat czyszczenia z
    bani. ;P Do nowego domu już będzie trzeba robota kupić do czyszczenia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 114. Data: 2019-07-07 13:49:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 7 Jul 2019 12:58:28 +0200, Sir_Robak

    > OK dopisuj mnie do kontenera :)

    Tylko chciałem ponownie zaznaczyć (bo na prv były pytania) że to są ceny
    NETTO. Jak nie macie znajomego instalatora co to od nas po imporcie odkupi
    i policzy VAT 8% z usługą, to należy doliczyć 23%.

    Szukamy cały czas innych ofert żeby mieć lepsze porównanie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 115. Data: 2019-07-07 13:58:03
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-07-07 o 13:35, Myjk pisze:
> [...]
    > doczytałem że to jedna z największych fabryk (w zasadzie grupa) w Chinach
    > -- eksportują panele głównie na Australię.

    Ok jak możesz coś więcej na priv to poproszę szczególnie w kwestii
    techniczno / cenowej.

    Do tego pytanie akurat twa budowa i mam 2 tyg. czasu żeby położyć kable
    ew peszle. Co potrzebuję dodatkowo? Jakie kable i ile?

    Pytanie dodatkowe w stacji off grid do zasobnika CO i CWU dodatkową
    grzałkę dorzucać zasilaną bezpośrednio z instalacji PV czy raczej wybić
    sobie z głowy off grid?

    Robak

  • 116. Data: 2019-07-07 14:05:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-07-02 o 16:44, Janusz pisze:
    > Co Ty pierniczysz, jaki piorun, cała instalacja i tak musi być uziemiona.

    WOW! To wg Ciebie uziemienie chroni instalację FV przed piorunami?

    Opowiedz coś więcej o tym, bo jako osoba zajmująca się całe życie
    zawodowo prądem o czymś takim nie wiedziałem :)

    > Wywalic 30k po to by nie płacić 150zl
    > Jasne lepiej trzymać na koncie.

    Może lepiej zainwestować w inwestycję, która przynosi dochody, a nie w
    pseudo inwestycję, która z góry skazana jest na straty?

  • 117. Data: 2019-07-07 14:18:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-07 o 13:58, Sir_Robak pisze:

> [...]
    >
    > Do tego pytanie akurat twa budowa i mam 2 tyg. czasu żeby położyć kable
    > ew peszle. Co potrzebuję dodatkowo? Jakie kable i ile?
    Nie kładź peszli bo się źle przez nie siągnie kable, kabli też nie,
    wsadź rurę pcw
    kanalizacyjną 50 lub 75 góra dól przez dom, tzn np garaż gdzie masz
    skrzynkę rozdzielczą - poddasze.

    > Pytanie dodatkowe w stacji off grid do zasobnika CO i CWU dodatkową
    > grzałkę dorzucać zasilaną bezpośrednio z instalacji PV czy raczej wybić
    > sobie z głowy off grid?
    Wybij sobie z głowy, przy prosumencie off-grid się nie opłaca.

    --
    Janusz

  • 118. Data: 2019-07-07 14:22:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-07 o 14:05, Uzytkownik pisze:

    > WOW! To wg Ciebie uziemienie chroni instalację FV przed piorunami?
    Ooo fachura się odezwała, to co wg Ciebie chroni przed piorunami?
    gromnica w oknie?

    > Opowiedz coś więcej o tym, bo jako osoba zajmująca się całe życie
    > zawodowo prądem o czymś takim nie wiedziałem :)
    I jak widać dalej głupi jesteś, poczytaj o pv i dlaczego mają być uziemione
    bo jak na razie to się ośmieszasz, chyba że chciałeś być dowcipny na
    sobie tylko znany sposób.

    > Może lepiej zainwestować w inwestycję, która przynosi dochody, a nie w
    > pseudo inwestycję, która z góry skazana jest na straty?
    Zajmij się swoimi pieniędzmi, ja doradcy nie potrzebuję.

  • 119. Data: 2019-07-07 14:24:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-07-07 o 12:56, pilocik pisze:

    > a to ciekawe, skąd masz takie rewelacje ?

    Wiem to od ludzi, którzy tak się dali wydymać, a teraz "plują sobie w
    brodę".

    > masz rok na na wykorzystanie wyeksportowanej energii, czylo to co
    > wyprodukujesz latem musisz pobrać do kolejnego lata, inaczej przepada

    Nie rok tylko do wykorzystania w danym roku kalendarzowym.

  • 120. Data: 2019-07-07 14:25:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > a to ciekawe, skąd masz takie rewelacje ?
    >
    > masz rok na na wykorzystanie wyeksportowanej energii, czylo to co
    > wyprodukujesz latem musisz pobrać do kolejnego lata, inaczej przepada
    Czyli jak zwykle użyszkodnik najmniej wie a ma najwięcej do powiedzenia.

    --
    Janusz