  • 431. Data: 2018-07-04 08:27:53
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 lipca 2018 23:34:12 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Nie odpowiadaj pytaniem na pytanie,

    Z Ciebie mistrzu przykład wziełem:

    "W dniu 2018-06-28 o 09:29, Kris pisze:

    .... W jaki sposób rząd zmusił lekarza do kupna tego telewizora? w jaki sposób rząd
    zmusza przedsiębiorców do zatrudniania się na fikcyjnych etatach, w jaki sposób rząd
    zmusił przedsiębiorce do niewypłacenia pensji mojej Mamie?

    Wiesz co jest najważniejsze w prowadzeniu biznesu? "

  • 432. Data: 2018-07-04 09:24:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-04 o 08:27, Kris pisze:

> [...]
    zmusił przedsiębiorce do niewypłacenia pensji mojej Mamie?

    > Wiesz co jest najważniejsze w prowadzeniu biznesu? "

    Tyle, że odpowiedź na moje pytanie jest wytłumaczeniem twoich pytań.

    Ponieważ wiem, że nie znasz odpowiedzi na moje pytanie to Ci odpowiem:

    Najważniejszym dla każdego przedsiębiorcy są "proste, jednakowe i stałe
    zasady prawa".

    Każdy przedsiębiorca planuje strategię. Strategie planuje się na dłuższy
    okres czasu, zakładając określone zyski. Od tego zależy rentowność
    każdego przedsięwzięcia. Niestety nasze rządy traktują przedsiębiorców
    jak krowy dojne i zmieniają zasady tak często, że jakakolwiek strategia
    długoterminowa przestaje mieć sens.

    Rząd zamiast zadbać o to, żeby upraszczać zasady i ustabilizować prawo
    to szuka kasy na premie dla siebie oraz na "kiełbasę wyborczą". Gówno
    prawda, że 500+ pochodzi z uszczelnień VAT-u. Aby je realizować
    wprowadzono szereg nowych podatków i szereg nowych obciążeń dla
    przedsiębiorców, które po prostu dobijają firmy. Firmy, które walczą o
    przetrwanie w obliczu zachodniego kapitału, który ma fora i nierzadko
    stosuje dumping, aby wykurzyć z rynku lokalną konkurencję.

    To właśnie to częste zmienianie prawa powoduje, że przedsiębiorcy
    zamiast skupiać się na ofensywie przedsiębiorstwa, zmuszeni są do
    defensywy wobec własnego rządu.

  • 433. Data: 2018-07-04 11:50:53
    Od: quent <x...@x...com>

    On 04.07.2018 08:20, Kris wrote:
    > W tej branży "przedsiebiorcy" oszukuja pracwników jak tylko moga

    Sam byś robił dokładnie tak samo albo fru z rynku.
    Oczywiście wtedy przejrzałbyś na oczy i znalazł winnego (przyczynę).

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 434. Data: 2018-07-04 12:08:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 lipca 2018 08:20:06 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Niestety ale masz sporo racji
    > W tej branży "przedsiebiorcy" oszukuja pracwników jak tylko moga

    Ale wiesz skąd to się bierze?

    Żeby wypłacić 8 tys netto pracownikowi - pracodawca musi wydać z własnej
    kieszeni 13,7 tys pln. Jeżeli pracodawca wycenia wartość pracy na 8 tys
    miesięcznie - to daje pracownikowi prosty wybór - mam do wydania 8k pln -
    robimy wszystko legalnie i dostajesz z tego 4,5k pln na rękę, albo robimy
    na papierze minimalną i dostajesz na rękę jakieś 7k pln.

    Uprzedzając - pracownik nie jest niewolnikiem, a przedsiębiorca panem -
    to nie przedsiębiorca w większości przypadków decyduje o takim "przekręcie"
    tylko sam pracownik. I ja się mu wcale nie dziwię - z dodatkowych 2,5k
    odłoży sobie sam na wielokrotnie wyższą emeryturę niż da mu zus.

    --
    Adam Sz.

  • 435. Data: 2018-07-04 15:56:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-03 o 22:10, Kris pisze:

    > Mówiłem że nie wytrzymasz
    > A tak na marginesie:
    > Kasa do wziecia- czemu nie wystartujesz w przetargu i nie pokażesz im jak się
    profesjonalnie takie programy pisze, obsługuje itp?
    > Jak za ćwierc miliardza takie cos zrobisz to ZUS kupi a Ty bedziesz wygrany. Czy
    ćwierć miliarda jako kwota Ciebie paraliżuje?

    Nie wiem, jak na najwyższych pułapach jest, ale nieco niżej (na poziomie
    województw czy miast) bardzo często wynik przetargów jest ustalony
    jeszcze przed rozpisaniem przetargu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 436. Data: 2018-07-05 05:56:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.07.2018 o 16:06, Janusz pisze:
    > To po co Ci projektor?

    Nie mierz wszystkich swoją miareczką ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 437. Data: 2018-07-05 10:21:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 lipca 2018 11:50:54 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Sam byś robił dokładnie tak samo albo fru z rynku.

    Jakoś jednak są na rynku uczciwi przedsiębiorcy nie próbujący oszukiwać pracowników

    > Oczywiście wtedy przejrzałbyś na oczy i znalazł winnego (przyczynę).

    Winny oszustwa jest zawsze oszust.

  • 438. Data: 2018-07-05 10:25:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 lipca 2018 12:08:13 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]

    > tylko sam pracownik. I ja się mu wcale nie dziwię - z dodatkowych 2,5k
    > odłoży sobie sam na wielokrotnie wyższą emeryturę niż da mu zus.

    Piszesz bzdury które ładnie teoretycznie wygladają. Jakbym Korwina czytał
    A zapominasz o szczegółach-np że taki oszukiwany pracownik za którego pracodawca nie
    odprowadza wszystkich składek jak np nogę złamie to kilka miesięcy na zwolnieniu
    lekarskim posiedzi dostajkąc od ZUS w okolicach najniższej krajowej.
    Rente czy emeryturę tez będzie miał zaniżoną przez takie kombinacje pracodawcy.

  • 439. Data: 2018-07-05 10:33:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 lipca 2018 15:56:32 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > >

    > Nie wiem, jak na najwyższych pułapach jest, ale nieco niżej (na poziomie
    > województw czy miast) bardzo często wynik przetargów jest ustalony
    To taki sam urban legend jak to ze z ZUSem nie wqarto się sądzić bo się nie wygra czy
    jak np użytkownik pisał ze o dotacje na solary np nie warto występować bo dostają
    tylko znajomi królika albo że mieszkania komunalne tez tylko znajomi królika dostają
    W mojej gminie widać to choćby po firmach które budynki komunalne dla miasta budują,
    drogi, chodniki, parkingi itp robią. Czesio wygrywa niespodziewanie firma nieznana na
    lokalnym rynku. wyniki przetargów utajnione nie są. Jak mam kłopot do czegoś dotrzeć
    to sąsiada radego pytam i informację dostaję.
    Oczywiście inne wymagania są co do firmy która ma zapewnić sprawnie działający
    ogólnopolski system dla ZUS bo to trochę inna skala

  • 440. Data: 2018-07-05 10:39:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 5 lipca 2018 10:25:59 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Rente czy emeryturę tez będzie miał zaniżoną przez takie kombinacje pracodawcy.

    Zalozenie, ze to pracownik jest oszukiwany jest bledne. Oszukiwane jest "panstwo".
    Pracownicy (zwlaszcza mlodzi) zazwyczaj nie mysla o wypadkach, emeryturze.. tylko
    chca jak najwiecej zarobic.
    A co do budowlanki to bazujac na moim zeszlorocznym remoncie mieszkania moge
    stwierdzic, ze pracodawcy faktycznie oszukuja pracownikow, ale pracownicy pracodawce
    rowniez ;) w sumie wyszlo, ze gosc ktory odpowiadal za remont musial dosc mocno sie
    prosic, zeby pracowali u niego, a nie jakies fuchy co chwile robili... ;)