  • 51. Data: 2010-09-13 19:29:21
    Temat: Re: Rozmieszczenie czujek alarmowych
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4c8e656a$0$27044$65785112@news.neostrada.pl...

    > Partanina ma niejedno imię, dobry monter nie nosi młotka, mesla i
    > kombinerek... :-)))))

    Poniewaz mam po kilka nawet egzemplarzy każdego z wyżej wymienionych, zatem
    najwyraźniej jestem multipartacz.
    Trudno, przeboleję i tak głównie dla siebie obecnie robię ;-)

    J.

  • 52. Data: 2010-09-13 19:57:16
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał

    > Poziom ochrony jest niewysoki, ale cena tego poziomu jest bardzo niska,
    > stosunek cena/jakość jest więc bardzo dobry. A pamietaj o tym, że tanim
    > kosztem zyskujesz tez bardzo pożyteczną w domu informację: "zamknąłem ja
    > okna przed wyjściem, czy tez nie zamknąłem".

    Co do tego zamykania, to też nie taka prosta sprawa - jak chcesz zostawić
    okno uchylone (w pionie), to masz problem :)

    Pozdry,
    MW

  • 53. Data: 2010-09-13 20:05:52
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał

    > Litości, jaki "no fakt"? Jedną błądząca osobę potrafię zrozumiec, ale Ty
    > też uważasz, że alarm polega na lataniu do przycisku antynapadowego?

    Jeśli ktoś Ci zbije okno, a masz kontaktrony, to nic innego nie pozostaje,
    jak antynapadówka. Problem tylko taki, że ciężko do niej dobiec po
    drastycznym wyrwaniu ze snu. I spełnia swoje zadanie tylko jesli placisz
    abonament firmie ochroniarskiej.

    Jeśli nie masz firmy ochroniarskiej, to kontaktron służył będzie tylko do
    budzenia Cię i ostrzegania przed intruzem.

  • 54. Data: 2010-09-13 20:09:04
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

    > Co do tego zamykania, to też nie taka prosta sprawa - jak chcesz zostawić
    > okno uchylone (w pionie), to masz problem :)

    Żadnego problemu nie mam. W zależności od tego, czy chce taką sytuację
    dopuszczać, czy nie chcę, daję kontaktron u góry okna bądź u dołu. W tej
    drugiej sytuacji spokojnie moge zazbroić alarm przy uchylonym oknie.
    W skrajnej opcji "full wypas" mogę dać dwa kontaktrony i u góry i u dołu,
    wtedy mam o stanie okna pełną informację.

    J.

  • 55. Data: 2010-09-13 21:44:22
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Jeœli ktoœ Ci zbije okno, a masz kontaktrony, to nic innego nie pozostaje,
    > jak antynapadówka.

    Nie. W dobrym alarmie powinna byc jeszcze na framudze okna czujka inercyjna,
    a w strefie stłuczeniówka i obie one niezaleznie od siebie powinny
    wygenerować alarm, stłuczeniówka w momencie rozpadnięcia się szyby, a
    inercyjna już przy pierwszym ciosie w okno (bo dodatkowo w oknie mogą być
    szyby P2 lub lepsze i nie potłuką się od byle pierdyknięcia kamieniem).
    Przycisk antynapadowy to ostateczność.

    > Jeśli nie masz firmy ochroniarskiej, to kontaktron służył będzie tylko do
    > budzenia Cię i ostrzegania przed intruzem.

    I choćby dla owego "tylko" moim zdaniem nie warto z niego rezygnować.
    Zwłascza, że przy okazji tanim kosztem parę pożytecznych rzeczy zyskujemy.
    Oczywiście, jesli na oknach przewidujemy czujki inercyjne, można się
    zastanawiac, po co jeszcze kontaktron, ale w tym momencie, skoro tak czy tak
    do okna mamy prowadzony przewód, dołożenie tego kontaktronu już nie boli (na
    jednym przewodzie mogą działać razem), a da nam tą dodatkową funkcjonalność
    kontroli zamknięcia okien.

    J.